Allmän diskussionstråd för gamers

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
celestine 28 år

8 273 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 03:06
celestine 28 år

Kom inte ihåg, men har för mig att du var tvungen att betala för att kunna skapa en klan mm.

Seoul Kille, 33 år

1 917 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 03:13
Seoul Kille, 33 år

Holy shit ska installera det här nu!!!

Wopsie Kille, 34 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 03:15
Wopsie Kille, 34 år

Vilken stämningsfull musik.. :o

Seoul Kille, 33 år

1 917 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 03:18
Seoul Kille, 33 år

Ja hennes röst är gudomlig imo!

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 06:21
E_Schwartz Kille, 35 år

Dom kan uppdatera grafiken hur mycket dom vill, det som stör mig mest är fortfarande dom horribla karaktärerna med lego animationer.
När dom har fixat dom så skulle jag kunna tänka mig att lira Morrowind.

Wopsie Kille, 34 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 06:24
Wopsie Kille, 34 år

Citat från ErikSchwartz


Dom kan uppdatera grafiken hur mycket dom vill, det som stör mig mest är fortfarande dom horribla karaktärerna med lego animationer.
När dom har fixat dom så skulle jag kunna tänka mig att lira Morrowind.


Kan vi inte bara skita i morrowind och spela skyrim ist? (säger jag som aldrig i hela mitt liv testat morrowind.)
Hur kommer det sig att så många finner morrowind så grymt? är det pga alla mods och att kartan är större?

Själv så ser jag inte alls det magiska i det, men jag spelade ju som sagt Skyrim först.

E_Schwartz Kille, 35 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 07:23
E_Schwartz Kille, 35 år

Citat från Poked


Kan vi inte bara skita i morrowind och spela skyrim ist? (säger jag som aldrig i hela mitt liv testat morrowind.)
Hur kommer det sig att så många finner morrowind så grymt? är det pga alla mods och att kartan är större?

Själv så ser jag inte alls det magiska i det, men jag spelade ju som sagt Skyrim först.


Körde Skyrim, tills jag klarade av det alldeles för korta huvuduppdraget.
Alla andra uppdrag var för fan totalt särkopplade och gav ingen motivation alls att göra dom.
Kartan i Morrowind är mindre, men det är mer berg så dom får den att verka större eftersom man måste gå runt allt.

Förmodligen är det lite nostalgi, men det är faktiskt ett bra spel.
Fast som sagt, animationerna och karaktärerna är superfula, så för min del är det omöjligt att spela det.

OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 07:36
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från Poked


Citat från ErikSchwartz

Dom kan uppdatera grafiken hur mycket dom vill, det som stör mig mest är fortfarande dom horribla karaktärerna med lego animationer.
När dom har fixat dom så skulle jag kunna tänka mig att lira Morrowind.

Kan vi inte bara skita i morrowind och spela skyrim ist? (säger jag som aldrig i hela mitt liv testat morrowind.)
Hur kommer det sig att så många finner morrowind så grymt? är det pga alla mods och att kartan är större?

Själv så ser jag inte alls det magiska i det, men jag spelade ju som sagt Skyrim först.


Folk älskar det för att det är det friaste spelet i serien (typ) man kan ha spjut (utan och modda) det är långt, sen så är det nostalgiskt för många då det tillhör den gamla eran utav spel eller för att det var deras första Elders.scroll spel.

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 10:52
Pansartax Kille, 32 år

Ja Morrowind har ett nostalgiskt skimmer över sig, sen så var ju Morrowind ett av det första riktigt stora, fria, episka open world-spelen. Skyrim är liksom inte lika imponerande nu när det finns många andra liknande spel.

Wopsie Kille, 34 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 10:54
Wopsie Kille, 34 år

Citat från Pansartax


Ja Morrowind har ett nostalgiskt skimmer över sig, sen så var ju Morrowind ett av det första riktigt stora, fria, episka open world-spelen. Skyrim är liksom inte lika imponerande nu när det finns många andra liknande spel.

Ibland loggar jag in på Skyrim bara för att ta en promenad i skogen.

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 10:55
Vvardenfell Kille, 33 år

Sen att man kunde få betydligt mer info angående lore, omgivningar och alla uppdrag, mestadels eftersom alla dialoger var text istället för ljudform. Det hade inte heller den här löjliga level-scalingskiten, som gör att fiender levlar med dig. Vad var det för geni som kom på det egentligen? "I know, let's make it less fun to level up!"

Wopsie Kille, 34 år

7 755 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:03
Wopsie Kille, 34 år

Citat från FreakSymphony


Sen att man kunde få betydligt mer info angående lore, omgivningar och alla uppdrag, mestadels eftersom alla dialoger var text istället för ljudform. Det hade inte heller den här löjliga level-scalingskiten, som gör att fiender levlar med dig. Vad var det för geni som kom på det egentligen? "I know, let's make it less fun to level up!"

men det är ju för att man ska kunna vara överallt och döda saker oavsett lvl, hade ju varit tråkigt om man bara var på 10% av mappen på lvl 1-10 och sen uppåt, blir ju som wow. :D

Vvardenfell Kille, 33 år

7 610 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:05
Vvardenfell Kille, 33 år

Citat från Poked


men det är ju för att man ska kunna vara överallt och döda saker oavsett lvl, hade ju varit tråkigt om man bara var på 10% av mappen på lvl 1-10 och sen uppåt, blir ju som wow. :D

Hade varit betydligt bättre. I Morrowind kunde jag gå överallt, men det fanns fiender som jag visste att jag helt enkelt inte kunde besegra, så jag var tvungen att fly när jag såg dom. Sen, 20 levlar senare, kunde jag besegra den utan problem. Då kändes det som att man faktiskt åstadkom någonting och blev mäktigare.

OndaHamstern Kille, 37 år

5 676 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:18
OndaHamstern Kille, 37 år

Citat från Poked


men det är ju för att man ska kunna vara överallt och döda saker oavsett lvl, hade ju varit tråkigt om man bara var på 10% av mappen på lvl 1-10 och sen uppåt, blir ju som wow. :D[/i]

Det har funkat i alla rollspel innan, när man sätter sig vid ett rollspel så ska man tvingas och tänka taktiskt samt att det är inte logiskt att alla varelser är level 1 överallt bara för att karaktären är det. (Men jag är väl "bortskämd" genom Old D&D där man fick ha en bunt med karaktärspapper med sig vid varje spelomgång då det var ett under om ens karaktär överlevde en spel session)

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 april 2012 kl. 11:19
Bloodbath Kille, 33 år

Citat från Poked


Citat från FreakSymphony

Sen att man kunde få betydligt mer info angående lore, omgivningar och alla uppdrag, mestadels eftersom alla dialoger var text istället för ljudform. Det hade inte heller den här löjliga level-scalingskiten, som gör att fiender levlar med dig. Vad var det för geni som kom på det egentligen? "I know, let's make it less fun to level up!"

men det är ju för att man ska kunna vara överallt och döda saker oavsett lvl, hade ju varit tråkigt om man bara var på 10% av mappen på lvl 1-10 och sen uppåt, blir ju som wow. :D


Agree completely.
Fan va kul att lvla en liten lvl 10 warrior i Northrend or shit.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet