Xbox One

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Log Kille, 36 år

135 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 19:45
Log Kille, 36 år

Citat från Eotena


En viss % per spel.

Det är ett sätt att tjäna pengar på efter att man sålt konsolen, som de i många fall går minus på (speciellt vid launch).

Det och att utgivare vill ha så mycket pengar som möjligt är anledningarna till att vi har de priserna vi har i nuläget.
De experimenterar med flexibla priser nuförtiden, vilket kan bli intressant i framtiden! (Sly 4 släpptes för 250kr i våras)


Ah, glömde nämna att Gamestop osv. bojkottar fysiska spel om det är billigare för folk att plocka hem saker digitalt.


Klockrent om gamestop osv bojkottar fysiska spel, det är dom som har förstört för spelutvecklare :)
Spelar ingen roll om MS/Sony/Nintendo vill ha sin share, du kommer ändå kunna pressa priserna då du slipper alla onödiga distributionsnät som används för fysiska kopior.

Steam har säg 60 miljoner aktiva accounts, både xbox one och ps4 skulle kunna uppnå samma antal users, och därför få liknande PC priser, även fast dom elaka företagen vill ha sin share. (Mycket tyder på att det är gamestop etc som trissat upp ny priser på konsolspel)

Skulle hellre gå till en affär och köpa CE's och presentkort samt nichad hårdvara som kontrollers etc. Och sedan ha alla spel i "molnet"

Det är next gen

hector 32 år

1 565 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 19:57
hector 32 år

Ja, Gamestop är en middleman.

Men tar du bort dem och liknande butiker kommer vi få problem, vi är inte "redo" att överge våra fysiska ägodelar än.

(Skulle skriva mer fördjupat om jag inte var fast med mobilen i 3 månader)

Log Kille, 36 år

135 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:17
Log Kille, 36 år

Citat från Eotena


Ja, Gamestop är en middleman.

Men tar du bort dem och liknande butiker kommer vi få problem, vi är inte "redo" att överge våra fysiska ägodelar än.

(Skulle skriva mer fördjupat om jag inte var fast med mobilen i 3 månader)


Håller med dig, problemet är att vi fortfarande tror att spel och mjukvara är fysiska produkter. Vi måste lära oss att det är tjänster, tjänster man hyr eller köper. Alla mjukvaruleverantören går mot samma modell.

hector 32 år

1 565 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:27
hector 32 år

Jag vill ha fysiska spel eller åtminstone något som garanterar en livslängd på 30 år.

Om jag får barn så vill jag kunna dela med mig av spelen jag tyckte om som yngre. c:

Dodger Kille, 31 år

15 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:32
Dodger Kille, 31 år

NEJ

Gameness Kille, 39 år

2 068 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:36
Gameness Kille, 39 år

Skriv gärna om du har något vettigt att tillföra diskussionen.

Pansartax Kille, 32 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:37
Pansartax Kille, 32 år

Spelen hade inte varit billigare, Microsoft sa att spelen skulle kosta 59 dollar precis som de gjorde på 360:n (detta var flera dagar innan de avslöjade 180 med DRM)

absol Kille, 35 år

8 283 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:46
absol Kille, 35 år

issues to fix list:
- PRISM/KINECT privacy issues
- Cloud computing still requires always online if implemented in singleplayer
- Still no self-publishing, no indie games?
- possible high patching fees of games?
- Still 100$ more
- System for sharing digital games with family is now taken out

Diogenes Kille, 30 år

1 356 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:49
Diogenes Kille, 30 år

" Cloud computing still requires always online if implemented in singleplayer"

Alltså... wow, just wow

hector 32 år

1 565 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:53
hector 32 år

"Varför funkar inte online offline?"

Jadu...

bonk 29 år

3 136 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 20:58
bonk 29 år

Citat från Eotena


"Varför funkar inte online offline?"

Jadu...


Lär dig läsa.

hector 32 år

1 565 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 21:08
hector 32 år

Bra att du förklarar varför du inte håller med.

apedap Kille, 30 år

1 275 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 21:12
apedap Kille, 30 år

Citat från Sebban


Citat från Eotena

"Varför funkar inte online offline?"

Jadu...

Lär dig läsa.


Är du tappad eller?

Log Kille, 36 år

135 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 22:34
Log Kille, 36 år

Citat från Eotena


Jag vill ha fysiska spel eller åtminstone något som garanterar en livslängd på 30 år.

Om jag får barn så vill jag kunna dela med mig av spelen jag tyckte om som yngre. c:


Vet inte någon mjukvara som garanterar en så lång livstid.

Dina barn kan säkert streama dagens spel om 30 år som tjänst.

hector 32 år

1 565 forumsinlägg

Skrivet:
20 juni 2013 kl. 23:01
hector 32 år

Haha, I wish, men Mischeif Makers har inte ens fått en Virtual Console release. ):


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet