Dataspelsutveckling

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
10 mars 2011 kl. 20:03
Sacrifize Kille, 36 år

Här är för övrigt slidesen från GDC som handlar om ljus i frostbite 2 om nån är intresserad.

http://www.slideshare.net/DICEStudio/lighting-you-up-in-battlefield-3

Trippy Kille, 31 år

26 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2011 kl. 20:54
Trippy Kille, 31 år

Citat från jontelang


Citat från WasteMyTime

Jag föredrar Dev-C++ som prog-software. Jag har gjort ett fåtal spel under mina år ^__^ dock inga avancerade =] Gör det grafiska med Cinema 4D och programmering med Dev-C++ och musiken med FL Studio, Cubase & Reason =D

Anledning till DevC++ och inte Visual studio ?

Finns någon bra debugger i DevC++?


Ja, debuggern fungerar utmärkt om du har rätt inställningar på den. Fast har ingen aning om hur bra den är om man jämnför med andra.

Edit: Såg inte det om V-Studio ^^

Jag hittade Dev. Så det har lixom fastnat. Jag är inte så seriös ännu när det gäller programmering. Har inte gått någon skola eller utbildning inom detta. Utbildningen börjar i höst.

TheLetterZ Kille, 34 år

4 932 forumsinlägg

Skrivet:
13 mars 2011 kl. 22:40
TheLetterZ Kille, 34 år

Huhu jag har frostbite 2 motorn det har inte ni :))))))

Thias Kille, 36 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
13 mars 2011 kl. 23:32
Thias Kille, 36 år

^
hur fick du tag på den? xD

Pilota Tjej, 29 år

3 314 forumsinlägg

Skrivet:
13 mars 2011 kl. 23:35
Pilota Tjej, 29 år

om jag inte minns helt fel så var det väl någon här på ec som jobbade på dice?

Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2011 kl. 00:12
Sacrifize Kille, 36 år

Citat från Pojke


om jag inte minns helt fel så var det väl någon här på ec som jobbade på dice?

TheLetterZ är väl lite praktik/QA-tester där?

TheLetterZ Kille, 34 år

4 932 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2011 kl. 00:27
TheLetterZ Kille, 34 år

Pojke
Sacrifize
Thias:

Icket praktik, jag är anställd som QA på dice :)
Dock har jag tillgång till alla utvecklingsverktyg och dylikt så vi i QA crewet har börjat lära oss den lite smått^^

Thias Kille, 36 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2011 kl. 08:11
Thias Kille, 36 år

TheLetterZ
Ahhh okej ;D fan vad nice då, vill också xD

Bubbelkillen Kille, 32 år

401 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2011 kl. 08:16
Bubbelkillen Kille, 32 år

läser andra året Spelutveckling på Ljud och Bildskolan här i Trollhättan. Ironiskt nog är inte jag direkt killen som ägnar hela min lediga tid åt spel utan snarare en mycket mycket liten del. Men fy fan vad roligt linjen är, jävligt underskattad tycker jag.

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2011 kl. 08:32
Bloodbath Kille, 33 år

Citat från Sacrifize


Citat från Right_Round

Är väldigt intresserad av spelutveckling, lär man sig nåt vettigt där?

Sannerligen, det beror också på hur ambitiös man är och hur mycket tid man lägger på det.
Det är mycket eget arbete men vi har även många bra föreläsare med erfarenhet inom branschen.

Det finns även 4 inriktningar: Grafik, Ljud, Design och Programmering.


Design är väl då konceptet och storyn.. Eller?

Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2011 kl. 11:19
Sacrifize Kille, 36 år

Citat från BloodBath


Citat från Sacrifize

Citat från Right_Round

Är väldigt intresserad av spelutveckling, lär man sig nåt vettigt där?

Sannerligen, det beror också på hur ambitiös man är och hur mycket tid man lägger på det.
Det är mycket eget arbete men vi har även många bra föreläsare med erfarenhet inom branschen.

Det finns även 4 inriktningar: Grafik, Ljud, Design och Programmering.

Design är väl då konceptet och storyn.. Eller?


Speldesign, spelmoment, balans, story, utformning av spelet bakgrundsmässigt.

Koncept står grafiker för. Men om du tänkte koncept på speldesignen så är det designers som gör det!

jontelang Kille, 35 år

942 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2011 kl. 15:16
jontelang Kille, 35 år

Citat från TheLetterZ


Icket praktik, jag är anställd som QA på dice :)
Dock har jag tillgång till alla utvecklingsverktyg och dylikt så vi i QA crewet har börjat lära oss den lite smått^^[/i]


Är det buggtestande eller?
Så att saker inte glitchar ur eller liknande..
?

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2011 kl. 00:10
Kolmodajn Kille, 33 år

Citat från jontelang


Citat från TheLetterZ

Icket praktik, jag är anställd som QA på dice :)
Dock har jag tillgång till alla utvecklingsverktyg och dylikt så vi i QA crewet har börjat lära oss den lite smått^^


Är det buggtestande eller?
Så att saker inte glitchar ur eller liknande..
?


Som jag förstått de "quality assurance", att produkten håller måttet. Så där ingår nog sökning av buggar

TheLetterZ Kille, 34 år

4 932 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2011 kl. 01:59
TheLetterZ Kille, 34 år

Citat från Kolmodajn


Citat från jontelang

Citat från TheLetterZ

Icket praktik, jag är anställd som QA på dice :)
Dock har jag tillgång till alla utvecklingsverktyg och dylikt så vi i QA crewet har börjat lära oss den lite smått^^


Är det buggtestande eller?
Så att saker inte glitchar ur eller liknande..
?

Som jag förstått de "quality assurance", att produkten håller måttet. Så där ingår nog sökning av buggar


Sir, you are correct :)

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2011 kl. 12:51
Kolmodajn Kille, 33 år

Citat från TheLetterZ


Citat från Kolmodajn

Citat från jontelang

Citat från TheLetterZ

Icket praktik, jag är anställd som QA på dice :)
Dock har jag tillgång till alla utvecklingsverktyg och dylikt så vi i QA crewet har börjat lära oss den lite smått^^


Är det buggtestande eller?
Så att saker inte glitchar ur eller liknande..
?

Som jag förstått de "quality assurance", att produkten håller måttet. Så där ingår nog sökning av buggar

Sir, you are correct :)


Hur är arbetsklimatet där btw? Har hört att det finns lite många divor i dom högre positionerna?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet