Abort - Rätt eller fel?
Citat från Karin
Citat från Hush
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Lätt för dig att säga som inte måste gå igenom skiten.
Den som är så dum att den inte skyddar sig får skylla sig själv.
Fortfarande enklare för er män att sitta och säga " ääääh det är bara att ta bort det som en potatis " än vad det är för oss kvinnor när man väl inser att man är gravid. Även om det som ni nu säger att " det inte är ett liv " osv osv, så är fantiserar man automatiskt om att det kan bli ett liv, man fantisierar om hur det ser ut osv osv. Och smärtan att ta bort ett barn är faktiskt ganska stor både psykiskt och fysiskt oavsett vad ni säger
Måste säga att det där nog är rätt individuellt från kvinna till kvinna. När jag gjorde abort så var det inte värre än vilken operation som helst, snarare mer smärtfritt än de tidigare jag gjort. :)
edit: kan ju tillägga att jag inte heller fann det jobbigt psykiskt
Well, vad kan jag säga? vi alla är olika helt enkelt..
Citat från TEMPER_TANTRUM
Håller med Karin (om det var hon som skrev det).
Man kan inte generalisera att det faktiskt är jobbigt, osv...
Jag mådde snarare piss av att vara gravid.
Spydde på morgonarna, och bara av att veta att jag hade en äcklig cellklump i mig som hela tiden utvecklas.
Kunde knappt vänta till min abort, men det hann jag inte och fick missfall istället.
Ja, men du är ju psykiskt störd också.
Citat från Hush
Citat från Karin
Citat från Hush
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Lätt för dig att säga som inte måste gå igenom skiten.
Den som är så dum att den inte skyddar sig får skylla sig själv.
Fortfarande enklare för er män att sitta och säga " ääääh det är bara att ta bort det som en potatis " än vad det är för oss kvinnor när man väl inser att man är gravid. Även om det som ni nu säger att " det inte är ett liv " osv osv, så är fantiserar man automatiskt om att det kan bli ett liv, man fantisierar om hur det ser ut osv osv. Och smärtan att ta bort ett barn är faktiskt ganska stor både psykiskt och fysiskt oavsett vad ni säger
Måste säga att det där nog är rätt individuellt från kvinna till kvinna. När jag gjorde abort så var det inte värre än vilken operation som helst, snarare mer smärtfritt än de tidigare jag gjort. :)
edit: kan ju tillägga att jag inte heller fann det jobbigt psykiskt
Well, vad kan jag säga? vi alla är olika helt enkelt..
Dåså.
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Håller med Karin (om det var hon som skrev det).
Man kan inte generalisera att det faktiskt är jobbigt, osv...
Jag mådde snarare piss av att vara gravid.
Spydde på morgonarna, och bara av att veta att jag hade en äcklig cellklump i mig som hela tiden utvecklas.
Kunde knappt vänta till min abort, men det hann jag inte och fick missfall istället.
Ja, men du är ju psykiskt störd också.
Är man pyskiskt störd för att man tycker att det är jobbigt att vara gravid? Det tyckte jag också, och jag kunde inte heller "knappt vänta" på att få göra min abort. :)
Citat från Karin
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Håller med Karin (om det var hon som skrev det).
Man kan inte generalisera att det faktiskt är jobbigt, osv...
Jag mådde snarare piss av att vara gravid.
Spydde på morgonarna, och bara av att veta att jag hade en äcklig cellklump i mig som hela tiden utvecklas.
Kunde knappt vänta till min abort, men det hann jag inte och fick missfall istället.
Ja, men du är ju psykiskt störd också.
Är man pyskiskt störd för att man tycker att det är jobbigt att vara gravid? Det tyckte jag också, och jag kunde inte heller "knappt vänta" på att få göra min abort. :)
Utgår inte bara från ett utlåtande av henne utan flera. Och i min mening verkar hon inte riktigt fullt hundra.
är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!
Pappan behöver iaf inte genomgå en 9 månaders lång graviditet och trycka ut en jävla unge. Han kan avsäga sig faderskapet. Såah. Men tror knappast någon bara "elskling e gravid, abort nu å du har ingät o seja til om d :))"
Edit: Menar att kvinnans ord väger tyngst. Självklart ska man ha en öppen dialog och diskutera etcetc. Men i slutet så är det upp till kvinnan att bestämma eftersom det är hon som bär barnet.
Citat från BloodBath
Citat från Thias
är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!
Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?
Då är kvinnan helt pantad och förstör sin relation till killen, och då är det bara för killen att gå =)
Citat från Thias
Citat från BloodBath
Citat från Thias
är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!
Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?
Då är kvinnan helt pantad och förstör sin relation till killen, och då är det bara för killen att gå =)
Han blir ju fortfarande pappa till något han uppenbarligen inte vill, hur gör man då?
Citat från Hush
Citat från Thias
Citat från BloodBath
Citat från Thias
är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!
Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?
Då är kvinnan helt pantad och förstör sin relation till killen, och då är det bara för killen att gå =)
Han blir ju fortfarande pappa till något han uppenbarligen inte vill, hur gör man då?
Jo det blir han, han har ju inte mkt att säga om det så...
Citat från Thias
Citat från Hush
Citat från Thias
Citat från BloodBath
Citat från Thias
är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!
Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?
Då är kvinnan helt pantad och förstör sin relation till killen, och då är det bara för killen att gå =)
Han blir ju fortfarande pappa till något han uppenbarligen inte vill, hur gör man då?
Jo det blir han, han har ju inte mkt att säga om det så...
Nej, enligt lag osv osv så har han inget att säga till om .
MEN vad är egentligen rätt att göra i en sån situation ?
Att avsäga sig faderskapet räcker inte då han fortfarande kommer behöva betala understöd till kvinnan, vare sig han ville ha barnet till att börja med eller inte.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet