Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 14:37
Sharon Tjej, 34 år

Jag förstod, men rätt ska vara rätt.

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 14:40
michelle Tjej, 31 år

Det jag skrev var rätt, sen om du håller med eller inte skiter jag fullständigt i..

"jag är gravid med mitt första foster"

eller

"jag är gravid med mitt första barn"

js.

Carrie Tjej, 32 år

2 786 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 14:45
Carrie Tjej, 32 år

Men det har ju inte hunnit utvecklats till ett barn än när man gör abort, så därför borde man inte se det som att man dödar ett barn.

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 14:53
michelle Tjej, 31 år

vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 14:58
Tour Kille, 38 år

Citat från michelle


vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?

nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:00
michelle Tjej, 31 år

Citat från Tour


Citat från michelle

vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?

nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.


jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.

Cecilialh Tjej, 31 år

204 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:00
Cecilialh Tjej, 31 år

Citat från Tour


Citat från michelle

vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?

nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.



Min syster gjorde abort sista veckan man kunde och de gick fort uta helvte. hon fick ''föda'' ut det narturligt och man kunde se kön och allt på den lille pojken.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:01
Nykaria Tjej, 35 år

Aborterna sker oftast runt v 10 då de flesta får reda på sina graviditerer i v. 8-10.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:04
Tour Kille, 38 år

Citat från michelle


Citat från Tour

Citat från michelle

vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?

nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.

jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.



hahah vadfan har något med om jag varit gravid eller inte att göra? kan jag inte sådant bara för det? min morsa blev gravid, men de sa att det bara var klimakteriet. hon tjatade och tjatade tills hon fick ett gravtest och då var det försent att göra abort, vecka 22.

googlade fram en källa till dig experten.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:09
michelle Tjej, 31 år

Citat från Tour


Citat från michelle

Citat från Tour

Citat från michelle

vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?

nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.

jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.


hahah vadfan har något med om jag varit gravid eller inte att göra? kan jag inte sådant bara för det? min morsa blev gravid, men de sa att det bara var klimakteriet. hon tjatade och tjatade tills hon fick ett gravtest och då var det försent att göra abort, vecka 22.

googlade fram en källa till dig experten.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/


jag syftade på personliga upplevelser.
jag vet inte vad din "expert" säger, jag bara berättade vad barnmorskan berättade för mig.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:13
Tour Kille, 38 år

Citat från michelle


Citat från Tour

Citat från michelle

Citat från Tour

Citat från michelle

vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?

nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.

jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.


hahah vadfan har något med om jag varit gravid eller inte att göra? kan jag inte sådant bara för det? min morsa blev gravid, men de sa att det bara var klimakteriet. hon tjatade och tjatade tills hon fick ett gravtest och då var det försent att göra abort, vecka 22.

googlade fram en källa till dig experten.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/

jag syftade på personliga upplevelser.
jag vet inte vad din "expert" säger, jag bara berättade vad barnmorskan berättade för mig.



och exakt vadfan har personliga upplevelser med något att göra när det kommer till lagar?

men kolla källan då förfan, googla fram fler. du har fel jag har rätt, trots att jag inte varit gravid. herregud.

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:18
michelle Tjej, 31 år

Citat från Tour


Citat från michelle

Citat från Tour

Citat från michelle

Citat från Tour

Citat från michelle

vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?

nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.

jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.


hahah vadfan har något med om jag varit gravid eller inte att göra? kan jag inte sådant bara för det? min morsa blev gravid, men de sa att det bara var klimakteriet. hon tjatade och tjatade tills hon fick ett gravtest och då var det försent att göra abort, vecka 22.

googlade fram en källa till dig experten.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/

jag syftade på personliga upplevelser.
jag vet inte vad din "expert" säger, jag bara berättade vad barnmorskan berättade för mig.


och exakt vadfan har personliga upplevelser med något att göra när det kommer till lagar?

men kolla källan då förfan, googla fram fler. du har fel jag har rätt, trots att jag inte varit gravid. herregud.



har jag fel?

citat från olika hemsidor som handlar om detta:

"Abortions after 24 weeks are generally available only in order to preserve the health and life of a woman or in cases of severe fetal anomaly."

"After 24 weeks an abortion can only take place if the woman's life is in danger or if there is a high risk that the baby would be seriously handicapped."

"abortions after 24 weeks are only performed because of health complications"

ja, du förstår grejen.

v22 är väl gränsen för ett friskt barn? om det däremot är sjukt går det efter v24 med.

tillägg:

"abortion is performed in the second trimester (12-24 weeks)"

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:23
Tour Kille, 38 år

Citat från michelle


Citat från Tour



har jag fel?

citat från olika hemsidor som handlar om detta:

"Abortions after 24 weeks are generally available only in order to preserve the health and life of a woman or in cases of severe fetal anomaly."

"After 24 weeks an abortion can only take place if the woman's life is in danger or if there is a high risk that the baby would be seriously handicapped."

"abortions after 24 weeks are only performed because of health complications"

ja, du förstår grejen.

v22 är väl gränsen för ett friskt barn? om det däremot är sjukt går det efter v24 med.



googla abortlagstiftningen. vad de gör i utlandet är helt och hållet irrelevant i sverige.

michelle Tjej, 31 år

89 forumsinlägg

Skrivet:
24 februari 2012 kl. 15:24
michelle Tjej, 31 år

men kan ni inte läsa?

det står att efter vecka 24 är abort lagligt om barnet/fostret är sjukt.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet