Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2011 kl. 22:42
Bloodbath 33 år

Citat från Potatismannen


[youtube]QhksNvUwaR
Dude. Fuckin DUDE!
Spola till 27:00 för att börja se det sjukaste.....
Moria är för stort för spelet att rendera. De har också maxat vad minecraft mjukvaran kan rendera i världstorlek....


Såg den där för waaaay long time ago

Sjukaste dock: dom har kommit så långt att världen har slutat rendra nya chunks över huvud taget.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2011 kl. 23:55
ex Kille, 33 år

Citat från Potatismannen


EPIC VIDEO:
Dude. Fuckin DUDE!
Spola till 27:00 för att börja se det sjukaste.....
Moria är för stort för spelet att rendera. De har också maxat vad minecraft mjukvaran kan rendera i världstorlek....[/i]

Tyckte dom sa vad "dynmap" kan visa?
Vad minecraft kan generera går inte, det går runt efter ett tag. Och skriver över gamla chunks (Med cepe-chunks förvisso.)
Kanske har ett annat beteende i SMP. Men tror inte det.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 12:40
Pansartax Kille, 33 år

Ny trailer guys.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 12:43
Tour Kille, 38 år

already seen it!

Melvin Kille, 31 år

8 210 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 12:56
Melvin Kille, 31 år

den var väl bra.

Pogie Tjej, 35 år

516 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 13:16
Pogie Tjej, 35 år

Fett naaaajs

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 13:34
Sharon Tjej, 34 år

Är det någon som vet om man måste börja om på en helt ny bana på Singleplayer när 1.8 kommer? Eller kan man fortsätta på sin gamla och förvänta sig att de nya sakerna kommer där?

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 13:40
Pansartax Kille, 33 år

Jag har läst rykten om att hela mapgeneratorn är ny så att man måste göra ny map, men jag vet inte riktigt

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 13:48
ex Kille, 33 år

Tror inte städer kommer ploppa upp i redan genererade chunks (Vore ovärt att lägga tid på att skriva det), men i nya chunks/omgenererade bör dom göra det.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 13:51
Sharon Tjej, 34 år

Fy sjutton vad dåligt! Jag har lagt två veckor på min gigantiska bunker och har farmat ihop 19 kistor med mat. :(

Gandhi Kille, 33 år

2 342 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 14:24
Gandhi Kille, 33 år

Citat från Tate


Fy sjutton vad dåligt! Jag har lagt två veckor på min gigantiska bunker och har farmat ihop 19 kistor med mat. :(

Hur orkar du? :c

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 14:32
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Deimos


Citat från Tate

Fy sjutton vad dåligt! Jag har lagt två veckor på min gigantiska bunker och har farmat ihop 19 kistor med mat. :(

Hur orkar du? :c


Jag älskade tanken bakom att göra en bunker gömd i ett berg/under marken! :D
Och farming är min fetisch. :D

Men det kan bli skoj att göra om det! Jag har redan börjat tröttna på min nuvarande bunker, så det skulle vara trevligt att göra om den och bygga upp rummen lite bättre. Problemet är att göra Harry Potter-temat som ringklocka igen, det var ett helvete.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 14:38
u_suck_tbh 34 år

Citat från Pansartax


Jag har läst rykten om att hela mapgeneratorn är ny så att man måste göra ny map, men jag vet inte riktigt


Mapgeneratorn var ny när biomes kom också och man behövde inte skapa en ny karta för det.

Det finns rykten om att ens gamla kartor inte kommer funka med nya map-code, men det är fullt möjligt att det bara är ett missförstånd, då jag inte sett eller hört NÅGONTING som definitivt säger "you won't be able to use your old maps in 1.8".
Har för mig att jag minns att Notch sagt (som han sa när biomes först kom också) att "you have to explore new areas for the new code to take effect"


TYVÄRR så kommer det antagligen se ut såhär, like it did last time:






Dessutom, så kommer gamla områden kanske bli "incorporated" i den nya biome-koden och det kommer antagligen t ex börja snöa i områden som inte hade snö innan osv.

Men vad jag vet så finns det INGENTING ännu som säger att man MÅSTE göra en ny karta.
De flesta gör dock det, för att det är smidigast.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 16:44
ex Kille, 33 år

Lol'd när jag såg detta i dagens tidning:


"Planket" är en sida för ungdomar/barn att skicka in skit till, och vinna biobiljetter.
Eller för äldre att trolla i, här är t.ex en död häst jag lyckats få med:

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
6 september 2011 kl. 17:29
u_suck_tbh 34 år

"Jag ger dom 15 av 10 poäng, alltså över skalan XD XD XD"

haha dog


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet