3D Verk
Här kan ni posta era 3D verk. Det kan vara gjort i diverse 3D program som Autodesk Maya, 3D Studio Max eller vad ni än använder. Poser-verk går även bra!
Ska se om jag kan få upp lite screenshots snart av ett projekt min grupp håller på med i skolan men har ingenting på datorn just nu!
Höll på med det för länge sedan när jag var liten och vapenkåt, och jag och en kompis höll på med en UT-mod. 3ds Max, kommer inte ihåg vilken version:
Hittade en till på externa hårddisken! Troligtvis den första jag någonsin modellerade, och texturerade, väldigt slarvigt:
:D
ingen råkar ha lite modeller gällande hus/byggnader att dela ut? håller på att jobba på ett hus, blir lite mycket arbete om man ska göra alla möbler och dekorationer själv.
Citat från Kolmodajn
ingen råkar ha lite modeller gällande hus/byggnader att dela ut? håller på att jobba på ett hus, blir lite mycket arbete om man ska göra alla möbler och dekorationer själv.
Beror på hur mkt detaljer du ska lägga på dem och hur snabb du är på att modellera samt UV-mappa/texturera ;)
Har tyvärr inga delar själv :(
Anyway:
Här kommer en WiP på en vattencistern.

texturerar du i maya med hypershade? och vad använder du något extra program för renderingen?
tycker jag får halvdana resultat med hypershade :(:(:(:(
Citat från Kolmodajn
texturerar du i maya med hypershade? och vad använder du något extra program för renderingen?
tycker jag får halvdana resultat med hypershade :(:(:(:(
Jag texturerade i Maya (gjorde texturerna i Photoshop CS4I), har bara slängt på ett diffusematerial så jag använde inte hypershadern.
Den är inte renderad, har bara tagit ett screenshot i viewporten!
zbrush is the shit, har dock för noobig dator för att dra upp antalet "vertecies" till något dugligt antal
Haha, du får skaffa nya grejer så du kan sitta lite och sculpta! :P
Gjord i Cinema 4D
http://i49.tinypic.com/34zhwnd.jpg
(vill inte förminska bilden)
RAY: Snyggt, skulle dock velat se lite mer uppuffade kuddar, någonting som lamporna hänger i och något vid fönstret.
Kanske se över om man kan ha några subtila godrays som lyser in också! :D
Zbrush suger du använder fler verts än vad du själv har kontroll över, en riktig 3D modelerare arbetar med att göra nått så detaljerat och snyggt som möjligt med så få verts som möjligt
Edit: påstår inte att jag är en riktigt 3D modelerare håller fortfarande på att lära mig statar bara att du har ingen nytta av zbrush moddeler om det inte är det enda som visas i scenen eller om du gör en riktigt kjort animerad film.
Edit 2: Modellen på bilden är inte klar.
Citat från ScreamSicko
*bild*
Zbrush suger du använder fler verts än vad du själv har kontroll över, en riktig 3D modelerare arbetar med att göra nått så detaljerat och snyggt som möjligt med så få verts som möjligt
Edit: påstår inte att jag är en riktigt 3D modelerare håller fortfarande på att lära mig statar bara att du har ingen nytta av zbrush moddeler om det inte är det enda som visas i scenen eller om du gör en riktigt kjort animerad film.
Edit 2: Modellen på bilden är inte klar.[/i]
Man har kontroll på hur många verts man vill använda, man kan göra en modell med 1 mille verts, sen när den är färdig - så drar man ner de till 2000, utan att modellen blir deformerad, och man måste bara tweaka den lite.
Zbrush är dock ett skulpteringsverktyg, så de är lite fel att jämföra de med maya och 3ds
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet