Starcraft 2
länka era konton
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1080713/1/Ztreek/
For the lulz
Citat från CosmicDumle
Citat från whatisthis
någon som har nått tips i 1v1 PvZ när zergen kör muta/ling ?
kör någon som har starkt med hp...
Mutalisks svaghet är att de skadar lite men deras attack hoppar vidare till andra..
har du däremot 5 thors tex så backar du bara den de attackerar.. minimum damage.
som sagt sa jag PvZ alltså är det när jag är protoss jag har problem med de.
Citat från whatisthis
Citat från CosmicDumle
Citat från whatisthis
någon som har nått tips i 1v1 PvZ när zergen kör muta/ling ?
kör någon som har starkt med hp...
Mutalisks svaghet är att de skadar lite men deras attack hoppar vidare till andra..
har du däremot 5 thors tex så backar du bara den de attackerar.. minimum damage.
som sagt sa jag PvZ alltså är det när jag är protoss jag har problem med de.
ah läste fel
carriers canvara rätt bra.. deras attacker skadar dom där små flygande grejerna istället
Citat från whatisthis
någon som har nått tips i 1v1 PvZ när zergen kör muta/ling ?
En mix med lite zealots, stalkers, någon sentry för shield, hightemplar och möjligvis någon archon är fett. du kanske kan mixa in 2-3 colossus också och minska på zealotsen. det beror ju på hur länge matchen har hållit på.
Letar fortfarande en bra aktiv 2v2 partner...
Någon? :D
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1080713/1/Ztreek/
profil,
och activity, vinner det flesta..
lulz rt, lulz
Det känns som att det finns en gräns där det bara är dumt att ha fler workers och man istället borde fokusera på andra units. Iofs. är det nog build specifik, men för en vanlig macro, när bör man sluta pumpa workers?
Citat från natsukashiPMA
Det känns som att det finns en gräns där det bara är dumt att ha fler workers och man istället borde fokusera på andra units. Iofs. är det nog build specifik, men för en vanlig macro, när bör man sluta pumpa workers?
aldrig =)
GG TLO!
Aaa. Tyngt spel, jävligt kul. bästa från blizzard sedan WoW.
Citat från MVP
Citat från natsukashiPMA
Det känns som att det finns en gräns där det bara är dumt att ha fler workers och man istället borde fokusera på andra units. Iofs. är det nog build specifik, men för en vanlig macro, när bör man sluta pumpa workers?
aldrig =)
Fast man ska ju inte supplyblocka sig själv genom att sitta där med typ 150 probes och sen inte kunna ha mer än typ 9 DT eller något sånt. :(
Citat från natsukashiPMA
Citat från MVP
Citat från natsukashiPMA
Det känns som att det finns en gräns där det bara är dumt att ha fler workers och man istället borde fokusera på andra units. Iofs. är det nog build specifik, men för en vanlig macro, när bör man sluta pumpa workers?
aldrig =)
Fast man ska ju inte supplyblocka sig själv genom att sitta där med typ 150 probes och sen inte kunna ha mer än typ 9 DT eller något sånt. :(
då får du väl börja tänkte lite själv ändå. men kanske 70-80 workers eller mer i ett lategame med 3-4 expar är lagom. och mycket produktionsbyggnader så du kan pumpa ut units när dina dör och attackera igen. när du bygger en exp, flytta över kanske 6 workers från din main om det är din natural så bygger du nya i din bas bara.
Citat från fot
Aaa. Tyngt spel, jävligt kul. bästa från blizzard sedan WoW.
Bästa sen SC 1, för det är ju bra mycket bättre än WoW.
Citat från whatisthis
som sagt sa jag PvZ alltså är det när jag är protoss jag har problem med de.[/i]
Nu är jag ingen expert på PvZ, men Pheonixsar våldtar Mutas, har han ingen snabba overlord skulle jag gå på DTs, HT med Storm kanske funkar, bukar inte köra mycket storm om jag inte möter en terran bioboll, eventuellt stalkers med blink.
Chagelots/Colossus kanske gentemot ground units, ev DT som sagt, min personliga favorit.
http://www.sc2replayed.com/replays/78188-1v1-protoss-zerg-metalopolis
checka denna replay om ni har tråkigt eller är intresserade ett väldigt epic game jag spelade idag, bara 18 min lång så tar inte så lång tid :)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet