Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:19
Sharon Tjej, 34 år

Minecraft bygger på Infiniminer. Några spel bygger på Minecraft.
Lite av en evolution.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:20
ex Kille, 33 år

Citat från DanneVafan


Nice! ;)
Enjoying your [M]? :P


Citat från Alkeex

Fraps. Alltid fraps.


Citat från DEAtHRUSH

Alla spel är kopior.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:21
ex Kille, 33 år

Citat från Tate


Att det "bygger på" tycker jag är att överdriva, men vad jag läst/hört så tog Notch hela idéen med att "bygga med block" från infiniminer.

DanneVafan Kille, 35 år

4 143 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:21
DanneVafan Kille, 35 år

Älskar att vara [M] helt fantastiskt! :D

Spooks Kille, 30 år

150 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:23
Spooks Kille, 30 år

Citat från naid


Citat från DEAtHRUSH

vad äre för skitsnack om alla dessa ''minecraft ripoffs'' ?? vf e alla så sura om de egentligen? :O

what, du menar väl att minecraft är en ripoff.


va? nej alltså ripoff eller ej jag typ kbry.. men jag såg en vid på youtube om ett spel som såg precis ut som minecraft och i liknande videor flera till.. vf e alla så upprörda över de? :O

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:29
Sharon Tjej, 34 år

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:36
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Exone


Citat från Tate

Att det "bygger på" tycker jag är att överdriva, men vad jag läst/hört så tog Notch hela idéen med att "bygga med block" från infiniminer.


Och alla som kommer på ett kortspel som använder kort anklagas för plagiarism? ;D;D
Det jag menar är att konceptet är öppet, det är skillnad när man använder en idé och när man direkt använder estetik/grafik och funktioner ner till nästan punkt och pricka.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:44
Peppar Kille, 33 år

"Controversy
Markus Persson, the creator of Minecraft, has commented on the game, saying "FortressCraft is an obvious attempt to just take something popular and clone it as closely as possible. I still think it's important that people are allowed and able to do things like that, but it's hardly graceful."[2] Adam Sawkins responded to the criticism by saying, "It might do well on the name alone, but if you want sexy graphics and shaders and the creative aspect, you have FortressCraft. If you want to fight monsters and share stuff with your friends, you have Total Miner. Nobody will pay for Minecraft when they can pay $3.00 for Total Miner or FortressCraft".[3]"


" Nobody will pay for Minecraft when they can pay $3.00 for Total Miner or FortressCraft"
<3

albin Kille, 34 år

5 685 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:45
albin Kille, 34 år

Citat från natsukashi


Citat från albin

Vad ska jag lägga till för saker i bilden?

Cirkulära block


Det är som att dela med 0

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:47
natsukashi Kille, 60 år

Citat från albin


Citat från natsukashi

Citat från albin

Vad ska jag lägga till för saker i bilden?

Cirkulära block

Det är som att dela med 0


Nej, sfäriska kuber är dock det! :F

albin Kille, 34 år

5 685 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:47
albin Kille, 34 år

Citat från natsukashi


Citat från albin

Citat från natsukashi

Citat från albin

Vad ska jag lägga till för saker i bilden?

Cirkulära block

Det är som att dela med 0

Nej, sfäriska kuber är dock det! :F


:<

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 12:49
Peppar Kille, 33 år



notch Markus Persson
I am so confused right now: i.imgur.com/enN1j.png




annan tweet lite innan:

notch Markus Persson
Two days until feature freeze for the full version of Minecraft. #nervous #stressed #awesomed

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 14:08
ex Kille, 33 år

Taggar release som satan.

Har funderat på om dom tänkt lägga in några "multiplayer only" funktioner.
Kanske trading-gui, eller en valuta osv.

BlackenedDeath Kille, 31 år

5 530 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 14:30
BlackenedDeath Kille, 31 år

Citat från Exone


Taggar release som satan.

Har funderat på om dom tänkt lägga in några "multiplayer only" funktioner.
Kanske trading-gui, eller en valuta osv.


Trading-gui låter fint.. men valuta, nej tack. D:

obama_official 27 år

5 898 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 15:56

Citat från Alkeex


Off topic men..
Är det någon som kan rekommendera ett bra hd screen capture program?


Fraps


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet