Starcraft 2
Citat från NiNTENDOHC
Men skaffa charge bara om du behöver mer rörlighet på zealots? eller stalkers med blink? Eller sentries
Med colossus och void rays slipper jag bry mig om klippor och dylikt. Charge hjälper inte mycket där, däremot blink - om jag inte har väldigt många stalkers.
Möter du terran. så kommer antagligen dom pumpa en del vikings mot både dina colossus och voids, så stalkers e ett rätt bra val då
Citat från luftskepp
Jag tappar lite av rörligheten om jag lägger till immortals eller zealots där. Tanken är att det ska gå snabbt undan. Men det kanske är bäst så. Får prova mig fram helt enkelt.
colossus skjuter ändå på håll så dina maslots är fortfarande i fronten som kött, inga problem. lätt att orbwalka med dina långbenta krigare annars
Personligen gillar jag inte colossus, :/ roligare med hightemplars+maslots med charge
Inte mycket ground troops som står emot stalkers med ev. några zealots i täten, med high templars med lightningstorm bakom (som vid low mana sedan morphas till archons).
Om man bortser från att det är så gott som omöjligt att vinna mot zerg i ground late game
Kör carriers!<3
Sentrys och high templars är de bästa gubbarna i spelet :P !
Usch hellions :( får rysningar
Citat från NiNTENDOHC
Usch hellions :( får rysningar
Hellions + upgrade = <3
Citat från Frontosa
Citat från Llama
Om man bortser från att det är så gott som omöjligt att vinna mot zerg i ground late game
High templars/colossus köttar ju det mesta med sin aoe dmg? Speciellt archon med organical splash. Likaså siege tanks och hellions, etc?
Det må kötta ner tier 1 och 2 zerg men tier 3 zerg måste man köra air mot, annars har man ingen chans.
Citat från Llama
Citat från Frontosa
Citat från Llama
Om man bortser från att det är så gott som omöjligt att vinna mot zerg i ground late game
High templars/colossus köttar ju det mesta med sin aoe dmg? Speciellt archon med organical splash. Likaså siege tanks och hellions, etc?
Det må kötta ner tier 1 och 2 zerg men tier 3 zerg måste man köra air mot, annars har man ingen chans.
HIgh temlpars lightning grej skar ju air också
Citat från CosmicDumle
Citat från Llama
Citat från Frontosa
Citat från Llama
Om man bortser från att det är så gott som omöjligt att vinna mot zerg i ground late game
High templars/colossus köttar ju det mesta med sin aoe dmg? Speciellt archon med organical splash. Likaså siege tanks och hellions, etc?
Det må kötta ner tier 1 och 2 zerg men tier 3 zerg måste man köra air mot, annars har man ingen chans.
HIgh temlpars lightning grej skar ju air också
Spelar ingen roll, kommer zerg med en bunt ultralisker och brood lords finns det i princip inget man kan göra om man inte har air.
Citat från CosmicDumle
Citat från NiNTENDOHC
Usch hellions :( får rysningar
Hellions + upgrade = <3
inte skoj om man möter en terran som hellion rushar en, förvisso kan man ju walla off osv, men som zerg är det svårt
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet