Allmän diskussionstråd för gamers
damnet
Rep systemet i NV bygger på systemet ifrån FO & FO2. Varför det inte var med i 3:an ifrån början är ett mysterium.
Vad tycker ni om steam controllern?
Visas med flera spel som demo
Spinner steam fortfarande på den? Trodde dom gav upp.
Verkar nice, not too bad liksom :)
Steamboxen var ju billig as fuck
Har en HTPC med SteamOS som grund, så kommer skaffa Steam Controller till den.
Just nu kör jag ett Rii Keyboard och lirar mest turn-based på den.
TOP NOTCH SWORDS
största minnet från the witcher 3
Om jag förstått det rätt, en steambox är helt enkelt en dator som kör SteamOS som är byggt på någon linuxkernel. Rite?
Could this be, the breaktrough in linux-gaming.
EDIT: Byggt på Debian, närmare bestämt.
Citat från Pudge:
Om jag förstått det rätt, en steambox är helt enkelt en dator som kör SteamOS som är byggt på någon linuxkernel. Rite?
Could this be, the breaktrough in linux-gaming.
EDIT: Byggt på Debian, närmare bestämt.
Exakt. Använder Steam Big Picture som frontend. Väldigt trevlig grund till e.g en HTPC. Skulle aldrig köra SteamOS på en desktop dock, även om det finns DM/WM (minns inte men har för mig att det är gdm.)
Men ja, de pushar för Linux/SteamOS support och såhär långt har det väl i allafall gått framåt.
Det jag använt det (just Steam-delen.) mest till är en schysst couchwebbläsare och att stream:a turn-based spel från min desktop. Fungerar utmärkt. Även installerat några småspel.
Brukade köra Debian Server med XBMC som front, nu kör jag "både och" (även om det är XBMC/Kodi typ 23/7.)
Citat från ex:
Citat från Pudge:
Om jag förstått det rätt, en steambox är helt enkelt en dator som kör SteamOS som är byggt på någon linuxkernel. Rite?
Could this be, the breaktrough in linux-gaming.
EDIT: Byggt på Debian, närmare bestämt.
Exakt. Använder Steam Big Picture som frontend. Väldigt trevlig grund till e.g en HTPC. Skulle aldrig köra SteamOS på en desktop dock, även om det finns DM/WM (minns inte men har för mig att det är gdm.)
Men ja, de pushar för Linux/SteamOS support och såhär långt har det väl i allafall gått framåt.
Det jag använt det (just Steam-delen.) mest till är en schysst couchwebbläsare och att stream:a turn-based spel från min desktop. Fungerar utmärkt. Även installerat några småspel.
Brukade köra Debian Server med XBMC som front, nu kör jag "både och" (även om det är XBMC/Kodi typ 23/7.)
Skulle varit kul att se Linux växa sig större, synd att det inte är lika användarvänligt som Windows för folk som är nya inom det och att OpenGL är ganska kasst. Körde Ubuntu med Gnome på skollaptoppen, stod inte ut med Windows 8 (ej 8.1 mind you).
Du är bara ledsen för att du är färgblind din mes
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet


