Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2013 kl. 01:07
u_suck_tbh 34 år

Citat från Ilja


en basic solar engine är ganska billig!

måste säga att just vad gäller träproduktion älskar jag steves carts. fem diamanter och lite småskräp så har du en FETT EFFEKTIV trähuggare. trähuggare + side chests + tiny coal engine (plus eventuellt cleaner) och en cargo manager så är saken biff. Självförsörjande i bränsle (men en måste fylla invet i cargo managern en gång i halvåret typ) och ger massa trä, saplings och äpple.



har inte orkat tagit mig till nether ännu, får beslutsångest om vart jag ska smälla upp portalen. har en ganska central i stadens innergård, precis vid den centrala railway-stationen. Funderar på att använda den. ska nog göra det när jag fixat mitt enchanting-ställe (alltså älskar bibliocraft helt seriöst)

När jag har fixat solar panels n shit ska jag kolla lite mer på steves carts!!! tack för tipset lol. saw blades kostar ju en massa dimendz dock. Ugh, hatar att minea dimendz


EDIT: och cargo managers är ju en jävla ögonblämma

Upp Kille, 28 år

1 363 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2013 kl. 03:28
Upp Kille, 28 år

saw blades kostar väl fem diamanter för en hel trähuggare? de går aldrig sönder!

tycker inte cargo managers är så fula, de är bara ett block stora dessutom så. Fast använder Soartex Fanver, kanske är därför de inte är så fula. minns ej hur de ser ut med vanilla tp

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2013 kl. 03:32
u_suck_tbh 34 år

som en fyrkantig badboll i princip.

yes, men är lite low på dimendz. Fast har börjat pressa coal balls nu så det är chill

Tetris Kille, 36 år

1 643 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2013 kl. 06:57
Tetris Kille, 36 år

Behövde en ganska kompakt hiss till min grotta så byggde på den här hela natten! Fruktansvärt snabb upp (lite orolig att den kommer döda mig i SMP) och tillräckligt långsam ner för att man inte ska ta fall damage!

All glowstone är där för att inte skapa en massa BUDs som förstör hela "retract" processen.

Det blåa nätet är det som jag är mest nöjd över, tack vare det som hissen går både upp och ner och att det inte tar speciellt lång tid innan man åker iväg.

Det lila är bara en T-flip flop för båda knapparna och resten är hur jag hade tänkt att det skulle se ut i min grotta.

Upp Kille, 28 år

1 363 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2013 kl. 18:57
Upp Kille, 28 år

har en idé till ett projekt och undrar om andra är pepp på att joina.

vill göra en minecraft-värld av Planescapevärlden, framförallt av staden Sigil (om någon spelat Planescape: Torment eller har koll på settingen någon annanstansifrån?).

För de som inte vet är settingen ett stort multiversum där en massa olika existensplan finns, och staden Sigil ligger i "mitten" av multiversat så att säga. Det är en stad på insidan av en cirkel, som en stor donut, som snurrar över en oändligt hög spira över Outlands, som är ett annat existensplan. Staden är i multiversats mitt och allting där är portaler, om en har rätt nyckel. De andra existensplanen, huvudsakligen det materiella planet, de sex inre och 16 yttre, är i de flesta fall oändliga och i sig uppdelade i olika lager (som ibland är ändliga och ibland oändliga). Det är en djävligt häftig setting.

Minecraft gör sig ganska bra för att porträttera det här, särskilt med Mystcraft och alla de sätt att skapa världar som finns där. Tänkte i första hand göra Sigil, och har kikat runt på olika metoder för att göra det så awesome som möjligt. Här är videos och bilder på sigil:
video 1
video2
bilder och text 1
bild 2
bild 3



Staden är främst byggd i sten och metall - trä och finare sten ses som lyxvaror som måste importeras från andra plan medan sten och järn kan skapas genom magi. Arkitekturen är ofta viktoriansk eller gotisk, och i de finare delarna blandas både magi och ångkraft som energikällor.

Jag tror det går att göra Sigil riktigt snyggt - med hjälp av en custom sky så en kan se resten av staden vrida sig över en, och om jag lyckas hitta det för 1.51, en inception shader som gör att hela staden ser vriden ut när en går längs den.

Med hjälp av Mystcraft (och ev. Dimension Doors) kan en göra portaler till en mängd olika världar, så om en skapar en central värld av Sigil kan en ha en massa portaler därifrån till de olika planen.

Så, undrar om det är någon här som är intresserad av att vara med på projektet?

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
4 juni 2013 kl. 19:12
Bloodbath Kille, 33 år

Herregud Ilja, fan ta dig :(
VILL!

Foreign Kille, 30 år

215 forumsinlägg

Skrivet:
6 juni 2013 kl. 04:51
Foreign Kille, 30 år

ska vara noob och ge er alla ett skratt och säga att jag inte fattar ett piss av vad ni pratar om.

Och om ni har lust:
explain pl0x pls.
(riktat mot allt förutom Plainscapegrejen, cuz' i don't really care about that stuff)

MVH Noob_boy_94_Just_tried_VoltZ

Sharling Kille, 34 år

73 forumsinlägg

Skrivet:
6 juni 2013 kl. 07:42
Sharling Kille, 34 år

Citat från husblatte


Behöver rehab för Minecraft haha... spelar det typ fem timmar om dagen.

Det var då inte mycket.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
6 juni 2013 kl. 14:12
u_suck_tbh 34 år

När jag började spela minecraft så satt jag och spelade och så bara VIPS nu har tio timmar gått ojdå

Bloodbath Kille, 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
6 juni 2013 kl. 14:14
Bloodbath Kille, 33 år

^ This

ex Kille, 32 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
6 juni 2013 kl. 17:00
ex Kille, 32 år

Jag är säkert bara seg, och alla har säkert redan kikat på den här; men jag tyckte den var bra.



Spelista med resterande 12 avsnitt i ordning:
http://www.youtube.com/watch?v=8CgedU6NcNg&list=ELd_vsZ7Rljmw

ex Kille, 32 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
7 juni 2013 kl. 11:57
ex Kille, 32 år

Citat från husblatte


Hur ger jag en server mer RAM? För den blir brick-walled och kraschar så fort man går mot unrendered terrain.

Det bestämmer du i ditt start-script.

e.g server.sh/server.bat/*.sh/*.bat

Här är ett lite mer "avancerat" vi har använt för theexmines.

#!/bin/sh
while true; do
java -Xmx3G -XX:ParallelGCThreads=8 -server -Xincgc -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+UseParNewGC -XX:-UseVMInterruptibleIO -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:+AggressiveOpts -XX:+CMSParallelRemarkEnabled -XX:+DisableExplicitGC -XX:MaxGCPauseMillis=500 -XX:SurvivorRatio=16 -XX:TargetSurvivorRatio=90 -XX:+UseAdaptiveGCBoundary -XX:-UseGCOverheadLimit -Xnoclassgc -XX:UseSSE=3 -XX:PermSize=128m -XX:LargePageSizeInBytes=4m -jar craftbukkit.jar nogui
sleep 1
done

Räcker med typ:

java -Xms1G -Xmx1G -jar server.jar

Här kan du läsa lite mer skit:
http://www.caucho.com/resin-3.0/performance/jvm-tuning.xtp



BAPEsta Kille, 34 år

3 834 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2013 kl. 20:06
BAPEsta Kille, 34 år

Någon som vet en bra Map Generator till Windows? 1.5.2. SKA ha ett GUI och inte generera efterterblivna PNG-filer som inte Windows kan öppna. MCAmap fungerar av någon anledning inte på min dator. MCmap genererar en PNG-fil som Windows inte kan öppna.

ex Kille, 32 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
8 juni 2013 kl. 23:23
ex Kille, 32 år

Vadå windows inte kan öppna?

BAPEsta Kille, 34 år

3 834 forumsinlägg

Skrivet:
9 juni 2013 kl. 03:20
BAPEsta Kille, 34 år

Citat från exone


Vadå windows inte kan öppna?

png-filen som MCmap genererar kan inte öppnas i Photo Viewer. Illustrator, Paint, Photoshop säger att det är ett "Invalid format" eller nått i den stilen.

Bilden får en thumbnail i windows, men jag kan inte läsa in bilden, får bara en blurrad version av bilden med "loading" över den.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet