Diablo III

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Jackwhack Kille, 34 år

41 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:09
Jackwhack Kille, 34 år

japp missade det annars finns det tresure goblins i act 2 som har ca 33% spawn rate funkar rätt bra är du ute efter guld nightmare/hell azmodan questen och döda trash med GF gear givetvis

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:10
GreveNoll Kille, 36 år

Citat från Jackwhack


japp missade det annars finns det tresure goblins i act 2 som har ca 33% spawn rate funkar rätt bra är du ute efter guld nightmare/hell azmodan questen och döda trash med GF gear givetvis

I don't even. Varför skulle man rollbacka 2 svårighetsgrader för att farma guld?

Jackwhack Kille, 34 år

41 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:14
Jackwhack Kille, 34 år

pga att det går fortare att döda än i hell/inferno jag brukar få ca 300k i timmen minst beroende på drops också :P hell är det lite mer beror alltid på hur pass bra GF gear du har annars är tresure goblins bra i act 2 easy farm tar bara några få min att kolla stället

Jimmy Kille, 34 år

18 299 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:19
Jimmy Kille, 34 år

Jackwhack: Det finns två nya, små uppfinningar kallade "punkt" respektive "komma". De är båda mycket användbara för att förtydliga vad som hör till vad i en text, samt när man ska ta små pauser för att andas. Jag rekommenderar att du börjar använda båda dessa nymodigheter.

Jackwhack Kille, 34 år

41 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:21
Jackwhack Kille, 34 år

jag ber om ursäkt, har läs och skriv svårigheter med just punkter och komman det är inte så att jag inte vet att dem existerar.

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:25
GreveNoll Kille, 36 år

Har väldigt svårt att tro att du drar in 400k i timmen på goldfarm nightmare, skulle väldigt gärna se bevis på det, för folk farmar 400k i timmen i Inferno med runt 300 GF.

Jackwhack Kille, 34 år

41 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:29
Jackwhack Kille, 34 år

skrev 300k inte 400k ja men anledningen varför det är mindre i inferno beror på en simpel anledning, det är för att mobsen dör segare ju fortare du dödar dem ju snabbare går det, dvs ligger du på 30k dps i inferno tar det år att döda saker medans i nightmare. One shottar du allt och med min GF lootar jag upp mot 950g från vissa gubbar och dom dör på ca 1 skott och med movement speed osv, springer du igenom det ruskigt fort vilket leder till mer gold per hour simple logic.

Frontosa Kille, 36 år

6 626 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:29
Frontosa Kille, 36 år

Med GF runs i act 3 får jag 300k/h i nightmare, give or take. I hell uppemot 500k/h.
Detta är ju dock baserat på att man orkar nöta snabbt. Ett run för mig tar ungefär 20 min.

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:31
GreveNoll Kille, 36 år

Låter fortfarande absurt att monster i Nightmare/hell droppar så mycket guld, verkar ju inte vara "mycket" mindre än inferno.

Jag snackar dock inte om runs där du faktiskt dödar mycket monster.

Seraphim Kille, 37 år

12 774 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:32
Seraphim Kille, 37 år

skillnaden är väl att i nightmare kan du kötta sönder act 3-4 väldigt fort där det är tonvis med mobs, medan i inferno går det betydligt långsammare.

Frontosa Kille, 36 år

6 626 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:33
Frontosa Kille, 36 år

Citat från GreveNoll


Låter fortfarande absurt att monster i Nightmare/hell droppar så mycket guld, verkar ju inte vara "mycket" mindre än inferno.

Alla arreat wps + rakkis crossing innehåller så sjukt stor kvantitet monster. Därav effektiviteten.
Springer runt och stor sett one-shotar allt med multishot, förutom elites då. En "normal" klunga monster kan lätt dropa 5k guld.

Jackwhack Kille, 34 år

41 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:34
Jackwhack Kille, 34 år

det jag snackar om är vägen mot azomdan vilket är endel monster och jag drar in ca 300k i timmen kan spela in det eller liknande om du nu vill ha bevis, eftersom det är möjligt med gold find gear att göra det snabbt det har ju bara med att göra att ju fortare dem dör, de fortare lootar du guldet du behöver :)

GreveNoll Kille, 36 år

3 550 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:39
GreveNoll Kille, 36 år

Nähmen om det är fler som säger detsamma så tror jag er, visserligen tänker jag inte göra det själv om jag nu inte hittar bra GF-gear, för tänker inte lägga kosing på det när jag redan har riktigt bra MF gear och tycker ärligt talat att det är mycket roligare att farma warden+butcher eller act2-områden och hoppas på "tur"

Seraphim Kille, 37 år

12 774 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 16:43
Seraphim Kille, 37 år

la ut ca 100k för min gf gear. duger för att köra gf runs i act 1 inferno men man tjänar som sagt bäst i act 3-4 hell.
men jag håller med dig, ganska tråkigt att gold farma, kör act 2 elite farming istället och hoppas på tur trots att jag aldrig har någon.

VANILJ Kille, 35 år

1 694 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2012 kl. 17:01
VANILJ Kille, 35 år

Update.


Såldes för ca 20 Euro efter fee. I'm happy! :)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet