The Elder Scrolls Online

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Cyborg Tjej, 30 år

2 971 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 15:11
Cyborg Tjej, 30 år

jaha?

DNAgent Kille, 31 år

932 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 15:38
DNAgent Kille, 31 år

Citat från Cyborg


jaha?

Jupp, så varför klaga?

DaveAzoicer Kille, 36 år

2 080 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 15:49
DaveAzoicer Kille, 36 år

Citat från Cawkdollasign


Citat från Cyborg

jaha?

Jupp, så varför klaga?



För att de gör ett spel från en underbar spelserie, med underbar och extremt välarbetad Lore, och gör ett mediokert mmo av det.

Visst, jag gillar det mer än något MMO, som jag spelar. Men för att vara ett TES-spel så är det riktigt kasst.

jonathansvanberg Kille, 31 år

2 561 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 15:56
jonathansvanberg Kille, 31 år

Förstår inte hur någon kan tycka att det är ett okej combat-system. Usch. Nog för att elder scrolls inte är känt för sitt immersive combat, men detta var ju enbart cringe-worthy. Jag kan ha överseende med det i ett singleplayer spel, men i ett mmo så är är det viktigt att combaten känns responsiv. Skillsystemet och voice-actors var det enda som var bra.

Resten kändes som en F2P version av skyrim med multiplayer.

DNAgent Kille, 31 år

932 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 16:03
DNAgent Kille, 31 år

Citat från jonathansvanberg


Förstår inte hur någon kan tycka att det är ett okej combat-system. Usch. Nog för att elder scrolls inte är känt för sitt immersive combat, men detta var ju enbart cringe-worthy. Jag kan ha överseende med det i ett singleplayer spel, men i ett mmo så är är det viktigt att combaten känns responsiv. Skillsystemet och voice-actors var det enda som var bra.

Resten kändes som en F2P version av skyrim med multiplayer.


Vilka MMo spel pratar du om då? Asså med responsiv combat.

jonathansvanberg Kille, 31 år

2 561 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 16:18
jonathansvanberg Kille, 31 år

Det enda är väl egentligen WoW. Och det speglas på antalet spelare. Har spelat/testat majoriteten av alla stora MMO sen typ 04. Är helt övertygad om att det är character responsiveness som har stoppat käppar i hjulen för andra MMO.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 17:56
Wikileaks Kille, 32 år

WoW combat är responsiv just för att de använder något som heter GCD (Global Cooldown) vilket sätter alla spells på en cooldown mellan varje spell som används, på så sätt hinner animationerna avslutas innan nästa spell påbörjas. Spel utan en GCD har självklart problem med responsivitet eftersom det inte är lika lätt att kombinera alla olika spells när de ska avslutas/påbörjas, animationerna kan då fuckas up eller låsas.
Edit: Glömde säga att alla spells i WoW är antingen instant eller channel.

WoWs combat suger dessutom. Spelar hellre Everquest eller Ultima om jag vill ha ett oldschool mmorpg.

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 18:00
Bloodbath Kille, 33 år

Måste dock säga att jag personligen känner att TERA är mer responsivt än WoW.. Dock mest pga att det är mer action inriktade kontroller.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 18:03
Wikileaks Kille, 32 år

Citat från Bloodbath


Måste dock säga att jag personligen känner att TERA är mer responsivt än WoW.. Dock mest pga att det är mer action inriktade kontroller.

Det är inte så responsivt. Spells låser sig i en animation och avbryts inte.
I WoW avbryts spells, om de nu är channel. Instant är ju instant.
Blizzard utvecklar simpla system, inte som i de nyare spelen där systemen är mer invecklade.

Att tjäna pengar på simpelhet och snabbhet är det Blizzard är bra på. Kvaliteten på spelen Blizzard skapar håller den standard man får med ett spel som är skapat med just simpelhet.

jonathansvanberg Kille, 31 år

2 561 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 18:09
jonathansvanberg Kille, 31 år

Citat från Wikileaks


WoW combat är responsiv just för att de använder något som heter GCD (Global Cooldown) vilket sätter alla spells på en cooldown mellan varje spell som används, på så sätt hinner animationerna avslutas innan nästa spell påbörjas. Spel utan en GCD har självklart problem med responsivitet eftersom det inte är lika lätt att kombinera alla olika spells när de ska avslutas/påbörjas, animationerna kan då fuckas up eller låsas.
Edit: Glömde säga att alla spells i WoW är antingen instant eller channel.

WoWs combat suger dessutom. Spelar hellre Everquest eller Ultima om jag vill ha ett oldschool mmorpg.


Precis, spel som låter animationerna bestämma cast time känns otroligt styltiga att spela, för att inte tala om att det aldrig kommer finnas någon ordentlig tävlingsinriktad PvP/PvE, då combat systemet är för "laggigt".
Och alla spells är inte instant eller channel, finns ju cast time också.

Spelar hellre ett MMO med simpel men responsiv combat än ett med mer komplicerad men oresponsiv combat.
Förstör något så förbannat, tycker det är sjukt tråkigt, för många MMO:er har haft bra idéer men fallit helt och hållet på combat delen.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 18:13
Wikileaks Kille, 32 år

Citat från jonathansvanberg


Citat från Wikileaks

WoW combat är responsiv just för att de använder något som heter GCD (Global Cooldown) vilket sätter alla spells på en cooldown mellan varje spell som används, på så sätt hinner animationerna avslutas innan nästa spell påbörjas. Spel utan en GCD har självklart problem med responsivitet eftersom det inte är lika lätt att kombinera alla olika spells när de ska avslutas/påbörjas, animationerna kan då fuckas up eller låsas.
Edit: Glömde säga att alla spells i WoW är antingen instant eller channel.

WoWs combat suger dessutom. Spelar hellre Everquest eller Ultima om jag vill ha ett oldschool mmorpg.

Precis, spel som låter animationerna bestämma cast time känns otroligt styltiga att spela, för att inte tala om att det aldrig kommer finnas någon ordentlig tävlingsinriktad PvP/PvE, då combat systemet är för "laggigt".
Och alla spells är inte instant eller channel, finns ju cast time också.

Spelar hellre ett MMO med simpel men responsiv combat än ett med mer komplicerad men oresponsiv combat.
Förstör något så förbannat, tycker det är sjukt tråkigt, för många MMO:er har haft bra idéer men fallit helt och hållet på combat delen.


Ja jo cast time. I princip likadana som channel, fungerar på samma sätt.

Responsiv combat är bra, finns i rätt många mmorpg, kanske inte lika bra som WoW dock. WoWs combat har ingen movement nästan alls, du kan inte undvika spells, allt är target eller AoE etc. Finns ingen action i WoWs combat. Därför kommer det småningom dö ut. Titan kommer förmodligen att ha action baserad combat.

jonathansvanberg Kille, 31 år

2 561 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 18:25
jonathansvanberg Kille, 31 år

Klart att WoW så småningom kommer att dö ut. Kommer det ett MMO som både har responsiv combat och movement-based combat så är jag down, tills dess tar jag WoW über alles.
Nu är jag dock off-topic som fan, sorry.

Var någon inne i Zone-chatten som snackade om att känslan på combat skulle bli bättre när PhysX implementeras, lät dock som bull och har inte hittat något som styrker det, snarare tvärtom. Är det något ni hört?

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 19:58
Wikileaks Kille, 32 år

Citat från jonathansvanberg


Klart att WoW så småningom kommer att dö ut. Kommer det ett MMO som både har responsiv combat och movement-based combat så är jag down, tills dess tar jag WoW über alles.
Nu är jag dock off-topic som fan, sorry.

Var någon inne i Zone-chatten som snackade om att känslan på combat skulle bli bättre när PhysX implementeras, lät dock som bull och har inte hittat något som styrker det, snarare tvärtom. Är det något ni hört?


PhysX is a proprietary realtime physics engine middleware SDK.
accelerate PhysX-enabled video games.
Middleware physics engines allow game developers to avoid writing their own code to handle the complex physics interactions possible in modern games.

Ja det stämmer.

jonathansvanberg Kille, 31 år

2 561 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 20:04
jonathansvanberg Kille, 31 år

Ja jo, jag vet var PhysX är. :P Känns ju tvek att dom skulle ha något exklusivt till Nvidia. Men kan inte hitta någon info om att dom skulle implementera det i ESO, så han svamlade som resten av alla keyboard-warriors på nätet.

Wikileaks Kille, 32 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2014 kl. 20:13
Wikileaks Kille, 32 år

Det finns fler mjukvaror än just PhysX som tar hand om real time physics, kanske det han syftade på. Havok och PhysX är två av dom.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet