WoW
Mja. Men om vi tar Hearthstone till exempel. De tjänar sjuka summor pengar på det spelet, och det är dessutom väldigt lätt att göra content till. Teamet som utvecklar Hearthstone är relativt litet också. Pengar de tjänar där minus summorna det kostar att göra ny content.. ja, de tjänar nog väldigt mycket där helt enkelt, varav de pengarna säkert spenderas på andra projekt.
Kom också att tänka på att det nog gick åt mycket pengar åt Project Titan också. De jobbade på det väldigt länge, och sen scrappade de det. Visserligen tog de delar av Titan och gjorde till Overwatch så det blir ju inte full förlust på det.
Nu kom jag in på massa annat här men min poäng är att de förmodligen har mycket pengar att fortsätta utveckla WoW på och jag tror att intäkterna fortfarande kommer vara högre än utgifterna även om deras subscribers skulle halveras. Blizzard har ju även fördubblat WoW-teamat de senaste åren så det verkar som att de tänker storsatsa på WoW. Men vad vet jag? Legion kan mycket väl vara en "all or nothing" expansion.
Ja jag blev väldigt fundersam när de sa att vi även skulle möta Azshara. De kunde lätt ha byggt en hel expansion runt henne.
Citat från Gecko:
Ja jag blev väldigt fundersam när de sa att vi även skulle möta Azshara. De kunde lätt ha byggt en hel expansion runt henne.
Tror inte de hade kunnat bara göra det om henne. Även Lich king var tvungen att dela spotlighten med Yogg-Saron. Så det hade blivit N'zoth också annars hade det varit weird.
Citat från MrScentless:
Citat från Gecko:
Ja jag blev väldigt fundersam när de sa att vi även skulle möta Azshara. De kunde lätt ha byggt en hel expansion runt henne.
Tror inte de hade kunnat bara göra det om henne. Även Lich king var tvungen att dela spotlighten med Yogg-Saron. Så det hade blivit N'zoth också annars hade det varit weird.
Jo precis. Azshara och N'zoth, Ozumat och Neptulon, osv. Men med Azshara som center. Precis som Illidan var TBC's center.
I donno jag gillar verkligen inte idén med artifacts. Särskilt tanken av att de ska tydligen vara där från början. Förvånas inte om blizz inte gör några extra vapen alls.
Istället hade jag sett till att separera artefact talangerna från vapena och ha det som någon extern paragon-system för att sedan reservera artifacts som varje klass legendary som de får genom långt och relativt svårt episkt quest chain a la paladin charger eller klassspecifika quests. (Kan tänka mig fangs of The father också) Detta är för att undvika att t.ex. Varje retlol ska springa runt med assbringer.. Utan det ska vara en sann indikation att man tillhör de bästa av sin klass (lite som vad en charger betydde för oss paladiner back in the day).
Svårt att säga någonting alls om artefacts atm eftersom vi inte vet egentligen någonting om dem. Känns som en gamble från blizzard, dock tycker jag att de verkar hyfsat nice och jag hoppas att de är något man kan arbeta på utanför raids likaväl som i raids(fast mycket långsammare ofc). Börjar bli ganska less på att bara raidlogga tbh. :/
Citat från MrScentless:
I donno jag gillar verkligen inte idén med artifacts. Särskilt tanken av att de ska tydligen vara där från början. Förvånas inte om blizz inte gör några extra vapen alls.
Istället hade jag sett till att separera artefact talangerna från vapena och ha det som någon extern paragon-system för att sedan reservera artifacts som varje klass legendary som de får genom långt och relativt svårt episkt quest chain a la paladin charger eller klassspecifika quests. (Kan tänka mig fangs of The father också) Detta är för att undvika att t.ex. Varje retlol ska springa runt med assbringer.. Utan det ska vara en sann indikation att man tillhör de bästa av sin klass (lite som vad en charger betydde för oss paladiner back in the day).
Det som är bra med Artifacts är att varje spec får sitt eget vapen, totalt 36st, det jag personligen hoppas på är att de lägger till en massa mer customization optio s på varje vapen, man vill ju liksom springa runt i Dalaran och känna dig unik på något sätt.
Citat från BatmanBinSuperman:
Citat från MrScentless:
I donno jag gillar verkligen inte idén med artifacts. Särskilt tanken av att de ska tydligen vara där från början. Förvånas inte om blizz inte gör några extra vapen alls.
Istället hade jag sett till att separera artefact talangerna från vapena och ha det som någon extern paragon-system för att sedan reservera artifacts som varje klass legendary som de får genom långt och relativt svårt episkt quest chain a la paladin charger eller klassspecifika quests. (Kan tänka mig fangs of The father också) Detta är för att undvika att t.ex. Varje retlol ska springa runt med assbringer.. Utan det ska vara en sann indikation att man tillhör de bästa av sin klass (lite som vad en charger betydde för oss paladiner back in the day).
Det som är bra med Artifacts är att varje spec får sitt eget vapen, totalt 36st, det jag personligen hoppas på är att de lägger till en massa mer customization optio s på varje vapen, man vill ju liksom springa runt i Dalaran och känna dig unik på något sätt.
Somewhat good news:
Tydligen går det transmogga sina artefacts: https://twitter.com/icyveinscom/status/629668147956719623
Ofc
Vi ska tydligen få "improved transmog system" också, får se hur det funkar. Hoppas verkligen på presets. Alltså att själva armor slotten byter appearance och inte själva itemet, så att man kan ha flera olika transmog presets.
Yes
Survival hade talents för Mongoose Bite osv men hur värdelöst var det inte? Haha. Nu kommer det i alla fall vara ett fungerande spec.
Har inte spelat på säkert fyra-fem år. Har varken spelat mist of pandaria eller warlords. Men blev sugen nu när jag såg legion.
Är det värt att komma tillbaka? End-game bryr jag mig inte så mycket om just nu. Tänkte levla om från början.
Citat från Chemistry:
Gör nog bäst i att vänta tills betan rullar ut och man kan bilda en mer konkret åsikt om expansionen bortom all "hype fodder".
Hoppas på att de (smått) skiftar fokus ifrån raiding och utvecklar någon form av alternativ för oss som inte vill binda sig till ett schema. Vet inte riktigt hur det ska gå till utan att folk lipar "omg game 2 casual wtf"... men något i liknelse med Warlock questen för grön eld i MoP hade vart najs! Visst är WoW ett MMO och Blizz vill förmodligen att man ska spela med varandra, men allt är bättre än LFR/apexis grinds som i dagsläget. Någon form av Brawler's guild 2.0 med (bra mycket) mer utmanande bossar och en progression curve som belönas i gear med samma iLvL som ifrån raiding? Hade, hur som helst, vart mysigt och nyttigt med ett praktiskt alternativ till raiding.
Förstår hur du menar, men det är nog en astronomiskt liten chans att något sånt skulle hända pga faktumet att det skulle göra raiding helt oväsentligt om man kunde få lika bra grunkor genom att spela själv. Själva raidandet och dess utmaning är ju som sagt varför många spelar spelet, och känslan att veta att man faktiskt kämpat för att få sitt gear skulle ju försvinna helt. Tycker dock att de skulle kunna fiffla lite mer med LFR och göra det mer utmanande och ärofullare istället för att det bara finns där som ett litet perifer i groupfindern.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet