Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:52
Bloodbath Kille, 33 år


Clever girl ;>

Det tycker jag låter som en riktigt jävla utmärkt idé!
Har till och med för mig att det finns vissa spel som fungerar på det sättet, dock kan jag inte komma på något för tillfället.

Fast jag kommer ihåg att ett spel jag spelade hade ett system som fungerade på det sättet att ju mer man sköt med ett vapen desto högre skada gjorde dom och vart bättre.
Jag tyckte att det var riktigt bra, fast jag tror att dom hade fuckat upp systemet så man kunde göra som i Oblivion att man kunde hoppa runt och använda sig av en simpel Illusionspell för att öka sin Illusion och Acrobatics skill.[/i]

Oh you :$

Mja fast Oblivions system är ju känt av många för att vara riktigt broken på det sättet :S





Syndicate måste seriöst vara den sämsta "remaken" någonsin, hur fan tänkte dem när de gjorde om ett så "komplext" RTS till ett FPS?

Hurrdurr let's make an FPS out of Anno

Reflections Tjej, 33 år

5 610 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:52
Reflections Tjej, 33 år

Tror knappast att spelindustrin tänker idag. Iaf inte en stor grad. $$$$ is king.

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:53
Bloodbath Kille, 33 år


Tror knappast att spelindustrin tänker idag. Iaf inte en stor grad. $$$$ is king.

And that's why we need more indie stuff

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:53
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från OndaHamstern


Kallade du nyss goblins smarta......Det var nog det snällaste jag har hört någon kalla dem.


"Jag är helt klart för successiv lvling som leder till att din karaktär blir starkare för att göra så att fiender som tidigare var ett problem inte längre är det."

Det är vanlig levling då du får mer erfarenhet i strid och med ditt vapen varav du kan hantera det bättre för att göra det logiskt (och verklighetsförankrat) vi tar ett gevär/pilbåge istället för svärd den här gången, du använder dig utav den för att döda rådjur, fåglar, hare men var efter du blir mer van och skickligare med vapnet desto mer vet du att du skulle klara av och döda en varg/hund eller något annat djur då du vart du ska sikta exempelvis om du möter en björn så siktar du antingen mot mage eller ögon.

Scale leveling är när alla fiender levlar med dig oavsett vilka de är.


Edit: Jag pratar självfallet i PnP leveling termer.


Kan säga att det inte var Goblins som dök upp i mitt huvud utan Hobbes från Fable.
Vilket osökt leder mig till en av böckerna i det spelet som talade om en smartare än vanligt Hobbe som kunde prata.
Så han dödade en resande säljare och gick in i staden där alla var trevliga och civiliserade (till skillnad från i Hobbe-grottan), men så fort han öppnade munnen så upptäckte alla att han var en Hobbe och dödade honom!

I agree with what you are saying.

Scale lvling suger.

OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:53
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från Reflections


Tror knappast att spelindustrin tänker idag. Iaf inte en stor grad. $$$$ is king.

Det finns företag som tänker på spelarna i förstahand men de är få och tillverkar i princip bara Indie spel idag.

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:54
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från BloodBath


Mja fast Oblivions system är ju känt av många för att vara riktigt broken på det sättet :S

Jo, det var ju det.

Men som med många andra open world spel så tröttnade jag på Oblivion efter ett tag.
Det var inte tillräckligt intressant och lockande med allting för att jag skulle vara motiverad rakt igenom.

Reflections Tjej, 33 år

5 610 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:55
Reflections Tjej, 33 år

Ondahamstern: Det jag menar. Tittar du på mainstream och stora företag är det få som tänker på spelares rätt. Pengar är allt. Men ja, mer makt åt indiedevs som inte säljer sina kreativa själar till the corporations.

OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:59
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från ErikSchwartz


Kan säga att det inte var Goblins som dök upp i mitt huvud utan Hobbes från Fable.
Vilket osökt leder mig till en av böckerna i det spelet som talade om en smartare än vanligt Hobbe som kunde prata.
Så han dödade en resande säljare och gick in i staden där alla var trevliga och civiliserade (till skillnad från i Hobbe-grottan), men så fort han öppnade munnen så upptäckte alla att han var en Hobbe och dödade honom![/i]

haha, okej men fortfarande, du kallade en Goblin...smart....tro inte att jag klankar på dig men du skulle ha sett mitt ansikte när jag läste det.

Då Goblins oftast har en INT under 10, visst de finns de med 12 men de är inte allt för vanliga. (Det är de som blir ledarna för Goblin stammarna då de även kan prata med människor)

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:59
E_Schwartz Kille, 35 år

Någon mer än jag som tycker att spel där hela världen uppenbart kretsar kring huvudkaraktären oftast är riktigt retard?

Typ, man kommer till rebellernas bas där dom i princip står och slår sina huvuden i väggen till Mr SmartyMcAsskicker kommer dit och löser alla problemen?

Vissa spel är lite på det sättet men kommer undan med det ändå, t.ex Half Life 2.
Allt kretsar kring Gordon, men folket runtomkring City 17 verkar fortfarande inte vara retarded.
Alyx och hennes farsa är ju klara exempel på folk som faktiskt har spenderat mycket av sin tid med att kämpa mot invasionen.

Men som sagt, vissa spel gör det bara så uppenbart att huvudkaraktären är en sorts katalysator för i princip allting som sker i spelvärlden, från att några blir ihop till att atombomberna faller.
And I hate it!

Hur många personer kan ni komma på som faktiskt ensamt har löst något stort problem?

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 12:01
Bloodbath Kille, 33 år

Asså det känns som om du just sket lite på allt vad retro-spel heter :(
LoZ, Mario, Megaman etc etc etc? D:

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 12:01
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från OndaHamstern


haha, okej men fortfarande, du kallade en Goblin...smart....tro inte att jag klankar på dig men du skulle ha sett mitt ansikte när jag läste det.

Då Goblins oftast har en INT under 10, visst de finns de med 12 men de är inte allt för vanliga. (Det är de som blir ledarna för Goblin stammarna då de även kan prata med människor)


Haha, gammal D&D-are med D&D-fördomar kanske? ;)
(joking)

Jo, men som sagt, fiender ska inte lvl'a med en utan stanna kvar i sin nivå medans huvudkaraktären utvecklas till mer och mer badass!

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 12:03
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från BloodBath


Asså det känns som om du just sket lite på allt vad retro-spel heter :(
LoZ, Mario, Megaman etc etc etc? D:


Dom är vad dom är;
Spel som skapades när story i spel oftast var lite glasyr medan gameplay'en var det mest viktiga.

No Offense, men det känns inte som att många kan rabbla upp storyn i dom första LoZ, medans dom flesta lätt kan berätta vad OoT handlar om.

Wopsie Kille, 34 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 12:03
Wopsie Kille, 34 år

"Portal and Halo are the same universe... and Portal and Half-Life are the same universe too.
We all know Gordon Freeman = G. Freeman = G-Man
G-Man... G must stand for green...
Green... green... what does it mean...
Master Chief's armor is green! So Gordon... is the G-Man... who is really Master Chief... so that means...
The original Halo is Half-Life 3... so they've spent so long on Half-Life 3 since Valve had to develop the technology to travel back in time to release Half-Life back when they originally promised it... but went too far back, and released it as Halo in 2001... my god"


dafuq did I just read? hahaha

OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 12:03
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från ErikSchwartz


Någon mer än jag som tycker att spel där hela världen uppenbart kretsar kring huvudkaraktären oftast är riktigt retard?

Ända gången det är acceptabelt är när man är en del i en profetia eller något (Arcanum....åter igen)

Men det är även därför jag spelar spel som Hammer & Sickle (men är en sovjetisk spion som rör sig i Västtyskland) men det är även anledningen till varför jag håller på med PnP för de sessioner jag håller i snurrar inte runt huvudkaratärerna utan det de är oftast en del utav något mycket större.


Poked


WTF!?

Hoppas det där inte var seriöst!

Wopsie Kille, 34 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 12:06
Wopsie Kille, 34 år

Citat från OndaHamstern


Citat från ErikSchwartz

Någon mer än jag som tycker att spel där hela världen uppenbart kretsar kring huvudkaraktären oftast är riktigt retard?

Ända gången det är acceptabelt är när man är en del i en profetia eller något (Arcanum....åter igen)

Men det är även därför jag spelar spel som Hammer & Sickle (men är en sovjetisk spion som rör sig i Västtyskland) men det är även anledningen till varför jag håller på med PnP för de sessioner jag håller i snurrar inte runt huvudkaratärerna utan det de är oftast en del utav något mycket större.


Poked


WTF!?

Hoppas det där inte var seriöst!


Nä, någon som drev på reddit bara! hade ju blivit ett bra aprilskämt ifrån valve annars!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet