Abort - Rätt eller fel?
Jag förstod, men rätt ska vara rätt.
Det jag skrev var rätt, sen om du håller med eller inte skiter jag fullständigt i..
"jag är gravid med mitt första foster"
eller
"jag är gravid med mitt första barn"
js.
Men det har ju inte hunnit utvecklats till ett barn än när man gör abort, så därför borde man inte se det som att man dödar ett barn.
vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?
Citat från michelle
vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?
nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.
Citat från Tour
Citat från michelle
vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?
nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.
jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.
Citat från Tour
Citat från michelle
vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?
nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.
Min syster gjorde abort sista veckan man kunde och de gick fort uta helvte. hon fick ''föda'' ut det narturligt och man kunde se kön och allt på den lille pojken.
Aborterna sker oftast runt v 10 då de flesta får reda på sina graviditerer i v. 8-10.
Citat från michelle
Citat från Tour
Citat från michelle
vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?
nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.
jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.
hahah vadfan har något med om jag varit gravid eller inte att göra? kan jag inte sådant bara för det? min morsa blev gravid, men de sa att det bara var klimakteriet. hon tjatade och tjatade tills hon fick ett gravtest och då var det försent att göra abort, vecka 22.
googlade fram en källa till dig experten.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/
Citat från Tour
Citat från michelle
Citat från Tour
Citat från michelle
vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?
nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.
jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.
hahah vadfan har något med om jag varit gravid eller inte att göra? kan jag inte sådant bara för det? min morsa blev gravid, men de sa att det bara var klimakteriet. hon tjatade och tjatade tills hon fick ett gravtest och då var det försent att göra abort, vecka 22.
googlade fram en källa till dig experten.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/
jag syftade på personliga upplevelser.
jag vet inte vad din "expert" säger, jag bara berättade vad barnmorskan berättade för mig.
Citat från michelle
Citat från Tour
Citat från michelle
Citat från Tour
Citat från michelle
vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?
nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.
jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.
hahah vadfan har något med om jag varit gravid eller inte att göra? kan jag inte sådant bara för det? min morsa blev gravid, men de sa att det bara var klimakteriet. hon tjatade och tjatade tills hon fick ett gravtest och då var det försent att göra abort, vecka 22.
googlade fram en källa till dig experten.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/
jag syftade på personliga upplevelser.
jag vet inte vad din "expert" säger, jag bara berättade vad barnmorskan berättade för mig.
och exakt vadfan har personliga upplevelser med något att göra när det kommer till lagar?
men kolla källan då förfan, googla fram fler. du har fel jag har rätt, trots att jag inte varit gravid. herregud.
Citat från Tour
Citat från michelle
Citat från Tour
Citat från michelle
Citat från Tour
Citat från michelle
vecka 24 är sista veckan man får göra abort, googla bilder så ser ni, ser ganska mycket ut som en bebis/ett barn va?
nej, vecka 22, och då måste du få ett speciellt tillstånd från länsstyrelsen. annars är det vecka 18 som gäller. och de flesta aborter sker långt innan vecka 18.
jag har varit gravid och jag misstänker att du inte har det, och då sa de till mig att vecka 22 var sista chansen utan intyg av en läkare, efter v 24 måste man ha en medicinsk anledning.
hahah vadfan har något med om jag varit gravid eller inte att göra? kan jag inte sådant bara för det? min morsa blev gravid, men de sa att det bara var klimakteriet. hon tjatade och tjatade tills hon fick ett gravtest och då var det försent att göra abort, vecka 22.
googlade fram en källa till dig experten.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/
jag syftade på personliga upplevelser.
jag vet inte vad din "expert" säger, jag bara berättade vad barnmorskan berättade för mig.
och exakt vadfan har personliga upplevelser med något att göra när det kommer till lagar?
men kolla källan då förfan, googla fram fler. du har fel jag har rätt, trots att jag inte varit gravid. herregud.
har jag fel?
citat från olika hemsidor som handlar om detta:
"Abortions after 24 weeks are generally available only in order to preserve the health and life of a woman or in cases of severe fetal anomaly."
"After 24 weeks an abortion can only take place if the woman's life is in danger or if there is a high risk that the baby would be seriously handicapped."
"abortions after 24 weeks are only performed because of health complications"
ja, du förstår grejen.
v22 är väl gränsen för ett friskt barn? om det däremot är sjukt går det efter v24 med.
tillägg:
"abortion is performed in the second trimester (12-24 weeks)"
michelle: Ja du har fel. Det är fram tills v.22.
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Abort/?ar=True
http://www.umo.se/Kroppen/Graviditet/Abort/
Citat från michelle
Citat från Tour
har jag fel?
citat från olika hemsidor som handlar om detta:
"Abortions after 24 weeks are generally available only in order to preserve the health and life of a woman or in cases of severe fetal anomaly."
"After 24 weeks an abortion can only take place if the woman's life is in danger or if there is a high risk that the baby would be seriously handicapped."
"abortions after 24 weeks are only performed because of health complications"
ja, du förstår grejen.
v22 är väl gränsen för ett friskt barn? om det däremot är sjukt går det efter v24 med.
googla abortlagstiftningen. vad de gör i utlandet är helt och hållet irrelevant i sverige.
men kan ni inte läsa?
det står att efter vecka 24 är abort lagligt om barnet/fostret är sjukt.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet