Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
poonslayer Tjej, 31 år

3 567 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:29
poonslayer Tjej, 31 år

Citat från Placebo_


Jag tycker faktiskt att detta är ett beslut en kvinna måste få välja!
Abort är visserligen att inte låta ett liv levas men tänk då att det livet kanske inte blev bra ändå, eftersom kvinnan inte ville ha barnet.
Det är ju en ytterst privat sak och väldigt jobbigt för den som går igenom det.
Men om dom tvingas föda ett barn dom itne vill ha så kan det ske hemska saker ändå.

--------------------------------------------------------------------------

throwaway Kille, 36 år

838 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:30
throwaway Kille, 36 år

Alltid rätt.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:30
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från vityaz


Alltid rätt.


Även när man gör abort pga vilket kön barnet har?

BMTHEROIN Kille, 36 år

14 721 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:31
BMTHEROIN Kille, 36 år

Citat från Flygandefanny


Citat från vityaz

Alltid rätt.


Även när man gör abort pga vilket kön barnet har?


Ja usch, vem vill ha en flicka :S

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:35
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Citat från BIPPO


Tycker att det är upp till mamman. Det är ju inte mord om den inte fötts

Så dagen innan den föds är det inte mord, men en dag senare är det det?

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:35
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Comalive


Ja usch, vem vill ha en flicka :S


Jag. :)

Det hade vart ascoolt om vi slutade skaffa barn med män och gjorde så som forskarna upptäckt att man kan göra, typ ta DNA från ett eget ägg osv. Så hade det bara funnits tjejer överallt. :D Fast lite tråkigt ändå.

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:35
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Citat från Flygandefanny


Citat från vityaz

Alltid rätt.

Även när man gör abort pga vilket kön barnet har?


Ja?

En bättre fråga är: Även veckan innan barnet föds?

autisticwhitekid Kille, 30 år

2 193 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:36
autisticwhitekid Kille, 30 år

Det är fel att använda abort om man använder det för att man är för lat att knulla med kondom eller piller.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:36
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från SneakyBeaver


Ja?

En bättre fråga är: Även veckan innan barnet föds?



Man gör inte aborter så långt in i graviditeten.

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:37
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Citat från Flygandefanny


Citat från Comalive

Ja usch, vem vill ha en flicka :S

Jag. :)

Det hade vart ascoolt om vi slutade skaffa barn med män och gjorde så som forskarna upptäckt att man kan göra, typ ta DNA från ett eget ägg osv. Så hade det bara funnits tjejer överallt. :D Fast lite tråkigt ändå.


Killar kan göra detsamma, självklart är det inte exakt samma procedur, men vi behöver faktiskt inte båda könen.

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:38
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Citat från Flygandefanny


Citat från SneakyBeaver

Ja?

En bättre fråga är: Även veckan innan barnet föds?

Man gör inte aborter så långt in i graviditeten.


Precis. Därav är det inte "alltid rätt"

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:38
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från SneakyBeaver


Killar kan göra detsamma, självklart är det inte exakt samma procedur, men vi behöver faktiskt inte båda könen.


Dock är det mycket krångligare för killar att göra det.

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:41
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Citat från Flygandefanny


Citat från SneakyBeaver

Killar kan göra detsamma, självklart är det inte exakt samma procedur, men vi behöver faktiskt inte båda könen.

Dock är det mycket krångligare för killar att göra det.


Aldrig hört talas om någon som har gjort det, av något av könen.

Då att ta sitt eget DNA skulle resultera i en extrem form av inavel (eller ja, vad man nu ska kalla att få barn med sig själv) låter det som en dum ide. För övrigt skulle det inte föra evolutionen framåt. Så dum ide i övrigt.

För övrigt är det inte mycket svårare än det är för tjejer, det är bara annorlunda.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
24 november 2010 kl. 23:47
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från SneakyBeaver


Aldrig hört talas om någon som har gjort det, av något av könen.

Då att ta sitt eget DNA skulle resultera i en extrem form av inavel (eller ja, vad man nu ska kalla att få barn med sig själv) låter det som en dum ide. För övrigt skulle det inte föra evolutionen framåt. Så dum ide i övrigt.

För övrigt är det inte mycket svårare än det är för tjejer, det är bara annorlunda.



Det har jag. :)

Jag sa inte att den var smart, sa att den var kul.

Fast om man ska göra det på en kille måste man operera in en livmoder och sånt, det är väl aningen svårare?

throwaway Kille, 36 år

838 forumsinlägg

Skrivet:
25 november 2010 kl. 01:29
throwaway Kille, 36 år

Citat från Flygandefanny


Citat från vityaz

Alltid rätt.


Även när man gör abort pga vilket kön barnet har?



Ofta jag vill ha en massa tjejbaciller i mitt hem.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet