Minecraft
Minecraft
Nej, ingen whitelist.
Citat från ward
Nej, ingen whitelist.
Hur lyckas ni hålla er ifrån griefers?
Jag joinar nog lite senare om servern finns kvar.
Hur många är ungefär online normalt dagligen?
Det varierar lite, beror ju på när folk är vakna. Som mest har vi nog varit typ åtta samtidigt..
Än så länge har det inte varit några problem med det är, är bara folk som känner varandra och ingen som spridit IP till fjortonåriga små kids som älskar att sabba.
.. dessutom kör jag dagliga backups på världarna, som om något händer är det typ inget som går förlorat ändå!
Någon som vet om det finns moddar som funkar i 1.7-snapshotsen? Är lite peppad på att köra hardcore SSP men vanilla känns lite för kort, liksom. Finns det någon chans att 1.6.4-moddar funkar i 1.7? Någon som testat?
Hade varit najs med något som ökar variation och kanske ger lite mer långsiktiga mål än vanilla hardcore survival gör.
1.7 vad har jag missat
1.7 har inte kommit än, bara snapshot builds.
Citat från u_suck_tbh
1.7 vad har jag missat
Kolla på Youtube, sök på 1.7 snapshot. Rätt grymma grejer kommer snart när den släpps!
är mest intresserad av amplified worldgen. i övrigt känns 1.7 rätt meh.
blev en annan kombo av moddar istället till 1.6.2, huvudsakligen:
Tinker's Construct
HarvestCraft
Iguana Tweaks till ovanstående.
Blir lite som ett "terrafirmacraft light", inte LIKA svårt men fortfarande betydligt svårare än vanilla.
Det på hardcore är najs.
Hm, känner inte till HarvestCraft eller Iguana Tweaks, vad gör dom?
EDIT: TC är dock underbart.
Citat från Rohloc
Hm, känner inte till HarvestCraft eller Iguana Tweaks, vad gör dom?
EDIT: TC är dock underbart.
Harvestcraft lägger till massor med grödor och mat, en kan göra mer avancerad mat och baka och så. Typ göra pajer osv.
Iguana Tweaks är typ tre olika småmoddar, en som gör allt mycket svårare i vanilla, sänker hur mycket grejer en kan bära (t.ex. en stack cobble är 8 st och logs är 16), om en bär för tunga grejer blir en nedsaktad, om en går i snö/högt gräs/whatever blir en nedsaktad, om en blir allvarligt skadad får en typ slow och mining fatigue etc.
Sen en som revampar hungersystemet så att det blir en utmaning att äta sig mätt, särskilt i början av spelet. Den funkar väldigt bra tillsammans med harvestcraft, så att det verkligen är meningsfullt och eftersträvansvärt att skaffa en bra matproduktion.
Den sista gör TiC mycket svårare genom att dela in grejer mer i "tiers" så att säga - det finns inga wooden tools, en behöver ha flinta för att minea koppar, koppar för att minea tenn för brons, och brons för att minea järn osv.
Så de allesammans tillsammans ger lite samma känsla som terrafirmacraft - det blir ett verkligt överlevnadsspel och det är inte som att en typ bygger hus av diamond blocks efter några timmar.
Ah, nice! Inte riktigt min spelstil, men låter kul iaf :)
Harvestcraft är gamla "Pam's Mods" om det låter mer bekant.
För övrigt hade jag inte hört talas om iguanas tweaks, låter fan asfränt. Går det att slå in i unleashed tror du, ilja?
Ja, det lär gå, men kommer troligen inte påverka allt, t.ex. kommer det inte påverka någon mat som lagts till av nån annan mod än harvestcraft (och i viss utsträckning Natura, men verkar vara lite dåligt balanserat vad gäller det). Och när en enkelt kan flyga spelar ju inte walk speed penalties så stor roll.
Här finns de tre trådarna för varje del:
http://www.minecraftforum.net/topic/1953828-162152-iguana-tweaks-for-tinkers-construct/
http://www.minecraftforum.net/topic/1958862-162152-iguana-tweaks/
http://www.minecraftforum.net/topic/1813158-162152-hunger-overhaul/
Läste iguanatråden (nån av dom, TC-tweakarna fanns med iaf) innan jag postade förra inlägget, men uppfattade aldrig om dom inaktiverar vanilla-recept av olika tools, så det var mest det jag undrade över! Till exempel behöver ju MFR olika vanilla tools i sina recept.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet