Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:43
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från JagSpyr


Citat från Sacrifize

Så det du menar är att någon smart jävel har krafsat ner hela universums (?) utveckling i form av en luddig historiebok ungefär?

Nej för jag kommer aldrig kunna bevisa det. Jag bara påpekar att Bibeln inte måste vara habbelhabbela utan faktiskt kan vara samma sak som evolutionen.


När skrevs bibeln?
Var fick personen som skrev bibeln sin inspiration ifrån?
Vem var han/hon?
Hur slutar bibeln?
Varför uppdateras inte bibeln med nya grejer då evolutionen inte stannar?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:44
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från JagSpyr

Jo det gör dom. Moseboken skrev på hebreiska på hebreiska betyder dag samma sak som era. En dag kan alltså vara hur många år som helst. Dessutom följer bibeln och evolutionen samma tidflöde. Dessutom måste man läsa mellan raderna när man läser Biblen, det är ingen Biologibok.

Du gör en höna utav en fjäder nu, precis som alla som försöker tolka bibeln.

Om det nu var så att bibeln skulle varit skriven av en övernaturlig "sak" eller ens en väldigt smart människa så skulle den fan inte varit skriven så dåligt.


Fortfarande det är ingen Biologibok, den skevs förmodligen inte för att vi ska veta exakt hur jorden kom till, dom hade väll roligare saker att skriva om än en 200 sidor lång utläggning om hur jorden kom till.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:45
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från 1984


Jag menade inte på vilka punkter allting befinner sig, men själva läget alltså, vad det är som händer. Jag är seg i huvudet, ursäkta för luddig grammatik.

Yes.

Jag förstår lite mer utav vad du menar nu.

Men himlakropparnas rörelse är inte den enda fakta som stödjer Big Bang-teorin.
Nog för att jag inte kan sätta mig och rabbla upp dem på rak arm, men av vad jag har läst och sätt så finns det fler delar av teorin som också bygger på observerbara fakta.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:46
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Sacrifize


Citat från JagSpyr

Citat från Sacrifize

Så det du menar är att någon smart jävel har krafsat ner hela universums (?) utveckling i form av en luddig historiebok ungefär?

Nej för jag kommer aldrig kunna bevisa det. Jag bara påpekar att Bibeln inte måste vara habbelhabbela utan faktiskt kan vara samma sak som evolutionen.

När skrevs bibeln?
Var fick personen som skrev bibeln sin inspiration ifrån?
Vem var han/hon?
Hur slutar bibeln?
Varför uppdateras inte bibeln med nya grejer då evolutionen inte stannar?


Skulle det hela vara mer troligt om det fanns en specifik författare att anklaga?
Bibeln slutar inte och Bibeln handlar inte om evolutionen den beskrivs på en sida. Därav uppdateras den inte om evolutionens utveckling.

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:48
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från JagSpyr


Citat från Sacrifize

Citat från JagSpyr

Citat från Sacrifize

Så det du menar är att någon smart jävel har krafsat ner hela universums (?) utveckling i form av en luddig historiebok ungefär?

Nej för jag kommer aldrig kunna bevisa det. Jag bara påpekar att Bibeln inte måste vara habbelhabbela utan faktiskt kan vara samma sak som evolutionen.

När skrevs bibeln?
Var fick personen som skrev bibeln sin inspiration ifrån?
Vem var han/hon?
Hur slutar bibeln?
Varför uppdateras inte bibeln med nya grejer då evolutionen inte stannar?

Skulle det hela vara mer troligt om det fanns en specifik författare att anklaga?
Bibeln slutar inte och Bibeln handlar inte om evolutionen den beskrivs på en sida. Därav uppdateras den inte om evolutionens utveckling.


Vadå slutar inte? Vad fan händer på sista sidan då?

Ja det skulle vara mer troligt.. NÅN JÄVEL MÅSTE JU HA KRAFSAT NER DEN?!

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:48
1984 35 år

Citat från ErikSchwartz


Yes.
Jag förstår lite mer utav vad du menar nu.
Men himlakropparnas rörelse är inte den enda fakta som stödjer Big Bang-teorin.
Nog för att jag inte kan sätta mig och rabbla upp dem på rak arm, men av vad jag har läst och sätt så finns det fler delar av teorin som också bygger på observerbara fakta.


Nä självklart inte, men det är den enda punkten jag egentligen är kritisk emot.

Jag ska leta upp lite fakta kring det där och försöka reda ut någonting.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:48
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från JagSpyr


Fortfarande det är ingen Biologibok, den skevs förmodligen inte för att vi ska veta exakt hur jorden kom till, dom hade väll roligare saker att skriva om än en 200 sidor lång utläggning om hur jorden kom till.

Eller så var det så att dom inte visste ett piss mer än vad andra på den tiden visste.
Och allt som folk försöker tolka ur bibeln kommer efter.

Om det nu var så att evolutions-teorin är beskriven i bibeln, varför har den då inte kommit fram tidigare än den?

Jag kan besvara min egen fråga:
För att de religiösa tolkar och hittar ny information ur gamla källor genom att gå tillbaka till dom med nya vetenskapliga teorier och hitta ställen i sina heliga skrifter där man kan tolka någon text på ett nytt sätt.
Bullshit kallas det.

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:53
Sacrifize Kille, 37 år

Mer aktivitet tack!

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:54
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från 1984


Nä självklart inte, men det är den enda punkten jag egentligen är kritisk emot.

Jag ska leta upp lite fakta kring det där och försöka reda ut någonting.


Var ett tag sedan jag läste om Big Bang.

Do it.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 19:06
Zalbeyx Kille, 36 år

Gud finns inte, och finns han är han varken allmäktig, god, elak eller på något sätt lik så som kristna tidigare har beskrivit >_>

JWL Kille, 35 år

3 837 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 19:36
JWL Kille, 35 år

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 19:38
7426 Kille, 31 år

Citat från JWL


bild

Ooololololol. Fast han kanske gick efter någon annan planet då... Fast de fanns väl inte heller.

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 19:41
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från JWL


[img]http://www.andacorona.com/images/uploads/8546_6ba9.png[/ig]

HAHAHAHA fyfan <3

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 20:53
7426 Kille, 31 år

Fast egentligen... Om Gud skapade jorden, då borde han väl vetat hur lång en dag var innan. Liksom, han hade väl ritningar eller något? D:

Riz Kille, 32 år

1 718 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 20:54
Riz Kille, 32 år

Typ något sånt. :]


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet