Minecraft
Ah, den som numera heter sterling engine! Kan SKARPT rekommendera att ersätta med Hobbyist' steam engine som standard, vattnet behöver väldigt sällan fyllas på och i övrigt är den bara som en 60% mer effektiv Sterling. Kostnadsökningen är marginell (11 gold nuggets tror jag).
Annars älskar jag den nya Clockwork Engine till många grejer. Vet inte vad dess output är men den är helt klart märkbar, minst 2mj/t i full kraft och kanske mer, den går fort att skruva upp och jobbar länge (om än mindre effektivt sen).
Electrical engines är ganska inneffektiva numera, om en inte har ett stort el-överflöd.
Nä precis, squeezers har bara en vätskeoutput, och en item-input, men om du vill använda den för annat sen, typ äpplen, så har den en item output med!
Slänger nog in bina då igen, faktiskt. Men hur påverkar de vis/flux/nodes? Vore ju synd om en kan slänga ner lite bin bara och på det viset ignorera riskerna med thaumaturgy.
Det tar ju även längre tid att techa om en inte har quarries etc. Ska också lägga in en mod som gör att en kan inaktivera vissa specifika recept, så om en märker att något särskilt är lite för bra kan en ju göra det!
BTW, hittade en mod som heter Village-Up, som gör villages snyggare, lite vanligare, och så de finns i fler biomes! Samt lite nya byggnader! Verkar riktigt nice. Övervägde Millenaire förut men den drar extremt mycket processorkraft och min dator är inte så fet... Kommer nog kunna köra Millenaire i single player, men inte i multiplayer.
kom på det när jag lagt mig sen, att det hette stirling engine!! men ah, yeah, har hört bra grejer om hobbyist men har inte orkat fixa vattnet som behövs. en bra grej med thermal expansion är ju vattengrejen som pumpar vatten uppåt. aquious accumulator eller nåt, tror det var från TE!
jaa guud såg clockwork engine, sjukt nice!
yeah behövde bara för tillfället någonting mer pålitligt än stirling engine haha :(
det finns tre sorters bin som påverkar auran. ett bi som "purifyar" en aura node, över tid. en som fluxifierar och så en som "drar åt sig" aura nodes, långsamt as hell dock. alltså gör det möjligt att flytta utan att spawna en massa mindre nodes som den kan merga med. den som drar åt sig kan man bara lyckas breeda under en viss månfas också.
så jag vet inte om det går att ignorera riskerna precis, men det går att mitigera/återställa dom. om man tar sig tiden och fixar bina dvs!
jag vet inte jag tycker det låter helt okej ändå.
åh inaktivera recept? Kan man modifiera dom också eller? Vore nice med typ gregtech-nivå på quarry-receptet liksom!
village-modden låter bra, så himla trött på dom fula jävla vanilla husen :( och ja millenaire är kaos vad gäller processorkraft, det är inte värt det
gällande bina
Flux Bees are a highly undesirable outcome of a misguided attempt to create Pure Bees. As both Flux Bees and Pure Bees are made with the same breeding pair, it is possible to obtain Flux Bees while attempting to create Pure Bees. The Effect trait of Flux Bees (Fluxify Node) randomly adds aspects to the Flux value of the nearest Node. This is antithetical to that of Pure Bees, which removes aspects from the flux of the node and makes them into Crystallized Aspects, which are deposited into the inventory of the Apiary or Alveary of which the Pure Bee resides.
Flux Bees are only created if near an Unstable Node. Likewise, Pure Bees are only created if there is a Pure Node in the area, which can make them very difficult to obtain. If there is no node of either of these varieties nearby, mutation cannot occur.
Kommer inte finnas någon quarry ju! Tror ej att en kan modifiera recept, det är outputten som bannas om jag fattat det rätt.
Låter rimligt med bina, de får vara i :3 Notera dock att t.ex. Sterling Engine inte finns med, och inte heller waterproof pipes, så det går inte att automatisera mj-produktion lika mycket!
varför finns inte stirling engine med, den är väl en del av buildcraft? och waterproof pipes också väl?? eller dissar du buildcraft helt och hållet?
Citat från u_suck_tbh
varför finns inte stirling engine med, den är väl en del av buildcraft? och waterproof pipes också väl?? eller dissar du buildcraft helt och hållet?
Yesh! Inga mining wells, inga quarries, inga fillers!
Tanken är mer att det ska vara äventyrs/magi-pack med lite tech-influenser, snarare än tvärtom.
EDIT: Det kommer att gå att automatisera vissa grejer lite grann ändå, men det krävs mer kreativa lösningar än aqueus>tank>pipe>boiler+charcoal=INFIENERGY!!!!
finns det något system för att transportera vätskor annat än waterproof-pipes och andra sorters pipes? någon automatiserad variant alltså
Ja, hinkar kan fyllas via dispensers, och fraktas osv via hoppers, minecarts, golems, vattenrutchkanor och gravitation t.ex.
EDIT: Och självklart, naturligtvis lägger inte railcraft till massa tankar om den inte har ett sätt att fylla dem! Liquid loaders och liquid unloaders!
Finns säkert fler sätt jag inte kommer på nu, men saker går att göra, det är bara trixigare!
Detta är den nuvarande listan.
De icke-FTB-grejer som är stora:
BetterDungeons och DungeonPack lägger till dungeons, skepp, fort etc med monster.
Barrelmod och BetterStorage lägger till nice förvaringsytor, särskilt better storage är fantastisk. ProjectBench är som project table i RP2.
Doggy Talents gör att en kan träna hundar som vakt eller jaktdjur, tror en även kan få dem att hämta saker.
DynamicLights gör att när en går med en fackla lyser det omkring en etc.
VillageUp gör villages vanligare och mer varierade och större. Och ett par nya byggnader.
BOD/Better Ore Distribution gör att ore spawnas i större och mer sällsynta veins.
Ska lägga till:
Primitive mobs, är typ vidareutveckling av vanilla mobs.
Den där modden som gör att en kan ta bort recept, minns ej namnet.
Underground Biomes
alltså better storage verkar ju som en bättre (överlag), snyggare och uppgraderad variant av ironchests. Vad har ironchests som inte better storage har? för i så fall kan vi ju nästan ta bort ironchests helt och hållet. kompabilitet skulle jag kunna tänka mig att ironchests har över better storage. gillar lådorna.
diggar barrelmods utseende också, mycket snyggare än factorizations.
enhanced portals ser coolt ut men jag undrar om det inte är lite OP med dialing och allt sånt? Gillar grejen med att kunna ändra formerna och sånt, men det känns som att portals kommer override:a allt som har med långdistans att göra :(
vettefan vad jag tycker om primitive mobs men det är nog mest för att jag tröttnade på såna moddar för ett tag sen, I don't mind it och tycker inte att det sabbar någon feel! :D
är helt för dungeonsgrejerna, men den ena (minns inte vilken, tror det är better dungeons) har riktigt fula grejer ibland :( typ ice fortress jisses! men det är bara en petitess, i det stora hela är det riktigt nice
allt annat låter skitbra, men lägg till "binnies mods". fler bin och träd och sånt bara. Inget game-changing!
och du har inte bibliowoods/bibliowoodsBoP i listan, might wanna add that as well! :D
Ja, haha, tog faktiskt bort iron chests men lade in det igen. Ska ta bort det igen.
Har aldrig använt enhanced portals tbh, de var en ursprunglig del av 152wgt och jag kollade bara ett screenshot och trodde det var främst typ ändra färg/material etc. Men jag kan banna alla recept som förbättrar portalerna bortom det rent designmässiga?
Ah primitive mobs känner jag mig också lite tveksam till, men den ligger liksom ganska nära minecraft i stilen. Kanske går.
Ah bibliowoods ska in glömde det!
Men är detta binnies mod? Den verkar ju lägga till massa maskiner och grejer?
http://www.minecraftforum.net/topic/1324321-152sspsmpforestry-extra-bees-and-trees-170-revolutionize-your-bee-and-tree-breeding/
Och just ja, både better dungeons och dungeonpack har lite fula grejer ibland, förhoppningsvis slipper vi se dem. Ska dock dra ner frekvensen på dungeons något eftersom BD+DP+villageup+Thaumcraft=mycket structures.
EDIT: BTW, undergroundbiomes får jag inte att funka alls. Vet inte varför det inte funkar but that's the sad truuuuth :(
Ja, det kan du gott göra! det är lite stargate över skiten annars. Men kolla vilka som du kan ta bort utan att fucka ur möjligheten att ändra form och färg och material! :D
ja, primitive mobs funkar liksom. vi kan ju bara skita i dom som vi inte gillar om inte annat (eller kill on sight heh)
yes binnies mods lägger till några avancerade genetic maskiner, men du kan (om möjligt) banna recepten till dom. förutom Apiarist Machine och Apiarist's Databank, då det sistnämnda är en stationär variant av "datalistan" med bin man har hittat och inte hittat än (dom man inte hittat är givetvis inte "shown" på det sättet)
det heter databank men det är mer ett register som kan vara till nytta i längden när det blir lite mycket bin heh.
ja nog bäst att backa lite med alla structures lol. annars kommer det bli som min första yogbox, båtar och piratöar och tempel och towers synliga oavsett var någonstans du står.
Citat från Ilja
EDIT: BTW, undergroundbiomes får jag inte att funka alls. Vet inte varför det inte funkar but that's the sad truuuuth :(
Vad är problemet? jag har inte hittat några underground biomes ännu i min egen skit, så det kan hända att den inte funkar överhuvudtaget med majoriteten av FTB-moddarna
EDIT: nevermind det är dom grottorna jag har sprungit runt i hela tiden typ
Hmmm, men kan en inte lika gärna bara använda table + database istället för databanken? xD Har inget emot den som så, mer än att den ser lite high-tech ut, tänker bara att den kanske är överflödig?
Och battle towers är fruktansvärda :| Så jävla fula
Citat från u_suck_tbh
Citat från Ilja
EDIT: BTW, undergroundbiomes får jag inte att funka alls. Vet inte varför det inte funkar but that's the sad truuuuth :(
Vad är problemet? jag har inte hittat några underground biomes ännu i min egen skit, så det kan hända att den inte funkar överhuvudtaget med majoriteten av FTB-moddarna
EDIT: nevermind det är dom grottorna jag har sprungit runt i hela tiden typ
Ingenting händer när den är installerad. All sten är vanlig sten liksom.
Hur installerade du? Bara drag'n'drop? Den är typ inte en jarmod eller så?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet