Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bellih Tjej, 30 år

16 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:14
Bellih Tjej, 30 år

så sjukt fucking fel, tycker jag.
det är ju oftast ens eget fel, om man inte blivit våldtagen.
men att ta ett fosters liv är bara egoistiskt ju.
då kan man ju adoptera bort det efter isf?
för lixom, jag har hört att det är sjukt hemskt
och det typ gör asont på den lilla saken :<
jag tycker det är fett med fel..

Bellih Tjej, 30 år

16 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:15
Bellih Tjej, 30 år

och ja, säg inte att det inte lever?
För det är helt levande och känner lika mycket smärta som du och jag.
den är bara inte helt utvecklad.
sådeså ._.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:16
thetideishigh Tjej, 30 år

bubblebellih: det gör inte ont på fostret, för när man gör abort har inte fostrets utveckling kommit så långt att den kan känna smärta. Sådeså.

Wooopwoop Kille, 34 år

174 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:16
Wooopwoop Kille, 34 år

Vad tror du att det är som gör att du känner smärta?
Jo, att ditt nervsystem är utvecklat, om den inte är helt utvecklad så har den inte ens nervsystem som ditt och mitt och därför så NEJ
foster känner inte lika mycket smärta som du och jag.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:18
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Flygandefanny


Tycker du att hönsägg också lever?


Jag tycker att det är skillnad på ett hönsägg och ett foster.

Wooopwoop Kille, 34 år

174 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:21
Wooopwoop Kille, 34 år

Citat från Nykaria


Ett foster lever lika mycket som vilken annan människa som helst, bara att de kräver hjälp till att kunna överleva (dvs livmodern) och utvecklas.
Det tycker jag iallafall.





Jag tycker att det är skillnad på ett hönsägg och ett foster.[/i]


Precis som du tycker att det är skillnad på hönsägg och ett foster så tycker bl.a. jag att det är skillnad på ett foster och en Riktig människa.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:23
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från JesterTheBrute


Precis som du tycker att det är skillnad på hönsägg och ett foster så tycker bl.a. jag att det är skillnad på ett foster och en Riktig människa.


Du får tycka det om du vill.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:25
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Nykaria


Jag tycker att det är skillnad på ett hönsägg och ett foster.


Jaha. Okej.
Tycker du att ett hönsägg lever eller inte?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:28
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Flygandefanny


Jaha. Okej.
Tycker du att ett hönsägg lever eller inte?



Jag tycker inte att det lever.

flowerstick Kille, 31 år

882 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:30
flowerstick Kille, 31 år

Själv hönsägget lever ju inte, men kycklingen inuti är vid liv.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:30
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Nykaria

--------------------------------------------------------------------------
Jag tycker inte att det lever.



Varför tycker du inte det?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
13 december 2009 kl. 20:31
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Flygandefanny


Varför tycker du inte det?


För att jag tycker det är skillnad på levande vävnad och skal.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
14 december 2009 kl. 10:45
TopicPlease Kille, 38 år

Stötande bilder är inte tillåtna.
/Admin

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
14 december 2009 kl. 10:50
Zalbeyx Kille, 36 år

Kött är inte mord, abort är inte mord.

Det är en rättighet och ett fritt val man inte ska behöva dömas efter.

EnGardeSociety Tjej, 33 år

12 forumsinlägg

Skrivet:
17 december 2009 kl. 00:18
EnGardeSociety Tjej, 33 år

Citat från bubblebellih


så sjukt fucking fel, tycker jag.
det är ju oftast ens eget fel, om man inte blivit våldtagen.
men att ta ett fosters liv är bara egoistiskt ju.
då kan man ju adoptera bort det efter isf?
för lixom, jag har hört att det är sjukt hemskt
och det typ gör asont på den lilla saken :<
jag tycker det är fett med fel..


Citat från JesterTheBrute

Vad tror du att det är som gör att du känner smärta?
Jo, att ditt nervsystem är utvecklat, om den inte är helt utvecklad så har den inte ens nervsystem som ditt och mitt och därför så NEJ
foster känner inte lika mycket smärta som du och jag.



Visa mig MINSTA bevis på att foster har känslor och kan känna smärta? Kom igen, minsta bevis?
Apropå att abort gör ont, det gör det inte att föda ett barn då menar du? Om man sen ska adoptera bort barnet måste man ju ändå bära på det i nio månader. Man kanske inte kan gå i skolan då, och ens föräldrar kan slänga ut en?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet