Minecraft
Citat från Morgendorffer
Någon som spelar TerraFirmaCraft? Letar efter folk att spela multiplayer!
Oui oui!
Har spelat det lite på LAN med min tjej!
Hade varit intresserad av SMP-server om servern är riktigt stabil.
Såg att du snackade om Mo' Creatures också. Hade varit lite mysigt, djurlivet i TFC är inte så jättebra, men jag gillar inte riktigt vissa mobs som typ Wraiths och scorpions. Dom är alldeles för många, allt känns kladdigt av mobs.
Sen finns det ju det uppenbara problemet med vad dom ska droppa och sånt.
Gillar inte heller senaste Golem-tillägget, känns mer åt fantasyhållet än vad det känns "Mo Creatures" liksom. Hade passat tillsammans med andra fantasy mods. Nåväl.
Har inte testat smart moving, mest för att jag inte orkat och också för att jag inte har något behov riktigt.
Men som sagt, TFC SMP finns det intresse för här! Förutsatt att den är stabil givetvis.
Så, om du hittar något, skicka ett PM eller nåt!
Citat från Morgendorffer
Fast de tvingar dem ju inte direkt. Finns ju inget som hindrar folk att göra icke-forgekompatibla moddar, BTW är ju en sådan och det är ju ingen som stoppat honom.
Forge känns ju inte så aktuellt längre heller, med tanke på att dess huvudsakliga fördel från början var att man kunde lägga in flera items och blocks?
Något som Anvil i vanilla har åtgärdat någolunda.
Citat från u_suck_tbh
Hade varit intresserad av SMP-server om servern är riktigt stabil.
Såg att du snackade om Mo' Creatures också. Hade varit lite mysigt, djurlivet i TFC är inte så jättebra, men jag gillar inte riktigt vissa mobs som typ Wraiths och scorpions. Dom är alldeles för många, allt känns kladdigt av mobs.
Beror nog på vad som menas med stabil. Har inte haft några problem med crashar, men skulle vara en liten server och kanske inte 24/7 (men gott och väl 20/7 lol). Har ingen monsterdator men tillräckligt för en 4-8 spelare sådär.
Främsta skälet för Mo's är att få bort creepers, zombies etc som känns lite för "övernaturliga" för en TFC-server. Löste det dock via AtMos istället, som även har mycket bättre djurmobs. Bävrar, ugglor etc. Mycket mysigt.
Citat från u_suck_tbh
Citat från Morgendorffer
Fast de tvingar dem ju inte direkt. Finns ju inget som hindrar folk att göra icke-forgekompatibla moddar, BTW är ju en sådan och det är ju ingen som stoppat honom.
Forge känns ju inte så aktuellt längre heller, med tanke på att dess huvudsakliga fördel från början var att man kunde lägga in flera items och blocks?
Något som Anvil i vanilla har åtgärdat någolunda.
Vet inte exakt hur det funkar (kan nada om programmering) men eftersom de flesta API's är baserade på forge så gör de ju kompabiliteten lättare. T.ex. är det tack vare forge som om en har flera moddar med samma items (t.ex. industrialcraft och forestry som båda har koppar och tenn) så blir dessa helt utbytbara.
Mission Eloraam var tydligen FCs hämnd på något som Eloraam gjort mot honom.
Anyhow, jag vill inte stödja Forge för dom är en hög med skitskallar som kör med "antingen gör du som vi säger eller så får du koda ensam" och BTW är en sjukt kul mod i sig själv.
Citat från Morgendorffer
Beror nog på vad som menas med stabil. Har inte haft några problem med crashar, men skulle vara en liten server och kanske inte 24/7 (men gott och väl 20/7 lol). Har ingen monsterdator men tillräckligt för en 4-8 spelare sådär.
Främsta skälet för Mo's är att få bort creepers, zombies etc som känns lite för "övernaturliga" för en TFC-server. Löste det dock via AtMos istället, som även har mycket bättre djurmobs. Bävrar, ugglor etc. Mycket mysigt.
Med stabil så menar jag att jag personligen har tröttnat på SMP med blocklag (att block man har förstört kommer tillbaka och man måste förstöra igen). Dålig ping alltså, på serversidan!
Har en tekkit-server med en kompis (som jag knappt spelar på längre för jag orkar inte) med dålig ping. Pallar inte :((
Håller med om creepers och zombies.
AtMos verkar bra. Gillar inte nether content men finns ju ingen nether ändå såatteh.
Kan man konfigurera vad som ska droppas? Bats och Kol liksom, och slimeballs från salamandrar.
Osäker på diverse kött också, kommer det kunna gå att laga i en TFC brasa? Vanilla items går ju, och förhoppningsvis har Bioxx inte lagt till någon ny sorts "cooking" mechanic utan bara transplanterat den.
Använder du mob spawn controls också?
För övrigt kommer det kanske krocka lite immersion-wise med tanke på att man inte kommer kunna föda upp bisons och sånt på samma sätt, och att dom bara kommer spawna sådär, men å andra sidan så är TFC-djuren lite efterblivna ibland (stannar upp och står still hur länge som helst) så det kommer nog inte märkas.
Börjar nästan bli pepp
Citat från Morgendorffer
Vet inte exakt hur det funkar (kan nada om programmering) men eftersom de flesta API's är baserade på forge så gör de ju kompabiliteten lättare. T.ex. är det tack vare forge som om en har flera moddar med samma items (t.ex. industrialcraft och forestry som båda har koppar och tenn) så blir dessa helt utbytbara.
Hm, sant!
Citat från BloodBath
Mission Eloraam var tydligen FCs hämnd på något som Eloraam gjort mot honom.
Anyhow, jag vill inte stödja Forge för dom är en hög med skitskallar som kör med "antingen gör du som vi säger eller så får du koda ensam" och BTW är en sjukt kul mod i sig själv.
Jag tycker inte FC verkar vara någon höjdare alltid, men jag tycker om BTW ändå.
Du behöver inte gilla dom som gör en mod (eller API som forge är) för att använda skiten. Man missar så mycket bra om man skippar forge, precis som man gör om man skippar BTW.
Ah. Har ingen aning om det skulle vara ett problem - har hyffsat snabb lina, men har sällan hostat för folk utanför mitt LAN (senast tror jag dock ingen hade lag). Men tekkit tenderar att lagga mer pga en jävla massa grejer händer.
Vet inte om det droppas nytt kött? Testade bara några fåglar och de droppade chicken. Dock droppar de mindre än i TFC i vanliga fall - i TFC kan ju en ko ge sisådär 15-20 beef och lika mycket läder, men en bison verkar bara ge någon enstaka beef.
Använder mob spawn controls ja, och ja, det är lite synd att det inte går att föda upp bison, men det är smällar man får ta xD.
Har fått det mesta att funka nu, så så fort jag hittat några spelare till drar jag upp servern.
EDIT: För övrigt ser fireflies och moths på natten så jääävla fantastiskt ut. Spelet blev galet mycket trevligare med AtmosMobs.
Finns ju Frog Leg, Crab Meat och en jävla massa fiskkött och sånt. Tänkte mest på dom!
Bisons ska ju droppa mer kött än kor, dom torde droppa runt 5. Vilket FUNKAR egentligen. Kor i TFC droppar mer än man vet vad man ska göra av det och det är ju liksom gjort för att man inte ska behöva slakta mer än en per gång.
Bisons kan man ju jaga med Javelins varje dag.
Du kan inte kontrollera vad som droppas av vilka mobs?
Ah! Kan testa dem på en fire pit.
Jo, precis, det lär funka. Kor respawnas ju inte i TFC, när de är döda är de borta och en måste till en ny biome för att få fler så. Jag kan kontrollera tror jag, men inte ändra utan att skaffa en javaeditor osv. Finns ingen config för det verkar det som.
Raw Mouse kunde iaf inte tillagas, men kycklingen som jag fick från en sån där drontliknande fågel gick att tillaga.
Ah, vad synd! :(
Hade varit nice med tanke på hur mycket fisk man hade kunnat lägga till i matväg.
Nåväl.
Gjorde en lista (lol) på saker i Atmos jag tror kan göra spelet obalanserat alternativt buggigt.
Bat - Coal
Butterfly - Seeds
Chameleon - Slimeball
Firefly - Glowstone Dust
Dragonfly - NetherWart
Mantis - Slimeball
Mole - Gold Nugget
Rabbit - Seeds
Salamander - Salamander Slime
Squirrel - Melon, Pumpkin seeds
Exploit med coal.
Slimeballs vet jag inte ens om man kan använda.
Seeds blir ju cp då man har seedbags nuförtiden.
Glowstone Dust och NetherWart blir out of place och jag vet inte om man kan använda dom.
Gold Nugget detsamma.
Melon och Pumpkin seeds vet jag inte hur det kommer gå med heller.
Man kan ju slänga allt som är såhär men det blir ju lite töligt.
Bats är inaktiverade (de finns ju redan i vanilla och droppar inget)
Seedsen från butterflies, rabits och squirrels tror jag inte går att plantera, vet att pumpkin seeds inte kan planteras iaf och de spawnar i TFC naturligt. Tror att deras soil är annorlunda än vanilla soil (eller vad det nu heter, tilled dirt?)
Resten är problem, ska kolla om det går att ta bort deras drops.
Vanliga seeds har iofs troligen ändå användningsområde; de kan användas för att tämja och para kycklingar samt tämja papegojor (fy fan vilket roligt ord det är egentligen, askul att skriva det). Tror dock inte det är obalanserat.
EDIT: Har nu fått svar från Atmos utvecklare, går ej att ändra dropsen, men jag ska kolla om jag kan lyckas ändra i .class-filerna.
Citat från Morgendorffer
Vanliga seeds har iofs troligen ändå användningsområde; de kan användas för att tämja och para kycklingar samt tämja papegojor (fy fan vilket roligt ord det är egentligen, askul att skriva det). Tror dock inte det är obalanserat.
EDIT: Har nu fått svar från Atmos utvecklare, går ej att ändra dropsen, men jag ska kolla om jag kan lyckas ändra i .class-filerna.
Se där! Det tänkte jag inte på! Då ges dom ju ett helt eget användningsområde inom TFC :D
Kan dom para kycklingar btw? Eller menade du typ Dodos?
Tror du måste decompile:a filerna för att kunna ändra dom ordentligt. :(
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet