WoW
Jag säger inte att det är lätt idag, bara bra mkt lättare. Allt i hela spelet är lättare. O jag hade ärligt talat uppskattat att lfr gearet var blått, de hade gett epic gearen mer innebörd. Sen är skillnaden att om det hade varit vanilla regler så hade lfr gearet varit blått med de statsen. Sen hade det bara funnits mythic nivån efter de. Dvs klara mythic med lfr gearen, där e en utmaning som kanske är i nivå med gammla MC, o MC var lättaste 40-man raidet då. Sen blev det bara svårare!
Testa lira lite på nostalrius servern, lovar att de flesta av dagens spelare inte ens pallar ta sig till lvl 60! O de e fan i mig en utmaning ;)
MC var bara svårt för de var 40man.
Citat från yuniiku:
Jag säger inte att det är lätt idag, bara bra mkt lättare. Allt i hela spelet är lättare. O jag hade ärligt talat uppskattat att lfr gearet var blått, de hade gett epic gearen mer innebörd. Sen är skillnaden att om det hade varit vanilla regler så hade lfr gearet varit blått med de statsen. Sen hade det bara funnits mythic nivån efter de. Dvs klara mythic med lfr gearen, där e en utmaning som kanske är i nivå med gammla MC, o MC var lättaste 40-man raidet då. Sen blev det bara svårare!
Testa lira lite på nostalrius servern, lovar att de flesta av dagens spelare inte ens pallar ta sig till lvl 60! O de e fan i mig en utmaning ;)
Raids förr var bara "svåra" eftersom man var, som Tetris säger, tvungen att koordinera 40 spelare (varav hälften var efterblivna och inte fattade vad de gjorde; jag själv var exempelvis feral DPS-speccad off-healer) mot bossar som var löjligt overtuned. Raids har utvecklats på ett positivt sätt, med alltmer invecklade taktiker och tillvägagångssätt för att ta ner bossar. Förr var det i princip tank & spank som gällde mot majoriteten av bossarna, och fajterna gick ut på att hoppas innerligt att dina healers/tanks inte dog innan bossen, alternativt att de gick OOM och raiden wipade.
Och i vanilla var levlandet en stor del av spelupplevelsen, och uppgjorde typ 75% av all content. End-game var inte alls lika prioriterat som det är idag. Hade man levlat lika snabbt (eller långsamt) idag som i vanilla, och questen hade varit lika knepiga (du var tvungen att läsa din quest log för att fatta vart du skulle, alternativt kolla upp infon på thottbot om du var lat), så hade ingen pallat ta sig till maxlevel, och WoW hade dött ut snabbare än AoC gjorde.
Det innebär inte att spelet är lättare, utan mer strömlinjeformat i sitt gameplay.
Mc var mkt tank n spank, ja, men senare saker var mycket taktiker. Allt har sina för o nackdelar, men jag tror ändå att end game var svårare förr. När man klarade de senare instanserna hade man inga idioter med sig... Ändå var det färre som klarade av raidsen än idag. Varför? Svårhetsgrad. Ja healers gick OOM, idag kan man fan freecasta hela världen utan att ens nudda sin mana pool typ ._. Visst de sög att få slut på mana så lätt som mage, men jag gillade det mer än att ha det som i dagsläget. Allt min mana är till som mage är att se till att jag inte kan spell steala för mkt x'D spelet har dock fått ett skönare flow idag, de måste jag säga. De e bara synd att blizzard övergett PvPn o de e jag fett ledsen för då de är mest intressant. Slåss man mot en boss är det samma strid varje gång, alltid varit, pvp Nope! Alla kör olika. Dock mer likt varandra numera... R.I.P. För gamla talent systemet ):
Det är ju rätt så enkelt att se att det var lättare förr då du klarade det då men inte nu :F
#relevant
Ey, vissa bossar krävde till och med tank swapping. #hardcore
Måste nog ta och köpa mig WoD snart, precis nått lvl 90 med min Blood Elf Hunter. Får lvl upp lite andra karaktärer så länge, i väntan på pengar.
FluffyBex#2928 finns på Shattered Hand, om inte annat kan jag väl gå med på att spela lite Hearthstone också.
Den här diskussionen ger mig hemska vanilla questing-flashbacks /:
Ser desolace och burning steppes och gråter inombords
Den tiden man oxå stötte på as många andra o levde av rusen man fick av world PvP ju TT.TT
WHUT D: ? naiz :D! Jag har typ inte mött så många i world pvp senaste tiden. Sen har jag tyvärr hamnat på den värdelösa servern Tarren Mill som horde, dvs värdelös då den består av 98% hordes.... Man möter typ aldrig någon ally T.T åkte till stormwind för att försöka finna mig lite world pvp o såg inte ens spåret av en jävel. Tog mig 5 min att hitta 1 person som stod utanför vid duel stället utanför SW.... So sad ._.'
Jag kör på grim'batol. Där var det definitivt ingen brist på hordes iaf:p Hade inte monk varit OP as fuck på låg lvl hade jag aldrig orkat questa öht.
#RoseTintedGlasses i den här tråden atm
Citat från yuniiku:
WHUT D: ? naiz :D! Jag har typ inte mött så många i world pvp senaste tiden. Sen har jag tyvärr hamnat på den värdelösa servern Tarren Mill som horde, dvs värdelös då den består av 98% hordes.... Man möter typ aldrig någon ally T.T åkte till stormwind för att försöka finna mig lite world pvp o såg inte ens spåret av en jävel. Tog mig 5 min att hitta 1 person som stod utanför vid duel stället utanför SW.... So sad ._.'
Med crossrealm zones spelar det i princip ingen roll vilken server du spelar på. Hela din battlegroup springer runt ute i världen. Du har bara haft otrolig otur.
För mig är det precis som för Tetris; springer på allies/hordes stup i kvarten när jag levlar alts. Som hunter är det särskilt roligt, eftersom att man kan ganka grupper upp till tre/fyra pers när man fått lite traps och inte är en noob.
*roll eyes* Ta av dig nostalgi glasögonen yuniiku. Vanilla var ett jävla skämt jämfört med dagens raids ifall vi ska snacka mechanics. 5manna dungeons är mer komplicerade än vad majoriteten av raid bossarna i vanilla var.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet