Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Melvin Kille, 31 år

8 210 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 11:03
Melvin Kille, 31 år

Texture packs ändrar inte det att världen spelat utspelar sig i är i kuber. Fyrkantigt med andra ord.
Men som videon Exone länkade till beskrev så är det mindre viktigt. Om man tänker på hur den fyrkantiga sandbox miljön och gameplay (byggnadsaspekterna och gräva efter resurser t.ex) fungerar det som smort för varandra. Det skulle helt enkelt inte fungera med ett mer realistiskt utseende som istället för att göra spelet mer flexibelt, skulle begränsa det****edit****
Det finns till det massor med fördelar;

*Spelet kan köras på inte så avancerade datorer.
*Minecraft är genom sin grafik (eller vad man nu ska kalla det)enklare att koda och därför har ett massivt utbud på mods som förlänger och förnyar spelupplevelsen hela tiden.
*I stället för att lägga en fet budget på att ha avancerade och ögonsmältande grafik, pengar som få indie spelutvecklare har, så kunde han använda fyrkanter och sälja spelet billigare, så att i sin tur fler har modet att köpa spelet och i sin tur skapar ett större community. Ett community som fortsätter glo som vildar på Youtube så att Minecraft får en enorm publicitet, och fortsätter göra lysande mods och adventure maps utan att Notch och resten av Mojang behöver röra ett finger.

OKEJ, jag kan fortsätta punktera ut det uppenbara men jag lämnar det här.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 11:32
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Melvin


*Spelet kan köras på inte så avancerade datorer.

Fast det där stämmer ju inte, Minecraft är ju rätt krävande, om man spelar på en "inte så avancerad" dator är risken stor att man får spela på fast/tiny i graphics-options.

Tetris Kille, 36 år

1 643 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 11:35
Tetris Kille, 36 år

Citat från Pansartax


Citat från Melvin

*Spelet kan köras på inte så avancerade datorer.

Fast det där stämmer ju inte, Minecraft är ju rätt krävande, om man spelar på en "inte så avancerad" dator är risken stor att man får spela på fast/tiny i graphics-options.


de går jag göra :'( /emo /cut

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 11:35
Peppar Kille, 33 år

Citat från Pansartax


Citat från Melvin

*Spelet kan köras på inte så avancerade datorer.

Fast det där stämmer ju inte, Minecraft är ju rätt krävande, om man spelar på en "inte så avancerad" dator är risken stor att man får spela på fast/tiny i graphics-options.


Hi, my name is Java and I'm gonna fuck you up.

Melvin Kille, 31 år

8 210 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 12:51
Melvin Kille, 31 år

Att spela på fast/tiny är väl ändå att spela Minecraft, eller hur? Vad jag syftade på var det att spelet går att köras på lägre krävande datorer som skol laptops till exempel, som är ett vanligt fenomen, men inte skrev jag att det skulle gå helt lagg fritt. Datorn jag sitter på nu kan till exempel inte lira Minecraft i huvudtaget men den är också i det äldsta lagret. Minecraft är ett hela tiden expanderade open-world sandlåds spel, det blir bara större och större, och på det sättet mer krävande. jag kanske var lite otydlig eller bara har fel helt enkelt.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 12:54
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Melvin


Att spela på fast/tiny är väl ändå att spela Minecraft, eller hur? Vad jag syftade på var det att spelet går att köras på lägre krävande datorer som skol laptops till exempel, som är ett vanligt fenomen, men inte skrev jag att det skulle gå helt lagg fritt. Datorn jag sitter på nu kan till exempel inte lira Minecraft i huvudtaget men den är också i det äldsta lagret. Minecraft är ett hela tiden expanderade open-world sandlåds spel, det blir bara större och större, och på det sättet mer krävande. jag kanske var lite otydlig eller bara har fel helt enkelt.

Går ju knappt att spela på fast/tiny, man ser ju typ 10 blocks framför sig.

Melvin Kille, 31 år

8 210 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 13:03
Melvin Kille, 31 år

Ja, okej då. Det är ingen vidare att köra på lägsta settings, det vet och förstår jag.
Jag formulerade mig lite fel där, och kanske borde skrivit att man inte behöver en superdator för att köra det. Kan man inte köra Minecraft kanske det är dax att uppgradera sig ändå ett steg. Så det kanske är en nackdel snarare än en fördel ELLER en fördel istället för en nackdel hur man ser på det**. Hursomhelst...

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 13:23
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Pansartax


Citat från Melvin

*Spelet kan köras på inte så avancerade datorer.

Fast det där stämmer ju inte, Minecraft är ju rätt krävande, om man spelar på en "inte så avancerad" dator är risken stor att man får spela på fast/tiny i graphics-options.


Det är rätt krävande vad gäller ram-minne, men inte så tungt på grafikkort och processor, vad jag märkt.

Har själv 2 ghz dualcore-processor och ett sketet grafikkort och två gig minne; flyter på bra på fancy/far, droppar då och då och terränggenereringen kan vara lite seg ibland, särskilt om man använder worldedit, men på det stora hela funkar det finfint för adventure mode och så.

Min fars dator är en 1.9ghz single core med ett grafikkort från början av 2000-talet, och när det satt 512 mb ram i datorn fanns inte en chans att kunna spela det. När han lade till 1,5 gig ram blev minecraft fullt spelbart, på fancy/medium, även om det laggar lite smått då och då. Efter att jag installerade optifine går det nästan helt laggfritt på fancy/medium, vilket är helt ok för mig.

EDIT: Och Minecraft är helt klart det modernaste spel jag kan spela laggfritt på min egen dator. No way att jag hittar ett värt spel från 2009 som min dator kan köra i övrigt - jag har ofta svårt att köra spel från 2007.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 18:41
ex Kille, 33 år

Citat från Melvin


Att spela på fast/tiny är väl ändå att spela Minecraft, eller hur? Vad jag syftade på var det att spelet går att köras på lägre krävande datorer som skol laptops till exempel, som är ett vanligt fenomen, men inte skrev jag att det skulle gå helt lagg fritt. Datorn jag sitter på nu kan till exempel inte lira Minecraft i huvudtaget men den är också i det äldsta lagret. Minecraft är ett hela tiden expanderade open-world sandlåds spel, det blir bara större och större, och på det sättet mer krävande. jag kanske var lite otydlig eller bara har fel helt enkelt.


Äldsta lagret. Just sayin'

Melvin Kille, 31 år

8 210 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 19:08
Melvin Kille, 31 år

OKEJ
ALLT JAG SKREV VAR FEL

PESSIMISTER.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 19:09
Sharon Tjej, 34 år

Hahahahaha, jag älskar den sidan!
De tror att svenska köttbullar är en satanistisk maträtt.<3

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 19:10
Bloodbath 33 år

Citat från Tate


Hahahahaha, jag älskar den sidan!
De tror att svenska köttbullar är en satanistisk maträtt.<3


Det är en trollsida...

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 19:11
Sharon Tjej, 34 år

"Just when I think all hope is lost, along come the indie developers. I built a humble golden cross, and politely commanded the other players to bow before it."

Svar till det.

"You're PRAISING them? You need to learn more about India, my friend."


HAHAHAHAHA!

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2011 kl. 19:14
ex Kille, 33 år


Haha, gillar't^


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet