Mac-tråden
Citat från Kolmodajn
Citat från krankenstein
Citat från HAPPINESS
Citat från krankenstein
@GreenVision
sen undviker dom väl "mainstream" mycket också pga virus.. Såfort mac blir riktigt vanligt.. kommer virusen börja rulla in
Sen att bygga virus till UNIX-system, inte lika lätt.
Jag är inte så insatt. Men det går och kommer alltid finnas folk som kan göra det. Och ju större mac blir desto fler kommer kunna!
iPhone 4 jailbreakades väll över 1 natt?
Apple är det största företaget av mobila produkter, så det är ju inte så förvånande.
Citat från krankenstein
Citat från HAPPINESS
Citat från krankenstein
@GreenVision
sen undviker dom väl "mainstream" mycket också pga virus.. Såfort mac blir riktigt vanligt.. kommer virusen börja rulla in
Sen att bygga virus till UNIX-system, inte lika lätt.
Jag är inte så insatt. Men det går och kommer alltid finnas folk som kan göra det. Och ju större mac blir desto fler kommer kunna!
Hah, precis ^^
Citat från Kolmodajn
Citat från GreenVision
Citat från Kolmodajn
Greenvision: Dom lever på sin exklusivitet.
Samt, inte ens Appels iMac för nära 50 000 kr skulle klara crysis på högsta, för deras grafikmotor är så efterblivet gjord.
Du är ju bar dum. Tror du grafikmotorn är dålig?! Grafik-kortet är inte bara gjort för spel, utan för annat också. Dom gör nästan allt själva och jag tror faktiskt att grafikkorten klarar spelen :)
Vet du vad en grafikmotor är? Vet du vad cuda är? ATI/NVIDIA ? Kärnor? GPU? Crossfire/SLI?
För övrigt tror jag att du missade att läsa det ja skrev på några sidor bakåt, angående att macs använder CPU, grafikkort och RAM från marknaden.
Hur vet du detta?
HAPPINESS: Visade bara att de inte är särskilt svårt att knäcka deras källkod :)
Crox: Jooorå, men frågan är hur många spelföretag som tar sig tiden att "porta" spelen från Windows till OSX, det är ändå ganska tids/pengakrävande, och det är nog inte många som tjänar på det.
Än så länge har ju apple "monopol" på mp3s och snart även mobiler, tror dom är nöjda med det =D
Citat från GreenVision
Citat från Kolmodajn
Citat från GreenVision
Citat från Kolmodajn
Greenvision: Dom lever på sin exklusivitet.
Samt, inte ens Appels iMac för nära 50 000 kr skulle klara crysis på högsta, för deras grafikmotor är så efterblivet gjord.
Du är ju bar dum. Tror du grafikmotorn är dålig?! Grafik-kortet är inte bara gjort för spel, utan för annat också. Dom gör nästan allt själva och jag tror faktiskt att grafikkorten klarar spelen :)
Vet du vad en grafikmotor är? Vet du vad cuda är? ATI/NVIDIA ? Kärnor? GPU? Crossfire/SLI?
För övrigt tror jag att du missade att läsa det ja skrev på några sidor bakåt, angående att macs använder CPU, grafikkort och RAM från marknaden.
Hur vet du detta?
Säker källa. Men jag antar att du inte vet vad en grafikmotor är då?
Så då står faktan kvar vid att Cryengine är en "dålig" motor, och att en mac aldrig kommer kunna maxa de spelet.
Citat från Zabbo
Fast jag behöver verkligen en ordentlig dator att redigera på. Det är sjukt otympligt att redigera på min lilla sketna laptop. Man kan inte förhandsgranska hela filmen utan lagg utan man måste förhandsgranska lite i taget :/[/i]
Tja.. den frågan är väl ganska individuell iofs: om man tycker att det är värt eller inte.
Hade jag varit i ditt läge hade jag bara uppgraderat med ett så tjockt lager RAM som möjligt. Det är iaf vad som behövs för att kunna rendra fet råfilm utan lagg.
Citat från Kolmodajn
HAPPINESS: Visade bara att de inte är särskilt svårt att knäcka deras källkod :)
Crox: Jooorå, men frågan är hur många spelföretag som tar sig tiden att "porta" spelen från Windows till OSX, det är ändå ganska tids/pengakrävande, och det är nog inte många som tjänar på det.
Varför ska man behöva "porta " ? kan inte spel göras till båda? Tror inte det är så svårt
Citat från Sengaia
Citat från Zabbo
Fast jag behöver verkligen en ordentlig dator att redigera på. Det är sjukt otympligt att redigera på min lilla sketna laptop. Man kan inte förhandsgranska hela filmen utan lagg utan man måste förhandsgranska lite i taget :/
Tja.. den frågan är väl ganska individuell iofs. om man tycker att det är värt eller inte.
Hade jag varit i ditt läge hade jag bara uppgraderat med ett så tjockt lager RAM som möjligt. Det är iaf vad som behövs för att kunna rendra fet råfilm utan lagg.
En SSD hd hade ju inte skadat heller.
Citat från Sengaia
Citat från Zabbo
Fast jag behöver verkligen en ordentlig dator att redigera på. Det är sjukt otympligt att redigera på min lilla sketna laptop. Man kan inte förhandsgranska hela filmen utan lagg utan man måste förhandsgranska lite i taget :/
Tja.. den frågan är väl ganska individuell iofs. om man tycker att det är värt eller inte.
Hade jag varit i ditt läge hade jag bara uppgraderat med ett så tjockt lager RAM som möjligt. Det är iaf vad som behövs för att kunna rendra fet råfilm utan lagg.
32 gig med mac pro! fast en stationär ^^
Kolmodajn: Har du rätt i, inte många gamers som använder OSX.
Anyway, har inget mer att tillägga i den här tråden.
I'm out.
Citat från Kolmodajn
HAPPINESS: Visade bara att de inte är särskilt svårt att knäcka deras källkod :)
Crox: Jooorå, men frågan är hur många spelföretag som tar sig tiden att "porta" spelen från Windows till OSX, det är ändå ganska tids/pengakrävande, och det är nog inte många som tjänar på det.
De har ju Jailbreakat sen första iPhonen. Tror inte den är så förändrad bara för man släppt en fyra.
Citat från GreenVision
Än så länge har ju apple "monopol" på mp3s och snart även mobiler, tror dom är nöjda med det =D
Ah jo, tjena.
http://techcrunch.com/2010/02/23/smartphone-iphone-sales-2009-gartner/
Read 'em and weep.
Citat från GreenVision
Citat från Kolmodajn
HAPPINESS: Visade bara att de inte är särskilt svårt att knäcka deras källkod :)
Crox: Jooorå, men frågan är hur många spelföretag som tar sig tiden att "porta" spelen från Windows till OSX, det är ändå ganska tids/pengakrävande, och det är nog inte många som tjänar på det.
Varför ska man behöva "porta " ? kan inte spel göras till båda? Tror inte det är så svårt
Sluta tro!
Det är två helt olika plattformar. Det är FAN inte lätt att ''bara göra till båda''
Citat från GreenVision
Citat från Kolmodajn
HAPPINESS: Visade bara att de inte är särskilt svårt att knäcka deras källkod :)
Crox: Jooorå, men frågan är hur många spelföretag som tar sig tiden att "porta" spelen från Windows till OSX, det är ändå ganska tids/pengakrävande, och det är nog inte många som tjänar på det.
Varför ska man behöva "porta " ? kan inte spel göras till båda? Tror inte det är så svårt
Privata Ciderportar är ganska vanliga, speciellt på EA-spel. Dock är de ganska ostabila eftersom de i princip förfarande körs som windows.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet