Moppe och Mc-tråden

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tour Kille, 37 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
15 augusti 2010 kl. 23:59
Tour Kille, 37 år

Citat från Friman


Citat från Tour

Citat från Friman

Citat från Tour

Citat från Friman

Citat från Juju

Och du tror på riktigt att en moppe med den setupen gör 110??

Eller hur, men den setupen brukar moppar göra kanske 80-85 ;)

har en MT-5 med ganska ungefär samma som gör 95-100, beror helt på vad det är för grejer man slänger på.

Det var i princip bara effektrör, då går det inte så fort

var det inte den med 70cc och förgasare och drev också?

jaha, 70cc också, tänkte inte på det, tar tillbaka 80-85, det gäller med 50cc ;)
men knappast 110



mja, men det var inte större förgasare, bara munstycke, så ja, inga 110 där inte. mt-5an har 75cc, 24 förgasare och drev mm så :P

EXEMPLIFY Kille, 32 år

352 forumsinlägg

Skrivet:
15 augusti 2010 kl. 23:59
EXEMPLIFY Kille, 32 år

Citat från Friman


De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)[/i]

Well har åkt 290 km/h i en 1995a Daimler Double Six ( Jaguar 6 liters v12a motor).
Men jag håller med dig om att "vanliga" bilar inte pallar så mycket.
Fett många 18 åringar o uppåt som pressar sina stackars fula volvos upp i 200, haha. Tar typ tre år för deras skitbilar att komma upp i dom hastigheterna.

andersjohansson Kille, 32 år

365 forumsinlägg

Skrivet:
15 augusti 2010 kl. 23:59
andersjohansson Kille, 32 år

Citat från Friman


Citat från Juju

Citat från Friman

Citat från Juju

De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)

en motorcykel har bara fördel i de låga hastigheterna sen vinner bilen på luftmotståndet.

edit: sen kan det ju inte såklart vara vilken skitbil som helst :D

en motorcykel som gör över 300 med 2 st på har en jävligt stor chans mot en bil.
En motorcykel har för övrigt MINDRE luftmotstånd :)

Beror på bil.

Källa på det tack :)

Det är inte många bilar som går så fort.

Desto mindre storlek, desto mindre luftmotstånd. (om föremålet inte är helt fyrkantigt)
en motorcykel är ändå strömlinjeformad


hahahha källa? nu börjas det :P

Juju Kille, 32 år

8 030 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:00
Juju Kille, 32 år

Citat från Friman


Citat från Juju

Citat från Friman

Citat från Juju

De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)

en motorcykel har bara fördel i de låga hastigheterna sen vinner bilen på luftmotståndet.

edit: sen kan det ju inte såklart vara vilken skitbil som helst :D

en motorcykel som gör över 300 med 2 st på har en jävligt stor chans mot en bil.
En motorcykel har för övrigt MINDRE luftmotstånd :)

Beror på bil.

Källa på det tack :)

Det är inte många bilar som går så fort.

Desto mindre storlek, desto mindre luftmotstånd. (om föremålet inte är helt fyrkantigt)
en motorcykel är ändå strömlinjeformad


men tänk för fan du sitter _på_ en motorcykel och _i_ en bil.

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:02
pSilent Kille, 32 år

Citat från EXEMPLIFY


Citat från Friman

De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)

Well har åkt 290 km/h i en 1995a Daimler Double Six ( Jaguar 6 liters v12a motor).
Men jag håller med dig om att "vanliga" bilar inte pallar så mycket.
Fett många 18 åringar o uppåt som pressar sina stackars fula volvos upp i 200, haha. Tar typ tre år för deras skitbilar att komma upp i dom hastigheterna.


Ja men det är ju en lite mer sport bil så att säga, 6liters v12a, det är sjukt mycket ;)
De vanligaste bilarna på vägarna kanske har en 1.8liters 4-cylindrig ;)

Tour Kille, 37 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:03
Tour Kille, 37 år

Citat från EXEMPLIFY


Citat från Friman

De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)

Well har åkt 290 km/h i en 1995a Daimler Double Six ( Jaguar 6 liters v12a motor).
Men jag håller med dig om att "vanliga" bilar inte pallar så mycket.
Fett många 18 åringar o uppåt som pressar sina stackars fula volvos upp i 200, haha. Tar typ tre år för deras skitbilar att komma upp i dom hastigheterna.



vanliga bilar av nyare modell (inte 740 mm) är spärrade runt 250. jag drog upp min saab 9-5 i 240 utan några vidare problem, problemet är spärrningen. dock så är det, för att vara ärlig, riktigt jävla korkat att köra i dom hastigheterna.

andersjohansson Kille, 32 år

365 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:03
andersjohansson Kille, 32 år

Citat från Juju


Citat från Friman

Citat från Juju

Citat från Friman

Citat från Juju

De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)

en motorcykel har bara fördel i de låga hastigheterna sen vinner bilen på luftmotståndet.

edit: sen kan det ju inte såklart vara vilken skitbil som helst :D

en motorcykel som gör över 300 med 2 st på har en jävligt stor chans mot en bil.
En motorcykel har för övrigt MINDRE luftmotstånd :)

Beror på bil.

Källa på det tack :)

Det är inte många bilar som går så fort.

Desto mindre storlek, desto mindre luftmotstånd. (om föremålet inte är helt fyrkantigt)
en motorcykel är ändå strömlinjeformad

men tänk för fan du sitter _på_ en motorcykel och _i_ en bil.


spelar inte stor roll så länge man har huvudet under "rutan" på motorcykeln

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:05
pSilent Kille, 32 år

Citat från Tour


Citat från EXEMPLIFY

Citat från Friman

De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)

Well har åkt 290 km/h i en 1995a Daimler Double Six ( Jaguar 6 liters v12a motor).
Men jag håller med dig om att "vanliga" bilar inte pallar så mycket.
Fett många 18 åringar o uppåt som pressar sina stackars fula volvos upp i 200, haha. Tar typ tre år för deras skitbilar att komma upp i dom hastigheterna.

vanliga bilar av nyare modell (inte 740 mm) är spärrade runt 250. jag drog upp min saab 9-5 i 240 utan några vidare problem, problemet är spärrningen. dock så är det, för att vara ärlig, riktigt jävla korkat att köra i dom hastigheterna.


sådana spärrar går att avlägsna! ;)

Juju Kille, 32 år

8 030 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:05
Juju Kille, 32 år

Citat från LjungskilareN


men tänk för fan du sitter _på_ en motorcykel och _i_ en bil.

spelar inte stor roll så länge man har huvudet under "rutan" på motorcykeln[/i]

fortfarande bättre att sitta inkapslad i en bil, jag har rätt och du vet det :)

EXEMPLIFY Kille, 32 år

352 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:06
EXEMPLIFY Kille, 32 år

Citat från Friman


Ja men det är ju en lite mer sport bil så att säga, 6liters v12a, det är sjukt mycket ;)
De vanligaste bilarna på vägarna kanske har en 1.8liters 4-cylindrig ;)[/i]

Well skulle inte säga att det är någon sportbil precis, fyrdörrars lyxbil på nästan två ton.

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:07
pSilent Kille, 32 år

Citat från EXEMPLIFY


Citat från Friman

Ja men det är ju en lite mer sport bil så att säga, 6liters v12a, det är sjukt mycket ;)
De vanligaste bilarna på vägarna kanske har en 1.8liters 4-cylindrig ;)

Well skulle inte säga att det är någon sportbil precis, fyrdörrars lyxbil på nästan två ton.
[img]http://www.carandclassic.com/uploads/cars/daimler/121390.jpg[img]


Man ska inte döma en bil efter utsidan!

Juju Kille, 32 år

8 030 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:07
Juju Kille, 32 år

Citat från Friman


Citat från EXEMPLIFY

Citat från Friman

Ja men det är ju en lite mer sport bil så att säga, 6liters v12a, det är sjukt mycket ;)
De vanligaste bilarna på vägarna kanske har en 1.8liters 4-cylindrig ;)

Well skulle inte säga att det är någon sportbil precis, fyrdörrars lyxbil på nästan två ton.
[img]http://www.carandclassic.com/uploads/cars/daimler/121390.jpg[img]

Man ska inte döma en bil efter utsidan!


...eller vikten LOL

Tour Kille, 37 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:08
Tour Kille, 37 år

Citat från Friman


Citat från Tour

Citat från EXEMPLIFY

Citat från Friman

De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)

Well har åkt 290 km/h i en 1995a Daimler Double Six ( Jaguar 6 liters v12a motor).
Men jag håller med dig om att "vanliga" bilar inte pallar så mycket.
Fett många 18 åringar o uppåt som pressar sina stackars fula volvos upp i 200, haha. Tar typ tre år för deras skitbilar att komma upp i dom hastigheterna.

vanliga bilar av nyare modell (inte 740 mm) är spärrade runt 250. jag drog upp min saab 9-5 i 240 utan några vidare problem, problemet är spärrningen. dock så är det, för att vara ärlig, riktigt jävla korkat att köra i dom hastigheterna.

sådana spärrar går att avlägsna! ;)



jo, frågan är varför man skulle vilja det?

har du sett vad som händer med en bil som kör in i en telefonstolpe i 70? :P

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:08
pSilent Kille, 32 år

Citat från Juju


Citat från Friman

Citat från EXEMPLIFY

Citat från Friman

Ja men det är ju en lite mer sport bil så att säga, 6liters v12a, det är sjukt mycket ;)
De vanligaste bilarna på vägarna kanske har en 1.8liters 4-cylindrig ;)

Well skulle inte säga att det är någon sportbil precis, fyrdörrars lyxbil på nästan två ton.
[img]http://www.carandclassic.com/uploads/cars/daimler/121390.jpg[img]

Man ska inte döma en bil efter utsidan!

...eller vikten LOL


Stor motorer väger mycket!

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
16 augusti 2010 kl. 00:08
pSilent Kille, 32 år

Citat från Tour


Citat från Friman

Citat från Tour

Citat från EXEMPLIFY

Citat från Friman

De flesta bilarna pallar inte med mer än 200, och om de är snabba bilar kanske 250-280 ;)

Well har åkt 290 km/h i en 1995a Daimler Double Six ( Jaguar 6 liters v12a motor).
Men jag håller med dig om att "vanliga" bilar inte pallar så mycket.
Fett många 18 åringar o uppåt som pressar sina stackars fula volvos upp i 200, haha. Tar typ tre år för deras skitbilar att komma upp i dom hastigheterna.

vanliga bilar av nyare modell (inte 740 mm) är spärrade runt 250. jag drog upp min saab 9-5 i 240 utan några vidare problem, problemet är spärrningen. dock så är det, för att vara ärlig, riktigt jävla korkat att köra i dom hastigheterna.

sådana spärrar går att avlägsna! ;)

jo, frågan är varför man skulle vilja det?

har du sett vad som händer med en bil som kör in i en telefonstolpe i 70? :P


Varför ville du åka i 240? ;)

Ja det är inte så lyckligt


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet