Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:48
Aidee 35 år

Jag kan genast hoppa in och stödja dig, en snabb naturvetenskaplig analys med logisk och empirisk grund kan lätt och otroligt snabbt motbevisa Guds existens - något som jag själv har gjort snart ett tiotal gånger här i tråden. Och jag är knappast någon toppklassig filosof eller vetenskapsman, det enda som krävs är förmågan att tänka - något som väldigt få tyvärr kan idag.[/i]


Det verkar ju logiskt med det samhälle vi lever i idag, där all information folk får berättas för en, utan chans att ifrågasätta informationen, speciellt som barn (reklam/propaganda, utsagor från äldre människor, mode och media). Människan har blivit hjärntvättad att tro att alla stora problem tas hand om folk som kan saken, och att man bara ska luta sig tillbaka och leva sina liv i ignorans. Det är därför jag är med i zeitgeiströrelsen som jobbar för att folk ska kunna tänka själva, och själva kunna klura ut och lista ut saker, och inse vilken sjuk värld vi lever i.

SmufriK Kille, 32 år

22 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:50
SmufriK Kille, 32 år

Klart som fan att han inte finns, religion är bara ett fjantigt påhitt av människan för att man ska han något att tro på eller tro på någon t:ex jag ber till gud att jag ska klara att gå över gatan... då får det en att tro att han''hjälper'' en att gå över gatan-.- asså seriöst det är bara fjantigt... jag menar hur länge har inte människan vandrat på jorden och helt plötsligt säger någon snubbe att gud finns asså det finns förklaring på allt som man säger att gud gör... som sagt det är bara att fånigt påhitt jag tror varken på gud eller något sånt skit. jag tror på övernaturliga fenomen men fan inte religion...

toev Tjej, 31 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:51
toev Tjej, 31 år

VAD FINNS DET ATT DISKUTERA. JA, GUD FINNS. PUNKT SLUT

SmufriK Kille, 32 år

22 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:53
SmufriK Kille, 32 år

Citat från UNiCORNCORE


VAD FINNS DET ATT DISKUTERA. JA, GUD FINNS. PUNKT SLUT

Ere därför ungarna svälter i tahiti:P mm just skyst gud vi har vaXD

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:56
Aidee 35 år

Citat från UNiCORNCORE


VAD FINNS DET ATT DISKUTERA. JA, GUD FINNS. PUNKT SLUT

Om du kollar på föregående kommentarer och inte ignorant blädrrar förbi de inlägg som säger att och hur Gud inte finns, så inser du att det finns något att diskutera, vilket hela den här tråden går ut på. Tråden heter ju självklart "Gud, finns han?" och på första inlägget skapat av trådskaparen så står det i en lite mindre filosofisk väg "berätta hur och varför han finns, eller inte finns".

Så som du ser, Guds existens finns att diskutera, och om du inte klarar av det, eller ens vill vara här och jobba för din sanning om att Gud finns, så .... ja, gör som du vill. Skit i tråden och tro att Gud finns, och ignorera alla motbevis. ELLER Stanna här, och ge oss dina åsikter om varför Gud finns, och se vad som händer.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:57
1984 35 år

Citat från UNiCORNCORE


VAD FINNS DET ATT DISKUTERA. JA, GUD FINNS. PUNKT SLUT

Var inte här om du inte tål att motbevisas.

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:57
Aidee 35 år

Citat från SmufriK


Citat från UNiCORNCORE

VAD FINNS DET ATT DISKUTERA. JA, GUD FINNS. PUNKT SLUT

Ere därför ungarna svälter i tahiti:P mm just skyst gud vi har vaXD


Ironiskt nog är det definitivt inte bara folk i tahiti som svälter. Det råkar bara vara det sistnämnda inom TV och annan media i samma division.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:58
TopicPlease Kille, 38 år

Hon är fryst nu eftersom att hon trollade i flera trådar.
Fortsätt diskutera utan henne =)

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 13:59
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från iTranscend


Definitionen av universum är korfattat "allting som existerar", det är därför ganska roligt när kristna frågar sig själva vad som existerade innan universum (allting som existerar) existerade. Innan allting som existerar existerade så existerade ingenting (!!!), frågan letar egentligen efter vad som existerade innan ingenting existerade! Gud kan därför omöjligen ha skapat universum, Gud kan ha skapat allting utom sig själv - men vad försöker man då åstadkomma med skapelsehypotesen? Det enda man gör är ju att förskjuta frågan till "Vad existerade innan Gud?", en fråga som oftast besvaras med "Gud är evig".

Så jag håller med dig, varför inte bara hoppa över ett steg och säga att universum är evigt? :>


Eller som Carl Sagan säger det:

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 19:31
7426 Kille, 31 år

Citat från pansarpung


Som någon sa för några sidor sen; vem säger att 'gud' måste vara snäll?

Inte gamla testamentet i alla fall.

Lindathebinda Kille, 31 år

1 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 20:12
Lindathebinda Kille, 31 år

Jag e här

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 20:14
1984 35 år

Wow, undra hur många det är som ska skriva att de är gud.

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 20:14
7426 Kille, 31 år

Citat från fet_chey_94HAH


Jag e här

Nämen tjenare!

Pilota Tjej, 30 år

3 314 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 20:19
Pilota Tjej, 30 år

Fråga honom. :)

Pilota Tjej, 30 år

3 314 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2010 kl. 20:25
Pilota Tjej, 30 år

Citat från DumFan


Citat från Pojke

It's okey, Chuck Norris forgives everyones sins, if they are ready to apologize for them.


lolz, i had to.

Jävla osis att ja inte gör det då..

hur som helst. Johnny Cash hade spöat skiten ur Chuck Norris vilken dag som helst (ja vet att han är död, men ja tror ni fattar min poäng).


Ja, Chuck Norris är ingen imo.
Tycker bara att det är kul att skämta om honom.


OnT: Nej. Jag tror inte att "Gud" finns.
Jag tror att någon finns, men inte "Gud".
Töntigt namn imo.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet