3D Verk

Till botten     Sista sidan
Nästa
Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
7 januari 2010 kl. 00:12
Sacrifize Kille, 36 år

Här kan ni posta era 3D verk. Det kan vara gjort i diverse 3D program som Autodesk Maya, 3D Studio Max eller vad ni än använder. Poser-verk går även bra!

Ska se om jag kan få upp lite screenshots snart av ett projekt min grupp håller på med i skolan men har ingenting på datorn just nu!

MakeECGreatAgain 37 år

8 762 forumsinlägg

Skrivet:
28 januari 2010 kl. 10:31

Höll på med det för länge sedan när jag var liten och vapenkåt, och jag och en kompis höll på med en UT-mod. 3ds Max, kommer inte ihåg vilken version:











MakeECGreatAgain 37 år

8 762 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2010 kl. 22:12

Hittade en till på externa hårddisken! Troligtvis den första jag någonsin modellerade, och texturerade, väldigt slarvigt:









:D

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
2 juni 2010 kl. 22:09
Kolmodajn Kille, 33 år

ingen råkar ha lite modeller gällande hus/byggnader att dela ut? håller på att jobba på ett hus, blir lite mycket arbete om man ska göra alla möbler och dekorationer själv.

Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
3 juni 2010 kl. 01:14
Sacrifize Kille, 36 år

Citat från Kolmodajn


ingen råkar ha lite modeller gällande hus/byggnader att dela ut? håller på att jobba på ett hus, blir lite mycket arbete om man ska göra alla möbler och dekorationer själv.

Beror på hur mkt detaljer du ska lägga på dem och hur snabb du är på att modellera samt UV-mappa/texturera ;)

Har tyvärr inga delar själv :(


Anyway:

Här kommer en WiP på en vattencistern.

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2010 kl. 23:03
Kolmodajn Kille, 33 år

texturerar du i maya med hypershade? och vad använder du något extra program för renderingen?
tycker jag får halvdana resultat med hypershade :(:(:(:(

Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2010 kl. 23:08
Sacrifize Kille, 36 år

Citat från Kolmodajn


texturerar du i maya med hypershade? och vad använder du något extra program för renderingen?
tycker jag får halvdana resultat med hypershade :(:(:(:(


Jag texturerade i Maya (gjorde texturerna i Photoshop CS4I), har bara slängt på ett diffusematerial så jag använde inte hypershadern.
Den är inte renderad, har bara tagit ett screenshot i viewporten!

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2010 kl. 21:39
Kolmodajn Kille, 33 år

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
10 juni 2010 kl. 18:43
Kolmodajn Kille, 33 år



för n00b för att försöka fixa en vettig textur till trät :(

Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
30 juni 2010 kl. 23:10
Sacrifize Kille, 36 år



ZBrush

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
1 juli 2010 kl. 00:31
Kolmodajn Kille, 33 år

zbrush is the shit, har dock för noobig dator för att dra upp antalet "vertecies" till något dugligt antal

Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
2 juli 2010 kl. 01:02
Sacrifize Kille, 36 år

Haha, du får skaffa nya grejer så du kan sitta lite och sculpta! :P

RAY Kille, 33 år

3 184 forumsinlägg

Skrivet:
2 juli 2010 kl. 01:07
RAY Kille, 33 år

Gjord i Cinema 4D

http://i49.tinypic.com/34zhwnd.jpg

(vill inte förminska bilden)

Sacrifize Kille, 36 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
2 juli 2010 kl. 01:11
Sacrifize Kille, 36 år

RAY: Snyggt, skulle dock velat se lite mer uppuffade kuddar, någonting som lamporna hänger i och något vid fönstret.
Kanske se över om man kan ha några subtila godrays som lyser in också! :D

ScreamSicko Kille, 33 år

189 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2010 kl. 19:45
ScreamSicko Kille, 33 år



Zbrush suger du använder fler verts än vad du själv har kontroll över, en riktig 3D modelerare arbetar med att göra nått så detaljerat och snyggt som möjligt med så få verts som möjligt

Edit: påstår inte att jag är en riktigt 3D modelerare håller fortfarande på att lära mig statar bara att du har ingen nytta av zbrush moddeler om det inte är det enda som visas i scenen eller om du gör en riktigt kjort animerad film.

Edit 2: Modellen på bilden är inte klar.

Kolmodajn Kille, 33 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2010 kl. 19:59
Kolmodajn Kille, 33 år

Citat från ScreamSicko


*bild*

Zbrush suger du använder fler verts än vad du själv har kontroll över, en riktig 3D modelerare arbetar med att göra nått så detaljerat och snyggt som möjligt med så få verts som möjligt

Edit: påstår inte att jag är en riktigt 3D modelerare håller fortfarande på att lära mig statar bara att du har ingen nytta av zbrush moddeler om det inte är det enda som visas i scenen eller om du gör en riktigt kjort animerad film.

Edit 2: Modellen på bilden är inte klar.[/i]

Man har kontroll på hur många verts man vill använda, man kan göra en modell med 1 mille verts, sen när den är färdig - så drar man ner de till 2000, utan att modellen blir deformerad, och man måste bara tweaka den lite.
Zbrush är dock ett skulpteringsverktyg, så de är lite fel att jämföra de med maya och 3ds


Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet