Arma II: DayZ mod (zombie survival)
Synd att DayZ är så utspelat :(
Zombies utgör inget hot, det suger.
de är bara irriterande som fan nu :S det enda de farliga med dem är att de avslöjar en för andra spelare...och såklart att de ibland golvar en på första slagen när man har fullt blod.
Citat från SUPSON
Synd att DayZ är så utspelat :(
Zombies utgör inget hot, det suger.
Så har det ju varit, från första början.
zombies hade nog inte varit ett hot i det verkliga livet heller då dom skulle vara väldigt långsamma. Visst Hoards skulle väl varit jävligt jobbigt. Men det är väl ändå bara det att folk skulle bli slagna av panik.
Citat från Bitchslayer
zombies hade nog inte varit ett hot i det verkliga livet heller då dom skulle vara väldigt långsamma. Visst Hoards skulle väl varit jävligt jobbigt. Men det är väl ändå bara det att folk skulle bli slagna av panik.
Beror på vilken av "loren" man följer. Men ja, om man följer den, så borde de inte vara något större problem när man väl kommer fram till att det är zombies.
väntar på Standalone <3 !
Citat från Bitchslayer
zombies hade nog inte varit ett hot i det verkliga livet heller då dom skulle vara väldigt långsamma. Visst Hoards skulle väl varit jävligt jobbigt. Men det är väl ändå bara det att folk skulle bli slagna av panik.
saken i dayz är att det är så få zombies.
Dom borde ha hoards av dom och även mycket mer generellt då vi kan tänka oss att det ändå lär ha varit ett ganska välpopulerat ställe.
Tycker också dom borde göra så att det finns ett par få hoards som inte är statiska och laddas när man kommer dit utan går runt hela tiden från ställe till ställe, fatta paniken att vända sig om ute i skogen och helt plötsligt stöta på en zombie.
Target date:
Monday 29 October 2012 (today)
Confirmed Changelog (WIP):
Clients
* [NEW] Tents can no longer be placed on concrete.
* [FIXED] Building checks for tent placement (No longer place tents in buildings).
* [FIXED] Tents now are one click place.
* [FIXED] Fixed function for checking if in buildings.
* [UPDATED] Vehicle repair menus now all replaced.
* [NEW] Vehicle menus now list all damaged parts no matter if you have the item or not.
* [NEW] Vehicle repair menus will now let you know the exact item you need to repair on failed repair attempts.
* [FIXED] Vehicle Damage is now fully working.
* [FIXED] Vehicle Killed is now in effect fully destroyed vehicles will now set correct in db.
* [FIXED] Tents Now add and remove from db.
* [FIXED] Food can no longer be consumed if the player does not have in inventory.
* [FIXED] water can no longer be consumed if the player does not have in inventory.
* [UPDATED] Updated UI control.
* [NEW] Toolbox is now needed for all repairs.
* [NEW] New Combat System If you fire a weapon, someone fires a weapon near you, or a bullet/object impacts near you, then you go into combat. During combat, "ABORT" is disabled. If you ALT-F4/close anyway, your character is considered "combat logged" and instantly killed and leaves a body.
* [NEW] Alt-f4 is now locked and will only open your status menu.
* [Fixed] No longer possible to drink/eat/pitch a tent/put on clothes/build sand bags/cat wire/hedgehogs/consume medical supplies/free filled water without consuming the item.
* [FIXED] No longer possible to create axes out of thin air if you already have one
* [FIXED] Switching skins no longer repairs pain shakes/broken legs/resets/dupes/screws/resets ammo
* [FIXED] Duping no longer possible through zombie corpses/backpacks/etc
* [FIXED] Tents Now add and remove from db.
* [FIXED] It should now be impossible for a new spawn to spawn unconscious.
* [FIXED] You can no longer cook infinite free meat from camp fires
* [FIXED] Survivors should no longer pickup a single item at the same time and both receive it.
* [FIXED] You can no longer generate multiple tents while packing up a deployed tent.
* [FIXED] You can no longer change clothes/eat/drink/etc. while in a vehicle
* [NEW] combat 30 sec timer.
* [FIXED] Zombie death animation is delayed (now it plays instantly)
* [NEW] New Combat System If you fire a weapon, someone fires a weapon near you, or a bullet/object impacts near you, then you go into combat. During combat, "ABORT" is disabled. If you ALT-F4/close anyway, your character is considered "combat logged" and instantly killed and leaves a body.
* [FIXED] Zombie death animation is delayed (now it plays instantly)
^Bästa updaten på lääääänge
Citat från TheMuffinMan
* [NEW] New Combat System If you fire a weapon, someone fires a weapon near you, or a bullet/object impacts near you, then you go into combat. During combat, "ABORT" is disabled. If you ALT-F4/close anyway, your character is considered "combat logged" and instantly killed and leaves a body.
^Bästa updaten på lääääänge
kul att om en hacker teleporterar alla spelare och börjar skjuta vilt så kan man inte aborta längre... sweet.
dock väldigt bra mot vanliga spelare som vill fly med abort... men känner att "abort lock" kommer vara mest negativt IMO.
Kommer nog bli hårt för beaners att inte kunna logga när high-end-spelare skjuter mot dem. Teh frustration.
köpte och körde The War Z i 30min... fyfan säger jag bara, dayz all the way!
Spelade warz i en timma nyss också. Dog tre gånger
två på grund av att karaktären inte kan springa längre än 100 meter innan idioten måste vila, under den tiden hinner zombies ifatt och slaktar skiten ur en
sista gången var det en snubbe som stod på ett spawnplace och sköt mig med en hagelsalva i facet
Testat War Z. Hate it. Det som DayZ fast sämre än så länge.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet