WoW
hur gör man en fight som favoriserar melee?
mycket movment tex, finns säkert många sätt
det är ju bara tråkigt, även för melee...............................
nja, beror på vad för movment. Inte som att jag står stilla bakom bossen, man sidesteppar ju 10ggr/s
adad istället för adhd klassiker
Alltså kör alla ni på US eller? Inte fan scalar zonerna för mig.
portalbitch Hasabel achiev är en fight som favoriserar melee
Citat från Elitekakan:
Citat från Absalom:
Alltså kör alla ni på US eller? Inte fan scalar zonerna för mig.
Patchen släpptes idag runt 9, samtidigt med server reseten skulle jag tro
Ja det var väl det jag trodde men det lät på folket här som att det redan hade släppts. Oh well, it's here now :p
Citat från Standards:
nja, beror på vad för movment. Inte som att jag står stilla bakom bossen, man sidesteppar ju 10ggr/s
Just det där tog de ju död på med Sisters mytic i ToS, melee sidesteppingen orsakade 90% av våra wipes i början. 20 stacks av debuffen. Nää men jag tycker det finns många fighter som favoriserar melee, de gör bra ifrån sig på många fighter. Grejen är dock att ranged behövs för att utföra en massa mechanics i fighterna. Av den anledningen tycker jag det är trist att spela melee, det är tunnel vision på bossen 90% av fighten.
^Tycker det känns som att alla fighter som inte är ranged-fighter är melee-fighter tbh. De som spelar melee har säkert andra åsikter dock.
Garothi är equal
Felhounds är equal
High command är ganska equal med lite favour på range imo
Portal keeper är absolut range favoured
Eonar ..............
Imonar är ganska equal
Varimathras är en meme
Coven får man inte vara melee på
Aggra är ganska equal förutom att range oftast ccar
Argus är equal förutom att range dödar orbs i slutet ? ??
no?
^Ja, men alla fighter du har skrivit är equal så måste ranged göra någon bullshit (relativt ofta) så dom tappar uptime, medans melee bara kan cirkulera runt bossen och behålla 100% dps. (inte i alla situationer eller med alla mechnics såklart, men rent generellt)
Det enda som fuckar över melee imo är fighter som Coven, hade man stryket den fighten ur antorus hade antorus varit mer melee-favoured. Eller är iaf så jag tycker det känns.
Spelar du melee?? För om du gör det så förstår jag inte vad du menar, väldigt ofta när det är boss movement så tappar man uptime
Citat från krkn:
Garothi är equal
Felhounds är equal
High command är ganska equal med lite favour på range imo
Portal keeper är absolut range favoured
Eonar ..............
Imonar är ganska equal
Varimathras är en meme
Coven får man inte vara melee på
Aggra är ganska equal förutom att range oftast ccar
Argus är equal förutom att range dödar orbs i slutet ? ??
no?
Garoti range för att de kan dpsa och soaka enklare men inte jätte ojämn.
Felhounds are range x 100, många kan dpsa båda
Command range för att cleara bat's på mythic
Portal range för adds
Eonar är gratis loot(mythic med)
Imonar jämnt
Varimatras jämnt
Coven range Deluxe
Agramar range + rogue
Argus range för orbs och alla adds
Så av allt att döma förlorar du på att ha melee i flera fighter medan range aldrig är en nackdel. Vilket är mitt poäng
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet