Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
absol Kille, 36 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2015 kl. 22:19
absol Kille, 36 år

Citat från Askyl:


Någon som kan tipsa om ett skönt strategispel med bra story (gameplay likt Civilization?) eller ett mysigt RPG-spel?


Jag hade ganska kul med Blackguards 2, det är både strategi, pusselbanor och andra combatstrategiska banor med :)

Recension: http://ctrlaltelite.se/2015/02/06/videorecension-blackguards-2/





Här är summeringar av alla presskonferenser från E3 2015 så ni kan se de trailers ni tycker ser intressanta ut :)



Bethesda: http://ctrlaltelite.se/2015/06/15/e3-2015-bethesda-presskonferens-summering-2/





Microsoft: http://ctrlaltelite.se/2015/06/15/e3-2015-microsoft-presskonferens-summering-2/





Electronic Arts: http://ctrlaltelite.se/2015/06/15/e3-2015-ea-presskonferens-summering-2/





Ubisoft: http://ctrlaltelite.se/2015/06/16/e3-2015-ubisoft-presskonferens-summering-2/





Sony: http://ctrlaltelite.se/2015/06/16/e3-2015-sony-presskonferens-summering-2/





Nintendo: http://ctrlaltelite.se/2015/06/16/e3-2015-nintendo-presskonferens-summering-2/





Square Enix: http://ctrlaltelite.se/2015/06/17/e3-2015-square-enix-presskonferens-summering-2/





PC Gamer: http://ctrlaltelite.se/2015/06/17/e3-2015-pc-gamer-presskonferens-samanfattning/



Hoppas ni inte tycker det är för spammigt, tänkte att det säkert kommer in många här som inte hann se allt.

Huepow 32 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2015 kl. 22:33
Huepow 32 år

Citat från Askyl:


Någon som kan tipsa om ett skönt strategispel med bra story (gameplay likt Civilization?) eller ett mysigt RPG-spel?

Inte särskilt mycket som civ, men homm är ju strategi med lite släng av rpg och kan vara mysigt som satan. Inget fan av civ själv, så inte mycket hjälp där.

Bryr du dig inte om ganska låg ribba svårighetsmässigt finns det fasen inte mysigare spel än mario/papermario-rpgorna.

Vill du ha console-style eller pc-style eller hybriderna? Hur mycket rpg har du spelat förr?

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
18 juni 2015 kl. 11:52
Zac Kille, 36 år

Huepow: Svårighetsgraden ska helst vara relativt hög ^^ Sen är jag faktiskt inte ett så stort fan av Mario :p HoMM har jag spelat sen första kom ut! =) Har spelat sen jag var 4-5 år och min far lärde mig DOS. RPG-stuk har jag spelat allt från Zelda, Fable, Assassin's Creed, Kotor, Fallout till nyare som Dragon Age och så. Strategi har jag väl spelat typ allt. Fastnat för Civilization / HoMM över åren, samt Wc3.

Absol: Blackguards 2 ska jag kolla in!

Timon Kille, 30 år

3 361 forumsinlägg

Skrivet:
18 juni 2015 kl. 12:00
Timon Kille, 30 år

http://www.polygon.com/2015/6/17/8798005/dark-souls-3-e3-2015

om någon är intresserad av dark souls 3, läs det här!

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
18 juni 2015 kl. 15:21
Vvardenfell Kille, 33 år

Askyl: Tar för givet att du spelat The Witcher 2 men tipsar om det ändå.

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
19 juni 2015 kl. 07:24
Zac Kille, 36 år

Yepp! Gillar hela serien ^^.

Shulk 35 år

13 436 forumsinlägg

Skrivet:
19 juni 2015 kl. 12:51
Shulk 35 år

Alltså jag missade Doom 4 presentationen så kollar igenom det nu.

Men alltså... Det här är fan Generic Shooter 4, spelet ser skittråkigt ut, och jag vart uttråkad av alla instant kills under bara gameplay presentationen.
Och alla weapon picksups, "ohh look at this super shiny weapon". Alltså nej, vad händer :(

sXe_emosaurus_sXe 29 år

244 forumsinlägg

Skrivet:
19 juni 2015 kl. 12:54

Citat från mcg:


Alltså jag missade Doom 4 presentationen så kollar igenom det nu.

Men alltså... Det här är fan Generic Shooter 4, spelet ser skittråkigt ut, och jag vart uttråkad av alla instant kills under bara gameplay presentationen.
Och alla weapon picksups, "ohh look at this super shiny weapon". Alltså nej, vad händer :(


typ doom 1 & 2

mindre generic shooter än moderna shooters pga gamla healthsystemet och inte någon passiv regeneration

vad förväntade du dig???

Pan Kille, 46 år

4 141 forumsinlägg

Skrivet:
19 juni 2015 kl. 19:24
Pan Kille, 46 år

Det är ytligt, men grafiken i Arkham Knight?? Lordamercy.
Nästa vecka kan inte komma snart nog.

Wikileaks Kille, 33 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2015 kl. 00:44
Wikileaks Kille, 33 år

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2015 kl. 11:54
Bloodbath 33 år

Någon här som har spelat Brutal Doom?

bonk 30 år

3 136 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2015 kl. 18:14
bonk 30 år

"varför ser spelet sämre ut än på e3"

DNAgent Kille, 32 år

932 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2015 kl. 18:38
DNAgent Kille, 32 år

Haha, å så börjar de igen...

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2015 kl. 19:18
Peppar Kille, 33 år

Vi vet att du tycker att allt under 60fps suger röv.
Vi vet att du får en varm känsla i kroppen när folk blir sur på dig för att du skriver sådant här.
Vi vet att du postar sådant här med meningen för att skapa irritation.

Snälla, sluta. Låt tråden fortgå som den ska utan att det ska bli massa bråk hela tiden.

Tryffelgaffel Kille, 30 år

1 049 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2015 kl. 19:40
Tryffelgaffel Kille, 30 år

Är rejält hypad på Doom 4. Kan knappt bärga mig.

Förutom alla melee saker som var lite sådär i min mening så verkar det vara en rejält solid grej Bethesda och ID software håller på att skapa. Hoppas på ett så fast paced och intensivt gameplay som det bara går. :)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet