3D Verk
Citat från Kolmodajn
Citat från ScreamSicko
*bild*
Zbrush suger du använder fler verts än vad du själv har kontroll över, en riktig 3D modelerare arbetar med att göra nått så detaljerat och snyggt som möjligt med så få verts som möjligt
Edit: påstår inte att jag är en riktigt 3D modelerare håller fortfarande på att lära mig statar bara att du har ingen nytta av zbrush moddeler om det inte är det enda som visas i scenen eller om du gör en riktigt kjort animerad film.
Edit 2: Modellen på bilden är inte klar.
Man har kontroll på hur många verts man vill använda, man kan göra en modell med 1 mille verts, sen när den är färdig - så drar man ner de till 2000, utan att modellen blir deformerad, och man måste bara tweaka den lite.
Zbrush är dock ett skulpteringsverktyg, så de är lite fel att jämföra de med maya och 3ds
Hmm så sant som det är sagt av dig, själv sitter jag just nu i 3Ds när jag gör mina modeller.
Personligen så tycker jag det är enklare och snabbare att arbeta sig uppåt i verts än att arbeta sig neråt.
Citat från ScreamSicko
-------------------------------------------------------------------------
[IMG]http://i94.photobucket.com/albums/l91/Norlem/omgithasface.png[/IG]
Zbrush suger du använder fler verts än vad du själv har kontroll över, en riktig 3D modelerare arbetar med att göra nått så detaljerat och snyggt som möjligt med så få verts som möjligt
--------------------------------------------------------------------------
Oj, det där stämmer verkligen inte någonstans.
Jag ska berätta hur det verkligen ligger till: Du har fruktansvärt bra kontroll om du gör rätt. Du kan inte smootha upp modellen till 15 miljoner polys och sen tro att du ska göra en karaktär av det. Nej du måste arbeta i etapper.
http://www.9jcg.com/tutorials/mashuru_mishu/making_of_street_cop/large/street_cop_workflow_02.jpg
Som du ser på bilden, om du följer länken, så handlar det om etapper och olika detaljnivåer.
En duktig modellerare har kontroll över detta och bakar ut en normal map av sin högpolymodell. Detta gör han/hon genom att först retopa modellen i t.ex. Topogun. Efter det bakar man ut normalmapen genom till exempel xNormal för att sen lägga på sin lågpolymodell (den man gjorde i Topogun).
Och så gör du för att göra en modell på 10 000 tris lika detaljrik som en på 21 miljoner.
Gjord i Maya med Final Gathering(skol arbete)
Även denna gjord och renderad i Maya.
gillar den understa bilden skarpt, särskilt "golvytan", är det gjord med en fractal?
Nee tror ej jag använde en fractal, var nu ett tag sen men tror ja bara använde en vanlig blinn sen la ja på bump och textur som ja gjord i photoshop.
Har gjort varulvar i Z-Brush xD
Denna gjorde jag och bästis tillsammans
Och denna gjorde jag själv :)
En WIP, hah... jag kommer aldrig bli färdig med den här lol :c och den är fail överallt. Följer en tutorial från autodesk, tjuvstart innan vi börjar med 3D i skolan x'D leker i Maya alltså.
Skulle vilja börja göra saker i 3D
Något program som rekommenderas för nybörjare typ?
Gjord i 3D Studio Max, bara en frame från en liten "Video" där man får känslan av att åka genom en tunnel. Slafsig gjord!
nice
Hur många ska ställa upp i Dominance War V nu då? :)
Jag ska ställa upp för polycounts räkning i animationsdelen!
Har påbörjat riggningen av en karaktär och den är nästan klar, inte korrekt skinnad än.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet