Minecraft
Y it important?
För jag vill köra tekkit obviously
Very interesting indeed
I do 2 i tink
vad skulle ni vilja ha på en 24/7 server helst?
håller på att fixa i ordning en men har fastanat med idder om hur grunden ska vara.
hitt tills är det survavial ska fxa towney o rpg på den också
Citat från xolani
vad skulle ni vilja ha på en 24/7 server helst?
håller på att fixa i ordning en men har fastanat med idder om hur grunden ska vara.
hitt tills är det survavial ska fxa towney o rpg på den också
towny var fett bugg senast jag kollade. Har det återupptagits av någon?
RPG som i McMMO?
Förslag på mods som har funkat skitbra på servrar som har haft dom (EDIT: och som jag har spelat på då):
- Citadel: https://github.com/Fnordsoft/Citadel
(info om hur det funkar här: http://www.reddit.com/r/Civcraft/comments/rmbgm/you_wake_up_in_an_unfamiliar_place_a_guide_to/. Gör i princip att du kan "säkra" dina block så dom tar längre tid att förstöra (du förstärker med 3 olika material: Sten, järn eller diamant. Varje block förstärkt måste förstöras 25, 250 och 1800 gånger respektive för att försvinna totalt). Detta förutsatt att det ska vara någolunda PVP/grief-protection
- BottleO: https://github.com/Exultant/bottleO
(Gör så att du kan fylla på tomma bottles med xp genom att högerklicka på ett enchanting table med tomma bottles. 25 xp per bottle)
- PrisonPearl: https://github.com/matthewbot/PrisonPearl/wiki
(Också förutsatt att det ska vara PVP. Fängslar en person i The End med en ender pearl. Personen i fråga frias om den som håller pärlan skriver /ppf eller /ppfree, om pärlan förstörs eller om pärlan ligger i någons inventory och denne loggar ut. Eller om pärlan droppas och despawnar eller ligger i en chunk som unloadas. Den som äger pärlan kan även "summona" sin fånge och använda som slav - om den vill. Läs mer på wiki:n)
- Physical Shops: http://dev.bukkit.org/server-mods/physicalshop/
(Utan iConomy, för att göra det simplare och hålla det RPG)
- Mineral Vein: http://forums.bukkit.org/threads/wgen-mineral-veins-1-4-1-ore-placement-overhaul-1-2-5-r1.35656/
(Gör om hur ores är distribuerade. Istället för att finnas i små grupper hur som happ så placeras dom i stora pannkaksliknande formationer upp till 750 block långa, med upp till 4 blocks mellan varje ore. Servern jag spelade på hade sporadiska vanilla distrubutioner så det är möjligt att det är tillhör)
- PorteCoulissante: http://dev.bukkit.org/server-mods/portecoulissante/
(Redstone-powered fence-gate (wood och järn). Roboturner hade den på sin gamla server, så om det är några problem så kanske han vet, first hand experience you know)
McMMO och runecraft <3333333333333
Wörd jimmy. Wörd.
Citat från Roboturner
McMMO får hela världen att krascha, sällan sett något buggigare än den skiten.
Har hört det också
Varför har aldrig McMMo krånglat för mig? :S
Funkar utmärkt tillsammans med Jobs och econ-plugins.. ^.-
Om någon vill lira SMP på en vanilla server så skriv till mig i PM så får du IP.
Ny snapshot har släppts
Snapshot time! Quick overview of changes:
Trading with villagers has been updated
Enchantment system has been rebalanced
A new Redstone-activating block
Better Creative inventory
Pausing should work in single-player now
Some minor terrain changes
Added an adventure game mode (/gamemode 2), but requires more work
A lot of smaller changes and fixes
http://www.mojang.com/
nice
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet