Allmän diskussionstråd för gamers
Citat från Bitchslayer
har ändå för mig att det var ganska mycket folk i warhammer ett tag allafall. det tog ändå typ 1 år innan jag märkte att det floppade.
Ja, alltså Warhammer var faktiskt roligt, men spelet byggde så mycket runt aktiva event som baserades på att man skulle vara 40+ spelare i varje zone. (Dom trodde att dom skulle få WoW-status)
Samma person som skapade PVPn i Warhammer gjorde även den isplaneten på SWTOR, alltså den dom fick stänga ner helt pga hur värdelöst kodat det var.
När jag testade spelet på senare dar då kunde man inte komma förbi första zonen pga ett sånt event, eller man kunde. Men man missade ju en stor del av PVE-delen.
Älskade goblins i Warhammer!
synd bara att "alla" mmo:er förutom wow har delay som satan när man spelar.
Citat från jonathansvanberg
synd bara att "alla" mmo:er förutom wow har delay som satan när man spelar.
uhm, va?
Delay? hög MS?
Nej.
Din dator som inte klarar mer än ett decade old MMO. :D
EQN? You have my attention!
Har inget med datorn (4670k/760) eller internet(100/10 fiber) att göra, det är bara att alla mmo:er jag testat har något inbyggt delay, det känns som man har hög ms, men det är inte det. "character responsivness" eller något har jag hört att det kallas.
Finns väl beskrivet på följande länk, http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=756780, så det är knappast bara jag som märkt av det :)
Citat från jonathansvanberg
Har inget med datorn (4670k/760) eller internet(100/10 fiber) att göra, det är bara att alla mmo:er jag testat har något inbyggt delay, det känns som man har hög ms, men det är inte det. "character responsivness" eller något har jag hört att det kallas.
Finns väl beskrivet på följande länk, http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=756780, så det är knappast bara jag som märkt av det :)
Orkar inte läsa igenom hela länken + alla dess länkar.
Men just SWTOR är ju ett riktigt dåligt exempel på 'alla andra mmo'
Minns mycket väl hur värdelöst SWTOR var kodat, tex öppnar man sin bag så får man en 'halt rendering effect' som gör att spelet inte uppdaterar FPS, så om du försöker hoppa samtidigt som du öppnar din bag, då går det inte. Står bara still. :D
Neverwinter eller Tera har inga Char responsiveness problem vad jag har märkt av iaf.
"In a game like WoW, if your previous spell's animation is still playing when you use your next spell, the old animation immediately ends and that of the new spell beings. However in TOR, if an animation is still playing, the game will not let you cast another spell, even if the cast time and GCD have already finished."
Sånt är ju som sagt helt värdelöst. Om det inte är en del av spelets mechanichs. Tex Neverwinter fungerade ju lite som ett Turn based spel, man var fastlåst i marken tills man spelat upp hela sin animation, men i det spelet kändes det nice, för det är ett action combat MMO.
Medan Swtor bara är en Star Wars skin till WoW, klart det kommer faila då.
Problemet med alla MMOs är att de är sådana tidssinkar och inte tillräckligt hardcore för att leveling ska vara värt det. De kommer aldrig bli lika populära som andra titlar som är pick up & play. Typ en av de få MMOs som bryter mot regeln är EVE Online, som fortfarande är extremt stort, till och med större än "bara ett spel".
Har inte testat Neverwinter eller Tera så kan inte uttala mig om dom, men swtor, warhammer online, rift, everquest, conan led alla av samma problem.
Citat från KentLang
Problemet med alla MMOs är att de är sådana tidssinkar och inte tillräckligt hardcore för att leveling ska vara värt det. De kommer aldrig bli lika populära som andra titlar som är pick up & play. Typ en av de få MMOs som bryter mot regeln är EVE Online, som fortfarande är extremt stort, till och med större än "bara ett spel".
Men EVe är the exception, not the rule.
Inse att man inte gör ett spel för minoriteten som kallar sig 'Hardcore' Så om man vill lyckas så får man ändå böja sig för Casuals, för det är där majoriteten av pengarna ligger.
Citat från Wopsie
Men EVe är the exception, not the rule.
Inse att man inte gör ett spel för minoriteten som kallar sig 'Hardcore' Så om man vill lyckas så får man ändå böja sig för Casuals, för det är där majoriteten av pengarna ligger.[/i]
Förstå att Hardcore MMO betyder inte att man gör ett MMO för en grupp spelare som kallar sig "hardcore". Jag menar spel i samma andra som gamla gamestone eller ultima online eller till och med runescape med bla. a. öppen PvP och möjligheten att äga land i spelet.
När det kommer till Casual game design så handlar det om att göra ett expansivt MMO fast med enkel design som casual spelare jag digga in i. Liksom inte överkomplicera saker med att vara alldeles för "kreativ". Typ WoW är lite så, fast det ändrades i och med MoP.
Men PVP server och Player Housing är inte "Hardcore"
Grejen är väl den att även om det finns en casual del av spelet och en hardcore så kommer alltid casuals vilja ha dom fetare delarna ifrån hardcore delen av spelet.
och om inte majoriteten av spelarna kan komma åt det, varför ska dom då ens lägga ner tid på att utveckla content som 10-20% använder?
Samtidigt som man gör ett spel, bör man ha någonting som alltid finns som en morot. Orsaken till varför många faktiskt ansåg vanilla wow/tbc som spännande och innehållsrikt var för att den allra högsta eliten av communityt fick ut någonting exceptionellt ur sina timmar investerare. Till exempel High Warlord, alla flydde fältet med sina skitchara så fort en sådan spelare dök upp, vilket var enligt min och många andras mening appealing. Finns en typ av spelare som kan skicka alla åt fanders om denne vill, detta vill alla ha och var något att se upp till.
Lite samma med highend raiding, dat gear. Allt gear fick mindre och mindre gaps, casuals kunde nu få likvärdigt gear gratis eller uppnå ungefärliga stats utan större effort, vilket slog ut all mystik om jag får säga mitt. Visst, alla bör få chansen att se hela spelet fullt ut, men detta koncept är i princip omöjligt att få till att funka i ett mmo - om det ska hålla länge, länge.
Eve har hållt samma linje, de började inte dalta för den alldaglige sandlådespelaren och det är varför många söker sig till det/liknande spel.
Citat från Wrargh
Samtidigt som man gör ett spel, bör man ha någonting som alltid finns som en morot. Orsaken till varför många faktiskt ansåg vanilla wow/tbc som spännande och innehållsrikt var för att den allra högsta eliten av communityt fick ut någonting exceptionellt ur sina timmar investerare. Till exempel High Warlord, alla flydde fältet med sina skitchara så fort en sådan spelare dök upp, vilket var enligt min och många andras mening appealing. Finns en typ av spelare som kan skicka alla åt fanders om denne vill, detta vill alla ha och var något att se upp till.
Lite samma med highend raiding, dat gear. Allt gear fick mindre och mindre gaps, casuals kunde nu få likvärdigt gear gratis eller uppnå ungefärliga stats utan större effort, vilket slog ut all mystik om jag får säga mitt. Visst, alla bör få chansen att se hela spelet fullt ut, men detta koncept är i princip omöjligt att få till att funka i ett mmo - om det ska hålla länge, länge.
Eve har hållt samma linje, de började inte dalta för den alldaglige sandlådespelaren och det är varför många söker sig till det/liknande spel.
Vanilla WoW var galet, iaf för mig. Första MMOt jag lirade, iaf första som gav intryck. Bara grejen att man kunde utforska Azeroth i dagar utan att tröttna, och att det inte fanns X-realm PVP/Dungeons gjorde att alla kände alla, man fick liksom Whispers från guilds ifall deras tank var borta.
Minns fortfarande majoriteten av alla på Sylvanas, och vilken klass/ras dom spelade.
Hade över 140 dagar played på min tank under första året av Vanilla!
och ja, alla borde väl få chansen att få all loot, men då ska dom väl förtjäna den också. Inte genom en massa nerfs.
dat cellphone grammar.
Age of Reckoning var king of MMOs när det kommer till PvP. Fanns fan inget som slog WAR.
Men när bioware fick tag på det så förstörde dom allt vad PVPn hette och använde WAR som en jävla testplatform för SWTOR...
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet