Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
pingu 29 år

5 257 forumsinlägg

Skrivet:
3 april 2015 kl. 17:11
pingu 29 år

Citat från Understreck:


Citat från PingPong:

Men vad tror ni kommer hända om en sådan lagstiftning sker? Hur ska straffet se ut? Dessa människor kommer antingen att fortsätta med tiggeri eller hitta andra socialt oaccepterade och/eller olagliga sätt för att kunna äta.

straffet får bli en biljett hem


Och hur ska det finansieras?

gemigfrid Tjej, 31 år

1 869 forumsinlägg

Skrivet:
3 april 2015 kl. 17:21
gemigfrid Tjej, 31 år

Citat från PingPong:


Citat från Understreck:

Citat från PingPong:

Men vad tror ni kommer hända om en sådan lagstiftning sker? Hur ska straffet se ut? Dessa människor kommer antingen att fortsätta med tiggeri eller hitta andra socialt oaccepterade och/eller olagliga sätt för att kunna äta.

straffet får bli en biljett hem

Och hur ska det finansieras?


med alla socialbidrag man hade sparat in? skämt o sido.. Pengarna hade inte varit något problem då "dom" kostar mer att hushålla i sverige än att köpa en enkelbiljett hem.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
3 april 2015 kl. 17:24
DinGud Kille, 33 år

Citat från Partyvan:


En lösning skulle ju kunna vara att neka dem inträde till sverige, så de blir kvar i rumänien och därav ett rumänskt problem.

Ah. Fast vi kan inte neka eller godkänna dem eftersom det rör sig om eu-medborgare. Då bryter vi mot allt som reglerar den fria rörligheten.
Så även om det skulle lösa det så kan vi inte.

Partyvan Kille, 31 år

1 593 forumsinlägg

Skrivet:
3 april 2015 kl. 17:25
Partyvan Kille, 31 år

personligen så är jag inte eu-positiv.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
3 april 2015 kl. 17:30
DinGud Kille, 33 år

Det är inte särskilt relevant då Sverige för tillfället är med i EU. EU skiter i att du personligen är mot det. Däremot bryr sig EU om att medlemsländerna följer reglerna.

pingu 29 år

5 257 forumsinlägg

Skrivet:
3 april 2015 kl. 17:31
pingu 29 år

Citat från katt_rasmus:


Citat från PingPong:

Citat från Understreck:

Citat från PingPong:

Men vad tror ni kommer hända om en sådan lagstiftning sker? Hur ska straffet se ut? Dessa människor kommer antingen att fortsätta med tiggeri eller hitta andra socialt oaccepterade och/eller olagliga sätt för att kunna äta.

straffet får bli en biljett hem

Och hur ska det finansieras?

med alla socialbidrag man hade sparat in? skämt o sido.. Pengarna hade inte varit något problem då "dom" kostar mer att hushålla i sverige än att köpa en enkelbiljett hem.


Den där enkelbiljetten ut ur landet skulle kunna innebära medicin för ett flertal personer.

Wikileaks Kille, 33 år

11 370 forumsinlägg

Skrivet:
3 april 2015 kl. 17:43
Wikileaks Kille, 33 år

Det är bättre att Rumänien fixar sin skit och att andra länder stöttar dom. Är Rumänien med i EU?
Då bör EU kunna lösa problemet.

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
9 april 2015 kl. 15:06
beatyourkids Kille, 38 år

Vi behöver 600 000 nya bostäder till 2025 om allting fortsätter som det gör.

I Stockholm finns det 430 000 bostäder.

Partyvan Kille, 31 år

1 593 forumsinlägg

Skrivet:
9 april 2015 kl. 15:35
Partyvan Kille, 31 år

men det finns ju så mycket plats i sverige, allt är ju bara skog

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
9 april 2015 kl. 15:41
beatyourkids Kille, 38 år

bygg på, jag betalar

pingu 29 år

5 257 forumsinlägg

Skrivet:
9 april 2015 kl. 16:06
pingu 29 år

För det är bättre att rika får förbli rika. :-)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5776466

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
9 april 2015 kl. 16:18
beatyourkids Kille, 38 år

Sjukt irrelevant.

Nakwa Kille, 37 år

4 230 forumsinlägg

Skrivet:
9 april 2015 kl. 16:18
Nakwa Kille, 37 år

Citat från PingPong:


För det är bättre att rika får förbli rika. :-)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5776466


#investeringar och sparande är dåligt
#svenska avundsjukan

pingu 29 år

5 257 forumsinlägg

Skrivet:
9 april 2015 kl. 16:25
pingu 29 år

#liberaler

Partyvan Kille, 31 år

1 593 forumsinlägg

Skrivet:
9 april 2015 kl. 16:26
Partyvan Kille, 31 år

#medelklasskommunism


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet