Starcraft 2

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
SydKorea Kille, 32 år

392 forumsinlägg

Skrivet:
29 november 2013 kl. 22:18
SydKorea Kille, 32 år

#Feels

cxh Tjej, 45 år

215 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2014 kl. 16:04
cxh Tjej, 45 år

yada yada

SydKorea Kille, 32 år

392 forumsinlägg

Skrivet:
25 februari 2014 kl. 17:23
SydKorea Kille, 32 år




Har ni pluggat eller pluggar ni på ett svenskt universitet?
UniSL drar igång igen men sign-ups stänger imorgon!

Uppdelat i två sektioner så är har vi Casual och Competetive divisonerna för diverse ligor och skill-levels!

UniSL lägger fokus på er som spelare där ni får chansen att visa vad ni går för inför hundratals andra online, och tillslut spela live inför publik med live casters om grymma priser i slutet av säsongen!

Hype-city!

http://unisl.proofx.se/A522E2CD-715D-4EBC-B735-0C21B4A48128/
^sign up link!

kobr Kille, 30 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
30 mars 2014 kl. 06:01
kobr Kille, 30 år

bump for ded game

AuTiSmOsKoSmOs Kille, 30 år

8 439 forumsinlägg

Skrivet:
30 mars 2014 kl. 14:03
AuTiSmOsKoSmOs Kille, 30 år

fattar inte hur sc2 kan vara så dött :'(

kobr Kille, 30 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2014 kl. 04:24
kobr Kille, 30 år

är väl inte ett så tilltalande spel för casuals, hur många kompisar har du som säger "fan ska nog grinda lite sc2 ladder för skojs skull". själv har jag i princip noll vänner som kör sc2 så det ända nöjet jag får ut av att spela är att se mig själv bli bättre

sen hjälper det väl inte så mycket med att custom games aldrig var så populära som dom var i brood war, körde själv aldrig brood war men jag antar att majoriteten av viewers inte var hardcore ladder warriors?

hur som helst, rest in RIP sc2

cxh Tjej, 45 år

215 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2014 kl. 11:21
cxh Tjej, 45 år

död tråd, inte så dött spel. vet många som grindar ladder för skojs skull. tenderar att bli så när man tagit sig ur bronze. nästa säsongs map pool ser nice ut, många som klagar men tror att waystation kan bli intressant.

kobr Kille, 30 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
27 maj 2014 kl. 23:19
kobr Kille, 30 år

http://www.twitch.tv/chanmanv

någon som kollar?

reke Kille, 33 år

1 101 forumsinlägg

Skrivet:
3 juni 2014 kl. 22:13
reke Kille, 33 år

Citat från Orks:


Är det bara jag som tycker att SC2 som åskådarsport känns stelt och inte alls är lika intressant som SC: BW?

Jag började titta på professionella BW-matcher när en skara hobby-casters dök upp på Youtube, men inte långt senare ersattes det med SC2, som inte alls kunde inspirera samma entusiasm.

BW var betydligt mer fokuserat på macro, zoning och krig på flera fronter. SC2 har större fokus på deathballing, och estetiken är annorlunda. Allt är för ljust och utslätat. BW var mörkare, råare, och hade en charm i sin pixelgrafik som inte översatts alls till uppföljaren.


Fel tråd, men svarar här då detta inte hör hemma i DotA2-tråden.

SC2 är intressant, men inte på samma sätt. Brood War var klumpigt och det tar mig 100 EAPM att macroa hyfsat, ska jag göra det samtidigt som jag förflyttar en armé behöver jag 50-100 EAPM till. Är det fight måste jag ha runt 100-200 EAPM i fighten (ICCup rank B+/B) och då ligger man (som en amatör) på 250-400 EAPM.

BW var inte åskådarvänligt, men all finess bakom varje drag och det oraffinerade undre (dvs kontroller; Probes&Pylons på P, samt pathing och gimmicks som Scourge micro och Muta stacking) gjorde det till en konst för de som brydde sig om att förstå och uppskatta den.

Att BW var mer om multipronged attacks, zoning (attrition) samt macro är en lögn - det är bara mycket lättare i SC2 så detta läggs i bakgrunden. Zergling run-by? Warpa in lite Zealots eller ha en Widow Mine i din mineral line. Warp Prism -> Forcefield på din main ramp? Expanda bortåt, gör ditt tech på annan plats och samla units för sandwich. Terran drops? Zerglings, warpins, widow mines, static defense?

War of attrition? Kolla på Swarm Hosts, Robo tech och mech.

Macro? Har alla hatches på knapp 4. Har Rax/Factory/Starport på 4. Warpins på §, Robo/Stargate på 4. Behöver bara använda en knapp och Tab för att macroa effektivt - inte flytta min kamera. Probes och Drones rör sig till mineral linen av sig själva.

Macro + pathing = deathball. Vill du att de ska göra estetiken pixligare och mörkare så sänk dina inställningar. Vill du njuta av Starcraft: Brood War? Spela/kolla på det, istället för att jämföra det med ett spel som inte är Starcraft: Brood War 2. Det lever i Korea.

Orks 37 år

10 112 forumsinlägg

Skrivet:
3 juni 2014 kl. 22:40
Orks 37 år

Kan inte kommentera på det mesta, då jag inte har någon vidare erfarenhet av pro BW, utöver det jag sett i repriser, men det slog mig iaf hur meningslöst SC2 kändes som uppföljare efter BW, när spelet lanseras år efter sitt relevanta bäst före-datum, och hur det efter all den tid lyckas åstadkomma så lite jämfört med vad som redan åstadkommits i BW. Det som gjorde spelet åskådarvänligt för mig var kanske just hur otympligt det var ur spelarens perspektiv, vilket betyder att en match kunde bli väldigt utdragen, att varje beslut därefter blev väldigt viktigt, och att tempot kändes väldigt avsiktligt.

När jag pratar om mörker ur en estetisk vinkel, menar jag inte bara hur exponerade ytorna är, men jag kunde ha varit tydligare på den punkten. Designen i det gamla SC gav ett rått och avskalat intryck, som en matt metallisk emalj. Jag ser först och främst zerg framför mig, vars byggnader gav ett tydligt makabert och smutsigt intryck. I tvåan har man lyckats att behålla samma generella form, men gått miste om de små detaljer, och den lyster som åstadkoms i det föregående med hjälp av en väldigt specifik konst-direktion och subtila detaljer.

SC2 i mina ögon är en uppföljare som saknar all "själ", hela den konstnärliga enhetlighet och vision som fanns i det tidigare. Istället är det en konstnärlig efterapning, och en indikation på detta är hur mycket bättre musiken för originalspelet är i populärt konsensus.

Ame 60 år

169 forumsinlägg

Skrivet:
9 juli 2014 kl. 02:11
Ame 60 år

Haha, so far so awesome, började för ett liiitet tag sen och I am enjoying it, for realz!:D though, för nybörjare är det lite svårt att veta hur de ska börja, thats the only problem hehe otherwise jätte bra ! Hiiihiii

SydKorea Kille, 32 år

392 forumsinlägg

Skrivet:
9 juli 2014 kl. 02:15
SydKorea Kille, 32 år

Wat har vi ungt folk som plockar upp SC2? Noice. Trodde det var #dedgaem

Jk laddrar 25 games om dagen.

Bra dock! Rätt spel!

kobr Kille, 30 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
12 september 2014 kl. 05:08
kobr Kille, 30 år

http://www.twitch.tv/partingthebigboy omg parting strim kreygasm

edit: slut

cxh Tjej, 45 år

215 forumsinlägg

Skrivet:
17 september 2014 kl. 13:36
cxh Tjej, 45 år

parting har typ spårat u helt, älskar det. hans senaste statusuppdatering på fb var att han ville börja rappa lol


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet