Allmän diskussionstråd för gamers
Precis! Alla tolkar det visserligen olika, men samtidigt tycker vissa om att diskutera smink, andra lösa böcker och en tredje om att underhålla sig med spel som kräver dedikation (som sedan bär frukt). Alla har olika nivåer på sin stimulering som behövs för att man ska vara hooked, men majoriteten av datorspelare som spelar mycket ställer sig i linje med en liknande processtege som vanilla/tbc. Ingen vill väl klara ut ett spel över dagen, en vecka och sitta där tomhänt?
Telefonen stavar som den vill.~
Citat från Wrargh
Ingen vill väl klara ut ett spel över dagen, en vecka och sitta där tomhänt?
Kan även tillägga att det tog mig över 40 dagar played att ens bli 60 på den tiden.. Man satt och drömde om att ens få se skymten av tier 0,5..
Sen helt plötsligt raidade man MC och BWL. :D
Jag tyckte jävla mycket om Guild Wars när det kom ut. Inte för att det var ett bra MMO. Faktiskt det var ett ganska hemskt MMO som efterliknas typ ett Dungeon Siege MMO. Genialiteten låg i GW's PvP och skill system. Jag svär de skulle ha slopat PvE delen helt och hållet.
Guild Wars var bara PvP när det väl släpptes.
Det hade typ 3 missions som var helt broken
Sen förstördes PvP'n rätt mycket iomed Nightfall och Eye of the North
Jag förstod inte alls vad som lockade med Guild wars, när jag lirade WoW så såg GW ut som WoW fast enbart PVP-delen.. Såg fattigt ut.
aldrig fattat MMOrpgs öht.
så jag stör mig på alla som tjötar om att jag borde testa x och y och x ... :(
Citat från Wopsie
Jag förstod inte alls vad som lockade med Guild wars, när jag lirade WoW så såg GW ut som WoW fast enbart PVP-delen.. Såg fattigt ut.
Jag säger ju Skillsen. De är så jävla bra skills att det är galet. Speciellt Mesmers som tvingade folk att spela på ett visst sätt annars så straffades man med skada eller energy loss osv. Jag har velat porta skillsen till flera andra spel de är så jävla bra.
http://wiki.guildwars.com/wiki/Skill#Related_skills
Citat från unsterblich
aldrig fattat MMOrpgs öht.
så jag stör mig på alla som tjötar om att jag borde testa x och y och x ... :(
Lika som att jag aldrig förstått mig på DOTA/LoL/HON eller FPS-spel såsom CS/COD.
Ser så jävla bland ut.
Det som är najs med MMO är den sociala biten och att all tid man lägger ner faktiskt betyder något, det finns kvar i en bestående värld.
Wopsie: Haha, känner samma sak. Enda FPSen som varit remotely intressanta har varit Half-Life och Portal samt uppföljarna. DOTAklonerna och liknande fattar jag inte heller, lirar hellre Starcraft eller Diablo ...
Citat från jonathansvanberg
Det som är najs med MMO är den sociala biten och att all tid man lägger ner faktiskt betyder något, det finns kvar i en bestående värld.
Fast det var just den biten som försvann direkt när cross-realm funktionerna kom ut, alltså cross-realm PVP och Dungeon Matchmaking.
Citat från unsterblich
Wopsie: Haha, känner samma sak. Enda FPSen som varit remotely intressanta har varit Half-Life och Portal samt uppföljarna. DOTAklonerna och liknande fattar jag inte heller, lirar hellre Starcraft eller Diablo ...
Jag fattar inte Starcraft och Diablo, så ingen fattar någon här, hahaha! xD
Citat från unsterblich
Wopsie: Haha, känner samma sak. Enda FPSen som varit remotely intressanta har varit Half-Life och Portal samt uppföljarna. DOTAklonerna och liknande fattar jag inte heller, lirar hellre Starcraft eller Diablo ...
Mmm, men just Half-life och Portal är ändå undantag när det gäller FPS, går inte att jämföra HL med dagens FPS, går knappt att jämföra dagens FPS med något gammalt FPS, allt är bara fräcka cinematics/cutscenes nuförtiden.
I HL sprang man bara världen igenom utan att Freeman säger ett ord, imo så höjer det inlevelsen rätt rejält, och Portal är helt tvärtemot, det spelet älskar jag enbart för dialogerna!
Jag har nog ett obotligt 'hat' mot DOTA-spelen, just för att dom tog bort min favoritgenre, RTS.
Citat från Wopsie
Jag har nog ett obotligt 'hat' mot DOTA-spelen, just för att dom tog bort min favoritgenre, RTS.
Vadå "tog bort". Pröva ett Relic spel.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet