Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
BEOWULF Kille, 38 år

9 889 forumsinlägg

Skrivet:
2 juli 2015 kl. 23:53
BEOWULF Kille, 38 år

Citat från Coffecus:


Jag behöver ett fett, gärna rpg, spel till mobilen. Måste ha ngt att pyssla med under mina nattpass. Tips?

Jag vet inte om det riktigt är vad du är ute efter, men Peter Jackson's Sorcery är ett av mina favoritspel till mobilen. Sedan finns det ju även King of Dragon Pass. Men det beror på hur viktigt det är med rörliga visuella saker för dig, de spelen är (delvis i KoDP) rpgs men mer choose your own adventure-spel.

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
2 juli 2015 kl. 23:55
CraxiBamdikut 30 år

RetroArch hette emulatorn.
Open Source och jävligt många inställningar.

Jinekologen Kille, 32 år

4 025 forumsinlägg

Skrivet:
2 juli 2015 kl. 23:57
Jinekologen Kille, 32 år

Citat från FBI:


Knights of Pen & Paper +1 (meta till en helt ny nivå)
Game Dev Developer (enformigt och egentligen skittråkigt, men ack så tidsslukande)
Zenonia-spelen (TB till SNES-RPGs)
Stair Dismount (Knuffa folk ner för trappor)

Något annat du kan göra är ju att fixa emulatorer och spela gamla GBA, SNES och NES-RPGs.
Hade en riktigt bra emulator på min gamla android. Ska kolla vad den hette.


Zenonia serien är genomspelad, ska kolla på de andra!
Emulator har jag, tack ändå :)

Citat från BEOWULF:

Citat från Coffecus:

Jag behöver ett fett, gärna rpg, spel till mobilen. Måste ha ngt att pyssla med under mina nattpass. Tips?

Jag vet inte om det riktigt är vad du är ute efter, men Peter Jackson's Sorcery är ett av mina favoritspel till mobilen. Sedan finns det ju även King of Dragon Pass. Men det beror på hur viktigt det är med rörliga visuella saker för dig, de spelen är (delvis i KoDP) rpgs men mer choose your own adventure-spel.


Grafiken är inte alls viktig, bara det inte bara är text då jag har svårt för den typen. Spel kan vara 8-bitars och ändå emersive. Ska kolla upp de du rekommenderade, tackar och bockar.

Melvin Kille, 31 år

8 210 forumsinlägg

Skrivet:
3 juli 2015 kl. 08:47
Melvin Kille, 31 år

Sitter på en pspemulator till android och spelar persona 3 portable vilket
går förvånadsvärt bra, även om appen kan krascha emellanåt.

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
3 juli 2015 kl. 10:20
Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
3 juli 2015 kl. 12:55
Peppar Kille, 33 år

Citat från FBI:


Knights of Pen & Paper +1 (meta till en helt ny nivå)
Game Dev Developer (enformigt och egentligen skittråkigt, men ack så tidsslukande)
Zenonia-spelen (TB till SNES-RPGs)
Stair Dismount (Knuffa folk ner för trappor)

Något annat du kan göra är ju att fixa emulatorer och spela gamla GBA, SNES och NES-RPGs.
Hade en riktigt bra emulator på min gamla android. Ska kolla vad den hette.


Ugh, måste skaffa mig en iPad eller liknande. Spelade KoPaP på mobilen. Alldeles för litet :(

Zenonia-spelen kan jag rekommendera också!
Även Star Dismount

absol Kille, 36 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
3 juli 2015 kl. 15:31
absol Kille, 36 år

Jag har GameBoid som fristående APK till android, så behövde inte ladda via appstore :) funkar bra (brukar köra utan ljud)

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
4 juli 2015 kl. 00:21
Pan Kille, 46 år

Jag blir bara inte klok på den kvalitet Naughty Dog trycker in i sina titlar.
Hela den här scenen ur Uncharted 4 är häpnadsväckande.

Vid 7:30 börjar biten vi dödliga aldrig fick se under E3.

vittkokain Tjej, 27 år

325 forumsinlägg

Skrivet:
4 juli 2015 kl. 01:54
vittkokain Tjej, 27 år

yatzy, fia med knuff oCH plockepinn

annars är mariokart min grej helt klart, oslagbar på det.

Cyborg Tjej, 31 år

2 971 forumsinlägg

Skrivet:
4 juli 2015 kl. 02:01
Cyborg Tjej, 31 år

Citat från vittkokain:


yatzy, fia med knuff oCH plockepinn

där varu rolig xD

vittkokain Tjej, 27 år

325 forumsinlägg

Skrivet:
4 juli 2015 kl. 02:05
vittkokain Tjej, 27 år

Citat från Cyborg:


där varu rolig xD

nemen tackar :'D försökte verkligen där x)

fucktardretard Kille, 30 år

770 forumsinlägg

Skrivet:
4 juli 2015 kl. 02:08
fucktardretard Kille, 30 år

mariokart är ju helt jäkla sjukt jäkla awesome :DD tyvärr löst upp allt som går att fixa :& ifall man kör isbanan mot någon så kan man göra en tvär sväng o flyga över själva hålet .där backen efter kanon. kmr inte på vad den heter.

nyligen paserat 1800h i dota. funderar på att lägga ner karriären vid 2000h.

Cyborg Tjej, 31 år

2 971 forumsinlägg

Skrivet:
4 juli 2015 kl. 02:10
Cyborg Tjej, 31 år

Citat från vittkokain:


Citat från Cyborg:

där varu rolig xD

nemen tackar :'D försökte verkligen där x)


well 10/10 top notch ^_^

Yak Kille, 39 år

1 610 forumsinlägg

Skrivet:
4 juli 2015 kl. 02:13
Yak Kille, 39 år

Varför är alla så kåta på Mario Kart? Visst, första var bra. Men sen efter det blev det rätt gammalt!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
4 juli 2015 kl. 02:27
natsukashi Kille, 60 år

#oldskoolgamer :P


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet