Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2011 kl. 14:13
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Anklever


Citat från Stringburka

Tror jag inte. Du kan fortfarande vara en flykting, och bli beviljad asyl i ett annat land; är bara en fråga om det första landet skött sig bra eller inte. Sverige har fått en hel del kritik av bl.a. Amnesty International för att inte alltid ta flyktingfrågan seriöst, så att se ett enskilt fall i Sverige som bevis för att någon inte är en flykting är i bästa fall bristfälligt.

Ja... men har du försökt få asyl, och misslyckats, så är du ingen flykting rent juridiskt i Sverige. Oavsett vad frivilligorganisationen Amensty säger.


Den juridiska definitionen i Sverige är ju dock inte det enda applicerbara i språkliga sammanhang. Bara för att någon inte fått asyl i Sverige innebär inte det att personen inte är en flykting, på samma sätt som du kan vara en mördare även om du frias i brist på bevis.

Sen vet jag inte ens om du har rätt i det du säger ovan. Kan hända att du har det men en källa vore trevligt.

FN definierar flykting som:
"A person who owing to a well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it.."

Notera att FN inte tar ställning till asylstatus i sammanhanget.

BlackCompackt Kille, 34 år

124 forumsinlägg

Skrivet:
20 mars 2011 kl. 23:31
BlackCompackt Kille, 34 år

Det är nog bara bra om Sverigedemokraterna får röra om i grytan i riksdagen. =)

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2011 kl. 11:32
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Miljoner


Det är nog bara bra om Sverigedemokraterna får röra om i grytan i riksdagen. =)

Jo visst, dom har redan påverkat jävligt mycket!


Eller?

KnaZ Kille, 31 år

1 640 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2011 kl. 11:34
KnaZ Kille, 31 år

Jävla rasister dedära sverigedemokraterna :D

BlackCompackt Kille, 34 år

124 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2011 kl. 11:59
BlackCompackt Kille, 34 år

Citat från Kenmaster


Citat från Miljoner

Det är nog bara bra om Sverigedemokraterna får röra om i grytan i riksdagen. =)

Jo visst, dom har redan påverkar jävligt mycket!


Eller?


Nej, men det är politik. Sånt tar tid.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2011 kl. 21:12
u_suck_tbh 34 år

Citat från Miljoner


Nej, men det är politik. Sånt tar tid.


Ju längre tid det tar, desto fler SD:are är det som hoppar av!

Hmm... Jag tror jag gillar denna "politik" du talar om!

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
21 mars 2011 kl. 22:36
Nagasaki Kille, 29 år

Tror ni att dom kommer åka ur riksdagen nästa val? Det tror och hoppas jag.

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
22 mars 2011 kl. 13:57
Kidcrash Kille, 35 år

cccp://politisktinkorrekt.info/2011/03/21/pi-i-djup-sorg-drabbad-av-svar-forlust/#more-79780


Politisk Inkorrekt's chefredaktör Gustaf Janson är död. Hurra!

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
22 mars 2011 kl. 14:02
TopicPlease Kille, 38 år

^

SD-politikern Chang Frick som ‘drivande och ansvarig för PI’. Frick blev som privatperson tillfrågad före valet att bli medarbetare men då med lägsta möjliga skribentstatus. Han tackade ja och skrev ca 40 poster. Den enda möjligheten för honom att få dessa publicerade var om admins förhandsgranskade texten och släppte fram dem. Gustaf var dock inte nöjd med hans insats då en del texter berörde kärnkraft och miljöaspekter. Det föll utanför PI:s nisch. Fricks konto raderades sent omsider under hösten.

Nä det ska ju bara handla om brott gjorda av invandrare!

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
22 mars 2011 kl. 14:58
Anklever Kille, 34 år

Citat från Kidcrash


Politisk Inkorrekt's chefredaktör Gustaf Janson är död. Hurra!

Smaklöst som vanligt från vänstern.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
22 mars 2011 kl. 15:04
Anklever Kille, 34 år

Citat från TPFotografen


Nä det ska ju bara handla om brott gjorda av invandrare!

Det är knappast politiskt inkorrekt att diskutera kärnkraft och miljö. Invandrares brottslighet och islams påverkan på samhället är däremot extremt känsliga ämnen som folk skiter på sig av upphetsning så fort de nämns, därför behöver PI ta upp dem.

Anthonestmistake Kille, 34 år

Citat från Anklever


Citat från Kidcrash

Politisk Inkorrekt's chefredaktör Gustaf Janson är död. Hurra!

Smaklöst som vanligt från vänstern.


Sluta va PK :pppPppP

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
22 mars 2011 kl. 15:20
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Anklever


Citat från TPFotografen

Nä det ska ju bara handla om brott gjorda av invandrare!

Det är knappast politiskt inkorrekt att diskutera kärnkraft och miljö. Invandrares brottslighet och islams påverkan på samhället är däremot extremt känsliga ämnen som folk skiter på sig av upphetsning så fort de nämns, därför behöver PI ta upp dem.



1. Det enda som är PK är främlingsfientlighet
2. Irrelevanta saker blir relevanta bara för att de inte är PK
3. Att förespråka avskaffande av staten är väldigt PK, för det har ingenting med främlingsfientlighet att göra

Det är bara relevant att veta etnicitet på folk som begår brott om man tror att det har något att göra med att personen begår brott. Låter som rasism i mina öron.

Cykelpedal Kille, 34 år

228 forumsinlägg

Skrivet:
22 mars 2011 kl. 18:21
Cykelpedal Kille, 34 år

Citat från Kidcrash


Politisk Inkorrekt's chefredaktör Gustaf Janson är död. Hurra![/i]

Vad... Fint.. Skrivet. Ehm.

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
22 mars 2011 kl. 19:20
Axelvonned Kille, 35 år

Väldigt politiskt inkorrekt att hurra över hans död, herr Jansson skulle vara stolt ju!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet