Guild Wars 2
Tycker ändå dessa buffs är lite meh då det var bra med en "noob"-dungeon som man kunde farma snabbt för gear. Hade hellre sett att de nerfade statsen på gearet man fick av badges.[/i]
Dock så är ju inte CoF Gearen någon huge upgrade från lvl 80 rare gear, det är typ 5power hit 3precision dit, så tycker buffen var ganska onödig.
Ja, det ser sjukt nice ut^^
Jag sitter och kör igenom alla explorables en gång nu, bara för att se hur de är. Sen blir det väl att fokusera extra på någon av dem för att få ett set.
Funderar på Arah då det tycks finnas väldigt mycket Lore i deras explorable.
Citat från ObeyTheBrave
Dock så är ju inte CoF Gearen någon huge upgrade från lvl 80 rare gear, det är typ 5power hit 3precision dit, så tycker buffen var ganska onödig.
Exotic är ungefär 13% bättre än rare på samma level.
Själva huvudsyftet med dem är ju dock inte statsen utan utseendet.
Citat från Reflections
De buffade timern från 100s till 200s, spawnade fler mobs och på forumen har de sagt att meningen med "kitingeventet" är att man ska döda alla mobs, vilket är omöjligt.
this, tyckte det va jävla kört innan buffen
har inte testat det nu men känns omöjligt nu lol
kunde vart bättre om de buffade andra ställen istället eller nerfat antalet tokens man får
Citat från r0f1c0p73r
Citat från Reflections
De buffade timern från 100s till 200s, spawnade fler mobs och på forumen har de sagt att meningen med "kitingeventet" är att man ska döda alla mobs, vilket är omöjligt.
this, tyckte det va jävla kört innan buffen
har inte testat det nu men känns omöjligt nu lol
kunde vart bättre om de buffade andra ställen istället eller nerfat antalet tokens man får
Dom både buffade instancen och nerfade antalet tokens, dun get dat.
Nja, antalet tokens är fortfarande detsamma. Däremot minskar de övriga rewards om man kör samma om och om och om och om och om igen.
Citat från ObeyTheBrave
Tycker det enda eventet som är jobbigt är att få gnomejäveln över lavan, han buggar lös helt ibland.
Kite eventet är ganska ez om man har 2mesmers med sig, timewarp nuka smokelorden i början så är man good to go!
Det är så jävla störande.
Sen så exploitar man sista bossen.
Äntligen tar de bort den sjuka farm/grind som finns i dungeons och gör tokens account bound.
Som de lovade.
https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/dungeons/Dungeon-Tokens-Account-Bound-please/first#post218911
Tycker personligen nästan de borde göra som i Lord of the Rings Online.
Gör så att man får vettiga tokens första gången man kör den per dag (i LotROs fall vecka, typ) och sen väldigt mycket mindre rewards för upprepade.
Så slipper vi folk som sitter och gråter om att det inte finns något att göra för att de har farmat sönder en instans dygnet runt i en vecka.
Citat från lordkrall
Tycker personligen nästan de borde göra som i Lord of the Rings Online.
Gör så att man får vettiga tokens första gången man kör den per dag (i LotROs fall vecka, typ) och sen väldigt mycket mindre rewards för upprepade.
Så slipper vi folk som sitter och gråter om att det inte finns något att göra för att de har farmat sönder en instans dygnet runt i en vecka.
Det får man. Första dungeon run per dag ger 15 tokens, men det är endå en grind.
3 paths = 1 armour piece.
låter bättre och det är närmare det de lovade.
Citat från Wikileaks
Det får man. Första dungeon run per dag ger 15 tokens, men det är endå en grind.
3 paths = 1 armour piece.
låter bättre och det är närmare det de lovade.
Fast mängden tokens minskar ju inte, det är ju bara XP och currency som minskar just nu.
De har aldrig lovat att man skulle få cosmetic gear utan att anstränga sig för det :)
Citat från lordkrall
Citat från Wikileaks
Det får man. Första dungeon run per dag ger 15 tokens, men det är endå en grind.
3 paths = 1 armour piece.
låter bättre och det är närmare det de lovade.
Fast mängden tokens minskar ju inte, det är ju bara XP och currency som minskar just nu.
De har aldrig lovat att man skulle få cosmetic gear utan att anstränga sig för det :)
De sa att explorable mode skulle vara extremt svårt och att du skulle få 1 armour piece varje run.
Just nu är explorable svårt beroende på vilken path du väljer av de 3 som finns. Det är därför man kan farma sönder CoF på 20 minuter om du väljer Magg.
Gör de alla paths svårare och längre och ändrar till att du får 1 armour piece var 1a-3e run hade det varit mer uppskattat.
Det är löjligt att kräva spelarna på grind när de lovade att dungeons i explorable mode inte skulle vara grind. Gör explorable mode extremt svårt + långa.
Nja, de har faktiskt aldrig sagt att det bara skulle krävas en genomkörning för att per armor piece. Det enda de har sagt att man inte kommer tvingas farma samma instans om och om och om och om och om igen för att kanske eventuellt få den gear du vill ha, utan att du istället kan välja exakt vad du vill ha, genom tokens.
Grejen är dock den att du inte kan farma sönder CoF via Magg på 20 minuter om du inte exploitar. Och att ta hänsyn till hur lång tid det tar för exploiters känns ganska retarderat, då dessa ändå bannas för eller senare.
De hade varit uppskattat av en del. Och det hade varit uppskattat i två-tre veckor när just den gruppen hade fått sitt gear. Då hade det blivit lika mycket gnäll om det igen.
Vem kräver att någon ska grinda?
Det är ju ett val man gör för att man vill ha det kosmetiska settet. Du kan ju få precis lika bra gear utan att någonsin besöka en dungeon.
ArenaNet har aldrig någonsin påstått att de skulle ta bort all grind.
Tror inte de kommer bannas. ALLA exploitar CoF Magg.
I vilket fall. Det är bra att de lyssnar på spelare och ändrar hur Explorable fungerar, mindre grind, account bound och bort med alla bugs så det inte går att exploita.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet