Mass Effect
Citat från Skitgrind
Så du menar att gaming var mainstream på 90-talet?
Spelindustrin har alltid haft något som har varit "mainstream" 80-talet så var det plattforms spel, 90-talet så var det äventyrsspel och under 00-talet så har det varit FPS, nu så har konsumenterna börjat ledsna på FPS genren (Det är dock fortfarande bara början på övergången och än så länge går det inte och säga vad som kommer och ersätta)
Edit: Hade det inte varit för Indiana Jones, Monkey Island, Sam & Max: Hit the road, Full Throtle och en massa andra titlar som kom under 1990-talet så hade inte Lucas Arts gaming existerat idag.
Tänker du enbart på konsol nu?
Citat från Skitgrind
Tänker du enbart på konsol nu?
Tror du får läsa om vad jag skrev då jag tar upp Lucas Arts och deras historia under 1990-talet samt att Äventrys Genren var som störst på PC.
Du glömmer bort vad ID Software gjorde under 90-talet. Även Ensemble Studios samt Blizzard.
Nej, det fanns ingen mainstream inom gaming tills bara några år sedan då spelandet har utvecklats hela tiden.. tills nu, då alla spel är likadana sina föregångare i princip.
Citat från Skitgrind
Du glömmer bort vad ID Software gjorde under 90-talet. Även Ensemble Studios samt Blizzard.
Nej, det fanns ingen mainstream inom gaming tills bara några år sedan då spelandet har utvecklats hela tiden.. tills nu, då alla spel är likadana sina föregångare i princip.
Dock så var de bara i startgropparna då, jämför hur FPS genren var under 90-talet och hur äventyrsgenren var under 90-talet.
Speciellt då det släpptes betydligt färre FPS spel än vad det släppte äventyrs spel.
Dock så den "riktiga" spelindustrin uppbyggd på vad som säljer mest och bäst och användandet utav ordet mainstream är något som har kommit i samma veva som order gamers kom.
Edit: Angående ID Software så släppte de 23 spel med deras namn inblandad (de själva tillverkade bara 14 spel max) medans du har Sierra, Lucas Arts, Virgin Interactive och en jävla massa andra företag runt om i världen som skapade enbart äventyrs spel.
"In the Western world, the genre's popularity peaked during the late 1980s to mid 1990s when many considered it to be among the most technically advanced genres, but it is now sometimes considered to be a niche genre. In East Asia on the other hand, adventure games continue to be popular in the form of visual novels, which make up nearly 70% of PC games released in Japan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Adventure_game
Alltså.. Half Life (SIERRA) kom på 90-talet, Jedi Knight-serien (LUCAS MOTHERFUCKING ARTS), Doom, Quake, Golden Eye, Perfect Dark, Hexen, Blood, Duke Nukem och Unreal.. jag behöver nog inte säga mer än att din spekulation inte riktigt håller. ID Software startade bara vågen med Wolfenstein och Doom.
Citat från Skitgrind
Alltså.. Half Life kom på 90-talet, Jedi Knight-serien (LUCAS MOTHERFUCKING ARTS), Doom, Quake, Golden Eye, Perfect Dark, Hexen, Blood, Duke Nukem och Unreal.. jag behöver nog inte säga mer än att din spekulation inte riktigt håller. ID Software startade bara vågen med Wolfenstein och Doom.
Dock så kom
Quake - 1996
Quake II - 1997
Quake III - 1999
Star Wars: Dark Forces - 1995 (Det är det första i deras FPS serie som idag heter Jedi Knight)
GoldenEye 007 - 1997
Perfect Dark - 2000
Hexen - 1995
Blood - 1997
Duke Nukem 3d - 1996 (Jag antar att du menar denna version)
Unreal - 1998
Half Life - 1998
Snälla kolla upp åren när de är skapade till nästa gång då jag redan tidigare sa att slutet på 1990-talet var övergångsfasen för spelindustrins kärlek till FPS genren.
Skrev ett gigantiskt inlägg, men jag vill tyvärr inte dela det med någon då det är något som man ska lära sig och inse själv.
Nu vill jag spela.
satt och kollade igenom hela den här igår,då det var kul att höra hur de som skrev me3 så kändes det nästan som me3 slutet när man hade sätt färdigt den
det enda de gör i en timme basicly är att klappa sig själv på axeln och säga hur bra de var, sen den lilla tiden som de faktiskt får över till frågor så är det INGEN som ställer någon kontroversiell fråga.
På toppen av det är Casey Hudson inte ens där, personen som alla vill prata med.
Han näst längst till vänster berättar gång på gång hur han var ett fan av mass effect innan han började jobba med dem, så han borde väll förstå alla som är arga?
Varför var det ingen som frågade:
Varför gjorde ni ett slut som var bara i olika färger, och var så att vad jag än gjorde (med undantag av att spela många timmar multiplayer) så var det ingen skillnad praktiskt taget i slutet? Svara inte med att det var eran "artistic view", GE SVARET PÅ RYKTENA - var ni stressade eller var det EA som gjorde det osv osv.
Så om ni tänker slösa en timme på att kolla på den, vet att ni inte kommer få några riktiga svar (inte ens på tali's ansikte), kändes som ett jävla politiker q-a
Citat från Defur
Så om ni tänker slösa en timme på att kolla på den, vet att ni inte kommer få några riktiga svar (inte ens på tali's ansikte), kändes som ett jävla politiker q-a
Jag tror inte de vågar säga som det är efter den skit de fick utav EA efter att de förklarade att det var EA som tvingade dem och ta genvägar när de gjorde DA2.
klarade nyss ut 3an, vafan lixxom...
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet