Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 15:56
Hush Tjej, 32 år

Citat från Karin


Citat från Hush

Citat från Pansartax

Citat från Hush

Lätt för dig att säga som inte måste gå igenom skiten.


Den som är så dum att den inte skyddar sig får skylla sig själv.

Fortfarande enklare för er män att sitta och säga " ääääh det är bara att ta bort det som en potatis " än vad det är för oss kvinnor när man väl inser att man är gravid. Även om det som ni nu säger att " det inte är ett liv " osv osv, så är fantiserar man automatiskt om att det kan bli ett liv, man fantisierar om hur det ser ut osv osv. Och smärtan att ta bort ett barn är faktiskt ganska stor både psykiskt och fysiskt oavsett vad ni säger

Måste säga att det där nog är rätt individuellt från kvinna till kvinna. När jag gjorde abort så var det inte värre än vilken operation som helst, snarare mer smärtfritt än de tidigare jag gjort. :)

edit: kan ju tillägga att jag inte heller fann det jobbigt psykiskt


Well, vad kan jag säga? vi alla är olika helt enkelt..

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 15:56
Hush Tjej, 32 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Håller med Karin (om det var hon som skrev det).
Man kan inte generalisera att det faktiskt är jobbigt, osv...
Jag mådde snarare piss av att vara gravid.
Spydde på morgonarna, och bara av att veta att jag hade en äcklig cellklump i mig som hela tiden utvecklas.
Kunde knappt vänta till min abort, men det hann jag inte och fick missfall istället.


Ja, men du är ju psykiskt störd också.

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 15:58
Karin Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från Karin

Citat från Hush

Citat från Pansartax

Citat från Hush

Lätt för dig att säga som inte måste gå igenom skiten.


Den som är så dum att den inte skyddar sig får skylla sig själv.

Fortfarande enklare för er män att sitta och säga " ääääh det är bara att ta bort det som en potatis " än vad det är för oss kvinnor när man väl inser att man är gravid. Även om det som ni nu säger att " det inte är ett liv " osv osv, så är fantiserar man automatiskt om att det kan bli ett liv, man fantisierar om hur det ser ut osv osv. Och smärtan att ta bort ett barn är faktiskt ganska stor både psykiskt och fysiskt oavsett vad ni säger

Måste säga att det där nog är rätt individuellt från kvinna till kvinna. När jag gjorde abort så var det inte värre än vilken operation som helst, snarare mer smärtfritt än de tidigare jag gjort. :)

edit: kan ju tillägga att jag inte heller fann det jobbigt psykiskt

Well, vad kan jag säga? vi alla är olika helt enkelt..


Dåså.

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 15:59
Karin Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från TEMPER_TANTRUM

Håller med Karin (om det var hon som skrev det).
Man kan inte generalisera att det faktiskt är jobbigt, osv...
Jag mådde snarare piss av att vara gravid.
Spydde på morgonarna, och bara av att veta att jag hade en äcklig cellklump i mig som hela tiden utvecklas.
Kunde knappt vänta till min abort, men det hann jag inte och fick missfall istället.

Ja, men du är ju psykiskt störd också.


Är man pyskiskt störd för att man tycker att det är jobbigt att vara gravid? Det tyckte jag också, och jag kunde inte heller "knappt vänta" på att få göra min abort. :)

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:00
Hush Tjej, 32 år

Citat från Karin


Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Håller med Karin (om det var hon som skrev det).
Man kan inte generalisera att det faktiskt är jobbigt, osv...
Jag mådde snarare piss av att vara gravid.
Spydde på morgonarna, och bara av att veta att jag hade en äcklig cellklump i mig som hela tiden utvecklas.
Kunde knappt vänta till min abort, men det hann jag inte och fick missfall istället.

Ja, men du är ju psykiskt störd också.

Är man pyskiskt störd för att man tycker att det är jobbigt att vara gravid? Det tyckte jag också, och jag kunde inte heller "knappt vänta" på att få göra min abort. :)


Utgår inte bara från ett utlåtande av henne utan flera. Och i min mening verkar hon inte riktigt fullt hundra.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:09
Thias Kille, 38 år

är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:10
Karin Tjej, 34 år

Citat från Thias


är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!


Så om kvinnan inte vill behålla men mannen vill behålla barnet, hur gör man då? :)

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:10
Bloodbath 33 år

Citat från Thias


är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!


Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?

fuu Kille, 33 år

2 963 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:12
fuu Kille, 33 år

Pappan behöver iaf inte genomgå en 9 månaders lång graviditet och trycka ut en jävla unge. Han kan avsäga sig faderskapet. Såah. Men tror knappast någon bara "elskling e gravid, abort nu å du har ingät o seja til om d :))"

Edit: Menar att kvinnans ord väger tyngst. Självklart ska man ha en öppen dialog och diskutera etcetc. Men i slutet så är det upp till kvinnan att bestämma eftersom det är hon som bär barnet.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:12
Thias Kille, 38 år

Citat från BloodBath


Citat från Thias

är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!

Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?


Då är kvinnan helt pantad och förstör sin relation till killen, och då är det bara för killen att gå =)

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:14
Thias Kille, 38 år

Citat från Karin


Citat från Thias

är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!

Så om kvinnan inte vill behålla men mannen vill behålla barnet, hur gör man då? :)


inte vet jag det är ju ett gemensamt beslut...inte kan jag säga vad alla par vill och inte vill..

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:14
Hush Tjej, 32 år

Citat från Thias


Citat från BloodBath

Citat från Thias

är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!

Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?

Då är kvinnan helt pantad och förstör sin relation till killen, och då är det bara för killen att gå =)


Han blir ju fortfarande pappa till något han uppenbarligen inte vill, hur gör man då?

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:16
Thias Kille, 38 år

Citat från Hush


Citat från Thias

Citat från BloodBath

Citat från Thias

är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!

Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?

Då är kvinnan helt pantad och förstör sin relation till killen, och då är det bara för killen att gå =)

Han blir ju fortfarande pappa till något han uppenbarligen inte vill, hur gör man då?


Jo det blir han, han har ju inte mkt att säga om det så...

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:17
Hush Tjej, 32 år

Citat från Thias


Citat från Hush

Citat från Thias

Citat från BloodBath

Citat från Thias

är man ett par så är det ett gemensamt beslut!
Nuff said!

Och om kvinnan ABSOLUT bara MÅSTE ha kvar barnet och mannen absolut inte vill?
Hur gör man då?

Då är kvinnan helt pantad och förstör sin relation till killen, och då är det bara för killen att gå =)

Han blir ju fortfarande pappa till något han uppenbarligen inte vill, hur gör man då?

Jo det blir han, han har ju inte mkt att säga om det så...


Nej, enligt lag osv osv så har han inget att säga till om .
MEN vad är egentligen rätt att göra i en sån situation ?

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
22 februari 2012 kl. 16:18
Bloodbath 33 år

Att avsäga sig faderskapet räcker inte då han fortfarande kommer behöva betala understöd till kvinnan, vare sig han ville ha barnet till att börja med eller inte.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet