Tips/Råd om Hår!
shampoo måste man ju använda ...................................... annars blir ju inte håret rent?
^precis
Got that right
^Inte om man använder sig av balsammetoden. Fett löser fett. (:
^ fast håret lär inte vara så mysigt efter bara det, balsam i hårbotten gör ju barta håret äckligt .. :s
^Googla på balsammetoden, det funkar. Fett löser som sagt fett, men det gäller att vänja av håret från schampo först. Det funkar liksom inte om du går och tvättar med bara balsam nu (:
^ ah okej, läskigt :o
btw enklaste sättet att få bort hårfärg från pannan/nacken?!
Fucking färgen sitter som sten har skrubbat hur mycket som helst ..........
Citat från Vampyrmos
btw enklaste sättet att få bort hårfärg från pannan/nacken?!
Fucking färgen sitter som sten har skrubbat hur mycket som helst ..........
det du skulle ha gjort när du hade färgen i och skulle skölja ur det är att ta lite vatten på handen och blöta ner färgen precis vid hårfästet.
Så ska man gnugga den återfuktade färgen i pannan.
Färg löser upp färg.
Men nu när du antagligen sköljt ur allt så kan du ta peelingkräm och varmt vatten.
Citat från BreeMe
Citat från Vampyrmos
btw enklaste sättet att få bort hårfärg från pannan/nacken?!
Fucking färgen sitter som sten har skrubbat hur mycket som helst ..........
det du skulle ha gjort när du hade färgen i och skulle skölja ur det är att ta lite vatten på handen och blöta ner färgen precis vid hårfästet.
Så ska man gnugga den återfuktade färgen i pannan.
Färg löser upp färg.
Men nu när du antagligen sköljt ur allt så kan du ta peelingkräm och varmt vatten.
gjorde det men det funkade inte. Satte sig som sten ... Skit konstig färg.
^
Hm... ja då får du helt enkelt sminka över det och vänta tills det försvinner.
Något du kan tänka på tills nästa gång du ska färga då är att smeta lite helosan eller någon hudkräm som är rätt fet längs hårfästet så fastnar det inte lika mycket.
^ah okej tack!
Citat från BreeMe
^
Hm... ja då får du helt enkelt sminka över det och vänta tills det försvinner.
Något du kan tänka på tills nästa gång du ska färga då är att smeta lite helosan eller någon hudkräm som är rätt fet längs hårfästet så fastnar det inte lika mycket.
vaseline funkar också ^-^
Nån som vet om OSIS Dust it är väldigt slitsamt för håret? (:
Citat från fjader
Nån som vet om OSIS Dust it är väldigt slitsamt för håret? (:
Det är bättre än hårsprej, men det är ju klart att det skadar håret det med men inte lika mycket som hårsprej och om du tvättar ut det ur håret på kvällen så skadas det ännu mindre. :)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet