Sverigedemokraterna
Citat från Understreck:
Citat från PingPong:
Men vad tror ni kommer hända om en sådan lagstiftning sker? Hur ska straffet se ut? Dessa människor kommer antingen att fortsätta med tiggeri eller hitta andra socialt oaccepterade och/eller olagliga sätt för att kunna äta.
straffet får bli en biljett hem
Och hur ska det finansieras?
Citat från PingPong:
Citat från Understreck:
Citat från PingPong:
Men vad tror ni kommer hända om en sådan lagstiftning sker? Hur ska straffet se ut? Dessa människor kommer antingen att fortsätta med tiggeri eller hitta andra socialt oaccepterade och/eller olagliga sätt för att kunna äta.
straffet får bli en biljett hem
Och hur ska det finansieras?
med alla socialbidrag man hade sparat in? skämt o sido.. Pengarna hade inte varit något problem då "dom" kostar mer att hushålla i sverige än att köpa en enkelbiljett hem.
Citat från Partyvan:
En lösning skulle ju kunna vara att neka dem inträde till sverige, så de blir kvar i rumänien och därav ett rumänskt problem.
Ah. Fast vi kan inte neka eller godkänna dem eftersom det rör sig om eu-medborgare. Då bryter vi mot allt som reglerar den fria rörligheten.
Så även om det skulle lösa det så kan vi inte.
personligen så är jag inte eu-positiv.
Det är inte särskilt relevant då Sverige för tillfället är med i EU. EU skiter i att du personligen är mot det. Däremot bryr sig EU om att medlemsländerna följer reglerna.
Citat från katt_rasmus:
Citat från PingPong:
Citat från Understreck:
Citat från PingPong:
Men vad tror ni kommer hända om en sådan lagstiftning sker? Hur ska straffet se ut? Dessa människor kommer antingen att fortsätta med tiggeri eller hitta andra socialt oaccepterade och/eller olagliga sätt för att kunna äta.
straffet får bli en biljett hem
Och hur ska det finansieras?
med alla socialbidrag man hade sparat in? skämt o sido.. Pengarna hade inte varit något problem då "dom" kostar mer att hushålla i sverige än att köpa en enkelbiljett hem.
Den där enkelbiljetten ut ur landet skulle kunna innebära medicin för ett flertal personer.
Det är bättre att Rumänien fixar sin skit och att andra länder stöttar dom. Är Rumänien med i EU?
Då bör EU kunna lösa problemet.
Vi behöver 600 000 nya bostäder till 2025 om allting fortsätter som det gör.
I Stockholm finns det 430 000 bostäder.
men det finns ju så mycket plats i sverige, allt är ju bara skog
bygg på, jag betalar
För det är bättre att rika får förbli rika. :-)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5776466
Sjukt irrelevant.
Citat från PingPong:
För det är bättre att rika får förbli rika. :-)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5776466
#investeringar och sparande är dåligt
#svenska avundsjukan
#liberaler
#medelklasskommunism
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet