Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa

Minecraft

ex Kille, 32 år

Tar tillbaka det jag skrev.

Ge mig, nu.

BAPEsta Kille, 34 år

Minecraft med så stora Biomes ser ut som CubeWorld.

u_suck_tbh 34 år

only from afar stoopid

Upp Kille, 28 år

Citat från exone


Hur skulle det tillföra mindre lagg?
Och hur skulle det bli ett xray-skydd?


Mindre lagg pga den behöver inte ladda allting.
Någon gjorde en bild som visade:


Just nu är det som bild ett - alla chunks som en har line of sight till laddas, och de måste laddas från bedrock och upp. De grå chunksen har ingen LoS så därför laddas inte de.
Den andra bilden är hur det kan funka med cubic chunks - Alla gråa behöver inte laddas överhuvudtaget, de blåa kan bara få en märkning om att de är tomma och behöver inte laddas fullständigt. Bara de vita chunksen - alltså kanske en femtondel så mycket block som i första bilden - behöver laddas.

Därför mycket mindre lagg.
Och samma med x-ray; nuvarande x-ray fungerar genom att du ser genom marken, så du kan se allting som laddats. Alltså visar den hela vägen ner i bild ett. I bild två skulle den bara kunna visa en chunk ner, sen är det ju oladdat och då funkar det inte! :D

Aabjerg Kille, 30 år

Har hört att jag spenderar för mycket tid i minecraft.




http://imgur.com/a/QxBOT <- Hela galleriet.

BAPEsta Kille, 34 år

Enda problemet med Cubic Chunks är att automatiska farmer och liknande inte kommer fungera i och med att de är oladdade, djur kommer inte växa osv. :( Skulle inte fungera för mig.

Tren Kille, 32 år

Ward, din server laggar jättemycket :(

Upp Kille, 28 år

Citat från BAPEsta


Enda problemet med Cubic Chunks är att automatiska farmer och liknande inte kommer fungera i och med att de är oladdade, djur kommer inte växa osv. :( Skulle inte fungera för mig.

Det hänger ju bara på hur många/vilka chunks som laddas. Liksom, det är ju lite samma grej som nu. Skillnaden är att en dator med en viss prestanda kan ladda en "glob" med bredare radius än vad den just nu kan ladda en "cylinder".

Sen tycker jag personligen att hela tidssystemet borde revampas lite, så det fungerar som i terrafirmacraft; den fastställer vilken tid något har planterats eller en djurunge fötts, och sen när en chunk laddas jämför den den nuvarande tiden med den tiden och förändrar baserat på det. Så en kan plantera något, gå flera mil bort, och komma tillbaka några TFC-månader senare, och då är det fullvuxet. Samma system (fast kortare tid då) skulle kunna finnas i vanilla minecraft.

Sen, själv tycker jag att chunk loaders borde finnas som en del i vanilla minecraft, det vore ju en enkel lösning på det problemet och är överlag en bra idé. Och med cubic chunks skulle chunk loaders inte leda till alls lika mycket belastning på servrar; oftast vill en ju bara ladda ett område på en given höjd, så istället för att ladda en 48x48x256-block stor rektangel (om en har en 3x3 chunkloader nu) så laddar den en 48x48x48-block stor kub, som ju räcker utmärkt för t.ex. en autofarm och inte belastar alls lika mycket på en server.

ward Tjej, 36 år

Det var ju tråkigt att höra, kanske får starta om den då!

Tren Kille, 32 år

Fuck allt, kan någon logga in på wards server och hjälpa mig? Jag har fastnat på något jävla sätt :((((((((

DanneVafan Kille, 34 år

Citat från exone


Kan du skriva av felmeddelandet exakt?

Är ganska säker på att det inte beror på servern.
Då vi är flera stycker som kör det pack:et på samma server.

Edit: Hittade lite av din skit i nether förövrigt. Igår.


Ska kolla meddelandet nu och se om problemet fortfarande kvarstår. Ja, buggade skitnether fick mig att förlora ALLT utav värde.

DanneVafan Kille, 34 år

Client>
Client> Starting up SoundSystem...
Client> Initializing LWJGL OpenAL
Client> (The LWJGL binding of OpenAL. For more information, see http://www.lwjgl.org)
Client> OpenAL initialized.
Client>
Client> #
Client> # A fatal error has been detected by the Java Runtime Environment:
Client> #
Client> # EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION (0xc0000005) at pc=0x000000006d7c144f, pid=7092, tid=6252
Client> #
Client> # JRE version: 7.0_03-b05
Client> # Java VM: Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (22.1-b02 mixed mode windows-amd64 compressed oops)
Client> # Problematic frame:
Client> # C [atio6axx.dll+0xa3144f]

Client> #
Client> # Failed to write core dump. Minidumps are not enabled by default on client versions of Windows
Client> #
Client> # An error report file with more information is saved as:
Client> # C:\Users\Danne\AppData\Roaming\.minecraft\hs_err_pid7092.log
Client> #
Client> # If you would like to submit a bug report, please visit:
Client> # http://bugreport.sun.com/bugreport/crash.jsp
Client> # The crash happened outside the Java Virtual Machine in native code.
Client> # See problematic frame for where to report the bug.
Client> #
Client> AL lib: (EE) alc_cleanup: 1 device not closed
Game ended with bad state (exit code 1)
Ignoring visibility rule and showing launcher due to a game crash
Deleting C:\Users\Danne\AppData\Roaming\.minecraft\versions\13w39b\13w39b-natives-11846310318072
Couldn't delete C:\Users\Danne\AppData\Roaming\.minecraft\versions\13w39b\13w39b-natives-11846310318072 - scheduling for deletion upon exit

DanneVafan Kille, 34 år

Updaterat Java, grafikkortsdrivrutiner och allt. Fungerar som sagt utmärkt på SP och andra servers som kör 1.6.4, bara Exmines servern som fuckar.

Gandhi Kille, 32 år

Allt är Emils fel. Alltid.

ex Kille, 32 år

Citat från DanneVafan


Vi kör senaste snapshot. Alltid senaste snapshot.
Har väldigt svårt att tro att det beror på min server. Det är vanilla Minecraft, stable Java release och det fungerar kanon för alla andra.

dxdiag och startup args pl0x


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet