WoW

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Ajdinjavel Kille, 29 år

1 395 forumsinlägg

Skrivet:
5 november 2017 kl. 17:13
Ajdinjavel Kille, 29 år

Jag tänker att vanlig retail playtime kommer räcka för att kunna köra classic

Zac Kille, 35 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
5 november 2017 kl. 20:31
Zac Kille, 35 år

Kolla på Kungen bara, han var tillbaka under Warlords of Dreaenor i 1 månad och blev rankad #1 efter att inte ha spelat på flera år. Spelet har INTE blivit svårare, bara mer saker att göra. Spelet har blivit lättare.

Mortelle Kille, 32 år

738 forumsinlägg

Skrivet:
5 november 2017 kl. 20:37
Mortelle Kille, 32 år

Amen förlåt för att man var för liten och korkad under vanilla tiden då,.. Det var ju ett "jävla NÖRD spel"

Huepow 31 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
5 november 2017 kl. 23:09
Huepow 31 år

Citat från Zac:


Kolla på Kungen bara, han var tillbaka under Warlords of Dreaenor i 1 månad och blev rankad #1 efter att inte ha spelat på flera år. Spelet har INTE blivit svårare, bara mer saker att göra. Spelet har blivit lättare.

En viss skillnad att jämföra vanguardspelare med gemene söndagsåkare från vilken årskull som helst tbf. Av de få jag hört av som faktiskt progressat båda någorlunda samtidigt tycker jag att det mest låtit som att raidingen faktiskt skulle vara betydligt svårare idag, men det var från aqspelare at most då den servern jag lirade på då inte hade naxx, så jag kan ju inte säga helt säkert. Då kanske också värt att tänka på att vanillacontent nu liksom har spelats continuously i över 10 år, så det saknar ju nyhetsvärde om en säger så.

Logistikproblemen kommer du ju aldrig kunna simulera, men blir väl kul att se om det blir mer mainstream att prova och jämföra själva slagsmålen.

bimma Kille, 37 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
5 november 2017 kl. 23:18
bimma Kille, 37 år

Ja det säger väl sig självt att det är svårare bossar idag? Eller skulle man ha tränat i 13-14 år på en grej och inte behöva bättre motstånd än när man började träna?

Huepow 31 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
5 november 2017 kl. 23:24
Huepow 31 år

Jag skulle inte vara så snabb på att kvantifiera svårighetsgrad här, även om jag förmodligen håller med dig.

krkn Kille, 31 år

2 481 forumsinlägg

Skrivet:
6 november 2017 kl. 01:02
krkn Kille, 31 år

Citat från Zac:


Kolla på Kungen bara, han var tillbaka under Warlords of Dreaenor i 1 månad och blev rankad #1 efter att inte ha spelat på flera år. Spelet har INTE blivit svårare, bara mer saker att göra. Spelet har blivit lättare.


rankad 1 i vad? bokstavskombinationer? han är en jävla nolla som blev boostad av alla sina cirkelrunkande fans.
det svåraste i vanilla var att hitta tiden att sitta 16h per dag för att farma +50 cold resist innan du kunde döda sapphiron. spelet var bara fucking tedious och det var inte SKILL du såg utan bara någon form av "NEET möter meningslöshet"

edit: insåg hur arg jag ser ut men tycker "Kungen" är den mest överskattade spelaren någonsin tillsammans med Swifty

bimma Kille, 37 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
6 november 2017 kl. 10:35
bimma Kille, 37 år

Citat från krkn:




rankad 1 i vad? bokstavskombinationer?



Tror inte heller en sekund på att han skulle 'rankat etta' i WoD. Men att klanka ner på honom på grund av hans diagnos(er), okej?

krkn Kille, 31 år

2 481 forumsinlägg

Skrivet:
6 november 2017 kl. 12:24
krkn Kille, 31 år


rankad 1 i vad? bokstavskombinationer?


Tror inte heller en sekund på att han skulle 'rankat etta' i WoD. Men att klanka ner på honom på grund av hans diagnos(er), okej?
[/i]


sorry, glömde att jag var på ett forum. ska hålla tillbaka lite.

Citat från Ketsu:



edit: insåg hur arg jag ser ut men tycker "Kungen" är den mest överskattade spelaren någonsin tillsammans med Swifty


Based Sloot.

Gillar Swifty tho :( Aldrig påstått sig vara något han inte är, och är alltid wholesome och pappa-mysig.[/i]


har ingenting emot han som person då han genuint verkar som en sköning men försökte bara jämföra hypen de två spelarna besatt under en viss period

Djursadeln Kille, 33 år

402 forumsinlägg

Skrivet:
7 november 2017 kl. 09:12
Djursadeln Kille, 33 år

Att det ens behöver vara en debatt. Jag har spelat sedan vanilla, och jag har gillat spelet hela tiden. Vanilla var svårt. Antagligen för att jag var 13 bast och en jävla nolla på spelet. Jag har spelat på vanilla private servers och clearat allt i vuxen ålder. Med 40 någorlunda bra raiders som förstår mechanics är det inte svårt. Mycket lättare än mythic idag. De som nu påstår att vanilla var ett svårt spel missar nog att de själva blivit bättre spelare sedan vanilla.

Jag gillar lvlingen, men många verkar tycka att det är HELT ORIMLIGT att man ska behöva vistas i TVÅ 20-25 zoner innan man faktiskt blir lvl 25. Det är bara mer grindigt och du behöver göra fler quests. Döda fler mobs. Tycker det var roligt att behöva resa till många olika zoner under lvling, det var en stor del av spelet. Idag kan du stå i Orgrimmar och spamma dungeons till 110. De har tagit bort lvling som en del av spelupplevelsen. Bättre, sämre? Annorlunda skulle jag säga. Gillar spelet lika mycket ändå.

Tetris Kille, 36 år

1 643 forumsinlägg

Skrivet:
7 november 2017 kl. 11:36
Tetris Kille, 36 år

krkn Kille, 31 år

2 481 forumsinlägg

Skrivet:
7 november 2017 kl. 13:27
krkn Kille, 31 år

Citat från Djursadeln:


[...] Tycker det var roligt att behöva resa till många olika zoner under lvling, det var en stor del av spelet. Idag kan du stå i Orgrimmar och spamma dungeons till 110. De har tagit bort lvling som en del av spelupplevelsen. Bättre, sämre? Annorlunda skulle jag säga. Gillar spelet lika mycket ändå.


ett ALTERNATIVT levelingsätt. det är ingen på blizzard som tvingar dig att sitta i dungeons om du tycker det är tråkigt. samma med heirlooms.

Huepow 31 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
7 november 2017 kl. 22:54
Huepow 31 år

Om det var ett singleplayerspel möjligtvis, men bland andra försätter det dig i en ganska ensam situation. Det bortser dessutom från att routen quest-wise är streamlinad på ett helt annat sätt hur du än vänder på det. Onlinespel är oerhört snäva i jämförelse vad gäller hur mycket du kan förlita dig på 'valfrihet' som ett wildcard för att göra designbeslut eftersom spelupplevelsen delas med andra i ett ganska känsligt ekosystem.

Djursadeln Kille, 33 år

402 forumsinlägg

Skrivet:
9 november 2017 kl. 08:52
Djursadeln Kille, 33 år

Till något helt annat. Är någon insatt i hur bad luck protection funkar på lite mer detaljnivå? Har skaffat en addon som spårar alla legendary drop chances och den räknar även hur nära bad luck protection cap jag är för närvarande. Om jag har nått bad luck protection cap, hur mycket större chans är det att jag får en legendary på varje chans?

krkn Kille, 31 år

2 481 forumsinlägg

Skrivet:
9 november 2017 kl. 13:02
krkn Kille, 31 år

0.0001


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet