Allmän diskussionstråd för gamers
Citat från Coffecus:
Jag behöver ett fett, gärna rpg, spel till mobilen. Måste ha ngt att pyssla med under mina nattpass. Tips?
Jag vet inte om det riktigt är vad du är ute efter, men Peter Jackson's Sorcery är ett av mina favoritspel till mobilen. Sedan finns det ju även King of Dragon Pass. Men det beror på hur viktigt det är med rörliga visuella saker för dig, de spelen är (delvis i KoDP) rpgs men mer choose your own adventure-spel.
RetroArch hette emulatorn.
Open Source och jävligt många inställningar.
Citat från FBI:
Knights of Pen & Paper +1 (meta till en helt ny nivå)
Game Dev Developer (enformigt och egentligen skittråkigt, men ack så tidsslukande)
Zenonia-spelen (TB till SNES-RPGs)
Stair Dismount (Knuffa folk ner för trappor)
Något annat du kan göra är ju att fixa emulatorer och spela gamla GBA, SNES och NES-RPGs.
Hade en riktigt bra emulator på min gamla android. Ska kolla vad den hette.
Zenonia serien är genomspelad, ska kolla på de andra!
Emulator har jag, tack ändå :)
Citat från BEOWULF:
Citat från Coffecus:
Jag behöver ett fett, gärna rpg, spel till mobilen. Måste ha ngt att pyssla med under mina nattpass. Tips?
Jag vet inte om det riktigt är vad du är ute efter, men Peter Jackson's Sorcery är ett av mina favoritspel till mobilen. Sedan finns det ju även King of Dragon Pass. Men det beror på hur viktigt det är med rörliga visuella saker för dig, de spelen är (delvis i KoDP) rpgs men mer choose your own adventure-spel.
Grafiken är inte alls viktig, bara det inte bara är text då jag har svårt för den typen. Spel kan vara 8-bitars och ändå emersive. Ska kolla upp de du rekommenderade, tackar och bockar.
Sitter på en pspemulator till android och spelar persona 3 portable vilket
går förvånadsvärt bra, även om appen kan krascha emellanåt.
http://www.dailymotion.com/video/x2wdytt_videogames?start=396
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Citat från FBI:
Knights of Pen & Paper +1 (meta till en helt ny nivå)
Game Dev Developer (enformigt och egentligen skittråkigt, men ack så tidsslukande)
Zenonia-spelen (TB till SNES-RPGs)
Stair Dismount (Knuffa folk ner för trappor)
Något annat du kan göra är ju att fixa emulatorer och spela gamla GBA, SNES och NES-RPGs.
Hade en riktigt bra emulator på min gamla android. Ska kolla vad den hette.
Ugh, måste skaffa mig en iPad eller liknande. Spelade KoPaP på mobilen. Alldeles för litet :(
Zenonia-spelen kan jag rekommendera också!
Även Star Dismount
Jag har GameBoid som fristående APK till android, så behövde inte ladda via appstore :) funkar bra (brukar köra utan ljud)
Jag blir bara inte klok på den kvalitet Naughty Dog trycker in i sina titlar.
Hela den här scenen ur Uncharted 4 är häpnadsväckande.
Vid 7:30 börjar biten vi dödliga aldrig fick se under E3.
yatzy, fia med knuff oCH plockepinn
annars är mariokart min grej helt klart, oslagbar på det.
Citat från Cyborg:
där varu rolig xD
nemen tackar :'D försökte verkligen där x)
mariokart är ju helt jäkla sjukt jäkla awesome :DD tyvärr löst upp allt som går att fixa :& ifall man kör isbanan mot någon så kan man göra en tvär sväng o flyga över själva hålet .där backen efter kanon. kmr inte på vad den heter.
nyligen paserat 1800h i dota. funderar på att lägga ner karriären vid 2000h.
Citat från vittkokain:
Citat från Cyborg:
där varu rolig xD
nemen tackar :'D försökte verkligen där x)
well 10/10 top notch ^_^
Varför är alla så kåta på Mario Kart? Visst, första var bra. Men sen efter det blev det rätt gammalt!
#oldskoolgamer :P
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet