Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 18:08
Peppar Kille, 33 år

damnet

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 18:47
Invoker Kille, 31 år

Rep systemet i NV bygger på systemet ifrån FO & FO2. Varför det inte var med i 3:an ifrån början är ett mysterium.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 18:58
Peppar Kille, 33 år

absol Kille, 36 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 19:54
absol Kille, 36 år

Vad tycker ni om steam controllern?



Visas med flera spel som demo

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 19:58
Invoker Kille, 31 år

Spinner steam fortfarande på den? Trodde dom gav upp.

Mordollwen 30 år

403 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 20:00
Mordollwen 30 år

Verkar nice, not too bad liksom :)

Shulk 35 år

13 436 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 20:03
Shulk 35 år

Steamboxen var ju billig as fuck

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 20:07
ex Kille, 33 år

Har en HTPC med SteamOS som grund, så kommer skaffa Steam Controller till den.
Just nu kör jag ett Rii Keyboard och lirar mest turn-based på den.

Timon Kille, 30 år

3 361 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2015 kl. 22:52
Timon Kille, 30 år

TOP NOTCH SWORDS

största minnet från the witcher 3

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
5 juni 2015 kl. 06:39
Invoker Kille, 31 år

Om jag förstått det rätt, en steambox är helt enkelt en dator som kör SteamOS som är byggt på någon linuxkernel. Rite?
Could this be, the breaktrough in linux-gaming.

EDIT: Byggt på Debian, närmare bestämt.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
5 juni 2015 kl. 08:09
ex Kille, 33 år

Citat från Pudge:


Om jag förstått det rätt, en steambox är helt enkelt en dator som kör SteamOS som är byggt på någon linuxkernel. Rite?
Could this be, the breaktrough in linux-gaming.

EDIT: Byggt på Debian, närmare bestämt.


Exakt. Använder Steam Big Picture som frontend. Väldigt trevlig grund till e.g en HTPC. Skulle aldrig köra SteamOS på en desktop dock, även om det finns DM/WM (minns inte men har för mig att det är gdm.)

Men ja, de pushar för Linux/SteamOS support och såhär långt har det väl i allafall gått framåt.

Det jag använt det (just Steam-delen.) mest till är en schysst couchwebbläsare och att stream:a turn-based spel från min desktop. Fungerar utmärkt. Även installerat några småspel.

Brukade köra Debian Server med XBMC som front, nu kör jag "både och" (även om det är XBMC/Kodi typ 23/7.)

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
5 juni 2015 kl. 08:12
Invoker Kille, 31 år

Citat från ex:


Citat från Pudge:

Om jag förstått det rätt, en steambox är helt enkelt en dator som kör SteamOS som är byggt på någon linuxkernel. Rite?
Could this be, the breaktrough in linux-gaming.

EDIT: Byggt på Debian, närmare bestämt.

Exakt. Använder Steam Big Picture som frontend. Väldigt trevlig grund till e.g en HTPC. Skulle aldrig köra SteamOS på en desktop dock, även om det finns DM/WM (minns inte men har för mig att det är gdm.)

Men ja, de pushar för Linux/SteamOS support och såhär långt har det väl i allafall gått framåt.

Det jag använt det (just Steam-delen.) mest till är en schysst couchwebbläsare och att stream:a turn-based spel från min desktop. Fungerar utmärkt. Även installerat några småspel.

Brukade köra Debian Server med XBMC som front, nu kör jag "både och" (även om det är XBMC/Kodi typ 23/7.)


Skulle varit kul att se Linux växa sig större, synd att det inte är lika användarvänligt som Windows för folk som är nya inom det och att OpenGL är ganska kasst. Körde Ubuntu med Gnome på skollaptoppen, stod inte ut med Windows 8 (ej 8.1 mind you).

Invoker Kille, 31 år

3 315 forumsinlägg

Skrivet:
5 juni 2015 kl. 08:56
Invoker Kille, 31 år



Kände att det vart dags igen, hue.

ValarMorghulis Kille, 32 år

CraxiBamdikut 30 år

2 668 forumsinlägg

Skrivet:
5 juni 2015 kl. 14:59
CraxiBamdikut 30 år

Du är bara ledsen för att du är färgblind din mes


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet