Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2015 kl. 23:06
beatyourkids Kille, 38 år

Citat från AeriDorno:


Det handlar inte om att dina åsikter inte är 'lika mycket värda'. Det handlar om att du hanterar all form av kritik med att fucka ur helt och hållet.

Nänä, men snälla, du behöver inte om det känns på det viset. Kritik är jobbigt ibland.

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2015 kl. 23:17
AeriDorno Kille, 30 år

There you go

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2015 kl. 23:22
beatyourkids Kille, 38 år

Så mycket energi för att jag tyckte det var kass replik.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2015 kl. 21:52
Meowtwo Kille, 32 år

Att folk tycker regeringen gör ett dåligt eller mycket dåligt jobb talar inte för att Sverigedemokraternas analyser, förklaringsmodeller eller lösningar på något sätt är tilltalande. Man kan tycka att integrationspolitiken är dålig utan att vilja se SD eller dess gelikar röra maktens korridorer. Debatten är för komplex för att polariseras på det viset. Det är inte "de goda" v.s. "de onda" där alla "goda" och alla "onda" delar analyser och problembilder.

Jag ser integrationspolitiken som bristande på många plan - men delar inte alls Sverigedemokraternas nyliberala och individualiserade analys av problemen. Jag fokuserar mer på materiella förhållanden. Det är ett klass- och fördelningsproblem.

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2015 kl. 21:59
beatyourkids Kille, 38 år

Ingen som påpekat det heller, visst hamnade informationen i SD-tråden, men det fanns ingen annan tråd där jag känner att det kan diskuteras i, här brukar det vara en del utsvängningar.

DÄREMOT ska vi givetvis ha en folkomröstning om det hela. Det är en ganska enkel fråga, att ta emot fler eller färre invandrare. Det är inga större förändringar som kommer att ske oavsett resultat. Sen är väl integrationsfrågan topp 3/4 "viktigaste frågorna" enligt svenska folket, om jag inte minns fel.

BMTHEROIN Kille, 36 år

14 721 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2015 kl. 02:58
BMTHEROIN Kille, 36 år

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2015 kl. 16:33
beatyourkids Kille, 38 år

Helvete vad röster dom tjänade igår.

Tryffelgaffel Kille, 30 år

1 049 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2015 kl. 17:48
Tryffelgaffel Kille, 30 år

Så kan det gå. Undrar ifall dem på Skavlan tyckte att det var värt det.

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2015 kl. 18:02
beatyourkids Kille, 38 år

Hahaha, det är fantastiskt så dumma i huvudet svensk media är.

Partyvan Kille, 31 år

1 593 forumsinlägg

Skrivet:
29 mars 2015 kl. 10:35
Partyvan Kille, 31 år

jag som inte har en TV är helt out of the loop, vad hände igårkväll?

tysth 33 år

4 436 forumsinlägg

Skrivet:
29 mars 2015 kl. 10:46
tysth 33 år

Ingenting hände egentligen, folk har bara sjukt tråkiga liv

LouieLouie Tjej, 32 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
29 mars 2015 kl. 14:28
LouieLouie Tjej, 32 år

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2903051-flyktingar-kan-fa-bostad-i-moduler

Bara ett exempel på hur illa det är. Detta händer i min stad just nu. Alla flyktingar trängs i områden där det egentligen inte finns nån plats kvar men de måste bli placerade där eftersom det är där de hör hemma dvs på invandrarområden, inte på de finna villa områden där svenskar bor för det gååår ju inte, då blir ju svenskar upprörda.

Inte för att vara rasist (då jag själv inte är svensk) men det här börjar gå för långt. Exakt alla som skriver kommentarer under denna artikel är trötta på detta kaos och blir allt mer och mer sugna på att rösta på SD nästa val och jag känner att det kanske inte vore så dumt men tanke på att resterande partier kan inte göra ett skit åt detta.

Partyvan Kille, 31 år

1 593 forumsinlägg

Skrivet:
29 mars 2015 kl. 15:23
Partyvan Kille, 31 år

svensk kommunpolitik är ju helt åt helvete, undrar hur länge de kan hålla upp fasaden på att de har råd. :/

Kerryburgerking Kille, 32 år

Citat från Meowtwo:


Att folk tycker regeringen gör ett dåligt eller mycket dåligt jobb talar inte för att Sverigedemokraternas analyser, förklaringsmodeller eller lösningar på något sätt är tilltalande. Man kan tycka att integrationspolitiken är dålig utan att vilja se SD eller dess gelikar röra maktens korridorer. Debatten är för komplex för att polariseras på det viset. Det är inte "de goda" v.s. "de onda" där alla "goda" och alla "onda" delar analyser och problembilder.

Jag ser integrationspolitiken som bristande på många plan - men delar inte alls Sverigedemokraternas nyliberala och individualiserade analys av problemen. Jag fokuserar mer på materiella förhållanden. Det är ett klass- och fördelningsproblem.


De är ju knappast ensamma om att vilja reformera integrationspolitiken men de är ju den enda som erbjuder en alternativ migrationspolitik. (En restrektiv sådan iaf)

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
29 mars 2015 kl. 21:33
AeriDorno Kille, 30 år

Citat från LouieLouie:


Det är inte en självförvållad situation. Att stänga gränserna kommer inte att hjälpa flyktingarna. SD för en de facto borgerlig politik, vilket inte innebär sociala satsningar, men garanterar nedskärningar i de sociala system som finns nu - alltså större segregation, fattigdom etc. Den som röstar på SD i tron att de kommer ställa saker och ting till rätta lurar sig själv.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet