Minecraft
Hört att old school firespread ska komma tillbaka till 1.4 (på "hard")
awwww yeeeeaaaaaaah
Citat från Fleshcrawl
Öh, behövs inget särskilt för det.
Har en dedikerad hemma-server för webb, och just nu körs en liten vanilla-server på'n också.
Har även en kraftigare server åt smp.theexmines.com och en till för webb osv för theexmines.com. Dock ligger mc-servern på typ.. 1.1 eller något. Minns inte.
Spelar inte särskilt mycket längre.
Citat från exone
Citat från Fleshcrawl
Öh, behövs inget särskilt för det.
Har en dedikerad hemma-server för webb, och just nu körs en liten vanilla-server på'n också.
Har även en kraftigare server åt smp.theexmines.com och en till för webb osv för theexmines.com. Dock ligger mc-servern på typ.. 1.1 eller något. Minns inte.
Spelar inte särskilt mycket längre.
Ah okej. Men det är väl inte möjligt på webbhotell menar jag? Försökte göra samma sak men kom på att enda lösningen verkar vara olika portar på samma maskin
ON TOPIC IN GENERAL
Terrafirmacraft har uppdaterat till 1.3.2 och dom har en jääävla massa grejer nu. Verktyget "chisel" kan användas till att carva ner stenar och shit, som i RedPower från tekkit/technic (tror jag det är)
Exempel:
Terrafirmacraft har även fixat om biomes så dom är mer.... komplicerade, och terrängen är snyggare och mer realistisk. Inga fler öknar bredvid snöiga biomes och sånt. Fett bra!! Dom har även fixat så att hur frekvensen av olika biomes ser ut utefter jordens klimat. Från "ekvatorn" (vilket defineras av spawn) så kan du gå 20k block norrut eller söderut för att komma till "frozen wasteland" som är en oändlig frozen wasteland (precis som det låter alltså).
Citerar:
Temperature is now majorly based off of the Z Axis in game with -Z being North and +Z being south. The hard coded world size is currently 20k blocks from equator to the frozen wastes. I may add an option for this later. Also after plenty of world tests I think that 20k is underestimated in size.
Terrain Changes
-Biomes as defined by Minecraft are now a thing of the past. Instead of hard coded biomes, the world is now generated by overlaying multiple layers of information and selecting what should be where from that information. The layers used are Temperature, Average Rainfall(localized weather has not yet been added so this is purely simulated), Evapotranspiration ratio(this is backwards as the vegetation in the region determines the EVT but I use it to determine how thick the vegetation in a given area will be), 3 tree type layers, 3 rock type layers and an elevation layer.
-Rock layers are no longer linear and confined to a strict set of biomes. They also overlap in different ways, meaning that the edge of one rock layer does not mean that you are at the edge of another layer beneath it.
-Similarly the tree layers are defined in an overlapping fashion. Trees also only spawn if the conditions for their growth are met such as a sufficient BioTemperature(The average of all high temperatures in an area for an entire year), and rainfall amounts.
-With the permission of ScottKillen of Extra BiomesXL I’ve begun using some assets from Extra Biomes in TFC to make the world a bit prettier. Specifically the tree generators. Sequoias never looked so pretty. More things will be coming from that mod in the future.
-Added a Dry Grass block for areas with low rainfall.
-Terrain will be continuing to undergo some changes so don’t get too attached to your worlds right away.
(andra ändringar):
-Ladders can now be made from chiseled stone. The only rules are that the depth(as you’re facing the wall) be at least 5 layers approximately(This is a minecraft thing) and the height of the chiseled block be be no more 2 layers thick. chiseled stone that meets these rules will be automatically considered a ladder by the game.
-It will currently never snow even when it’s below freezing. One of the consequences of being independent from the jar is that I can no longer edit the core files as I please and I must wait for certain forge features to be added before I can make MC do what I want. In this case, controlling the snow code.
Finns även fruktträd att plantera och (jag tror att) årstider är implementerade. Not sure though.
Finns i alla fall björnar och något mer skitdjur. BLAND ANNAT. Finns så mycket skit jag vet inte ens själv, läs changelog och changelog archives och shit för mer information.
http://www.terrafirmacraft.com/change-log/
http://www.terrafirmacraft.com/change-log-archive/
(blev nåt cp när jag skulle posta så gör separata posts:)
Citat från Kitana
[img]http://i.imgur.com/iMU7l.png[img]
Själv tycker jag att det är jättefint.
Skitsnyggt och pampigt! Men man brukar inte ha skorstenarna (med eldstäder) i ändarna av husen om dom inte sitter ihop med andra hus, för då försvinner värmen och tas inte vara på. Men ah, det är ju inte så relevant i minecraft haha
Minecraft vore nice med temperatur + törst osv.
Det ska inte vara lätt att spela :@
I smell inspiration from DayZ
Citat från exone
Minecraft vore nice med temperatur + törst osv.
Det ska inte vara lätt att spela :@
Törst har det snackats om i forumen, men vet inte om dom som gör modden kommer lägga till det.
Citat från BloodBath
I smell inspiration from DayZ
Tänk mer Dwarf Fortress. Vet inte hur gammalt DayZ är men from what I can gather så "släpptes" modden tre månader innan augusti ("By August 2012, three months after release, the mod had registered more than 1,000,000 unique users"). Terrafirmacraft tror jag släpptes i April.
Är så lycklig. Mina oljetankar har buggat upp sig på något sätt och fortsätter att mata ut olja utan att förlora något. Infinite fuel<3
Citat från u_suck_tbh
Spelar typ inga mods, känns inte "rent" :(
Önskar det fanns i vanilla!
Vore nice om det fanns temperatur, då skulle flint and steel bli lite viktigare!
Citat från exone
Citat från u_suck_tbh
Spelar typ inga mods, känns inte "rent" :(
Önskar det fanns i vanilla!
Vore nice om det fanns temperatur, då skulle flint and steel bli lite viktigare!
I agree!!!
Hade varit lite mer survival på riktigt. Jag tror att Terrafirmacraft planerar att lägga till att man ska kunna frysa och sånt, MEN INTE SÄKER. Som sagt så diskuteras det helvilt på forumen och ibland kommer det in någon av moddarna och bekräftar eller dementerar något förslag. Lite flytande generellt.
Jag veeeeet, dom har sedan jag senast spelade det lagt till "knapping" och jag har ingeeeeeen jävla aning om hur det fungerar. Seriöst, vet inte ens hur man gör ett jävla verktyg som är mer avancerat än en Javelin.
Honestly:
http://wiki.terrafirmacraft.com/Knapping
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet