Betyg.
Citat från bibliotikarien
Citat från Hunch
Betyg är en preferens till vad du har presterat. Betyg ger en något att sträva efter. Betyg sätter en ribba för hur mycket du kan som sen kan användas i situationer där någon behöver veta vad du kan. Hur tror ni kvalitén och effektiviteten i skolväsendet skulle se ut utan betyg?
Betyg säger också "du är dålig" och gör att man skiter i vilket.
Nämn då något bättre system?
Höhö, det är som "Alla styrelsesätt är dåliga, men demokrati är det minst dåliga"
Jag tycker bara att det är bra att de inför Betyg tidigare. Det får de yngre att skärpa sig mer och inte blir nåt jäkla slacker som te x. Mig !
Citat från bibliotikarien
Citat från Narcissist
Citat från bibliotikarien
Citat från Hunch
Betyg är en preferens till vad du har presterat. Betyg ger en något att sträva efter. Betyg sätter en ribba för hur mycket du kan som sen kan användas i situationer där någon behöver veta vad du kan. Hur tror ni kvalitén och effektiviteten i skolväsendet skulle se ut utan betyg?
Betyg säger också "du är dålig" och gör att man skiter i vilket.
Nämn då något bättre system?
Höhö, det är som "Alla styrelsesätt är dåliga, men demokrati är det minst dåliga"
Jag skrev tidigare i tråden att det borde finnas G och IG, enbart. För vidare studier/arbeten bör fokus läggas mer på intervjuer och tester.
Håller helt och hållet med.
Iaf tester. Intagningsprov/intervjuer.
Jag tycker ju att betygen ska vara motiverande. Vilket de har varit för min del.
Jag skulle bara önska att betygen av less of stämplar.
Iofs, vissa var bra i skolan, vissa hade många vänner och vissa var bra på hockey. så någon betygsutanförskap kan jag inte minnas.
Citat från bibliotikarien
Citat från Reviendra
Jag tycker ju att betygen ska vara motiverande. Vilket de har varit för min del.
Jag skulle bara önska att betygen av less of stämplar.
Iofs, vissa var bra i skolan, vissa hade många vänner och vissa var bra på hockey. så någon betygsutanförskap kan jag inte minnas.
Hade jag inte varit så smart hade betygen inte varit motiverande, direkt.
Eftersom jag har noll diciplin.
Samma här :>
Jag har också noll disciplin :< Vore det inte för betygen så skulle någon behöva hota med stryk eller slå mig för att jag faktiskt skulle få någonting gjort.
Vilket mina goda vänner gör.
Jag tror inte att det är en så stor del av dagens kiddos som inte är anpassade till dagens betygsystem, jag tror att många fler har nytta av det än onytta.
jag har knappast fått nytta av betygssystemet. Speciellt inte då betygen grundar sig i ditt sociala beteende gentemot läraren..
På Åland får man betyg från årskurs 3.
dock mera seriöst 7- hur långt man nu går.
EDIT; i ettan till tvåan så är det bara hur bra man beter sig på lektionerna och så.
som en liten förklaring ifall man är duktig. xD
Jag antar att jag gillar betyg för att jag fick bra betyg.......
Men still. Jag tror på belöningssystem.
Gör det mer individuellt though, hur vet jag inte. Men även de som faller ur systemet, som ser det mer som ett bestraffningssystem, måste kunna få feedback.
Precis. :)
Våra betyg baseras på exams. De muntliga delarna skickas till någon far, far away.
Öh, de skriftliga också för den delen.
Tur för er... :/
GÖR JAG INTE ALLS DET :((((((((((
Vad ska den föreställa? :$$$$
HAHAHAHAHAH FAN HETT!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet