League of Legends (spel)
Citat från ChillFTW
Det är likadant i LoL att man kan reconnecta.
Leavear du mitt i ett game så kan du inte börja ett nytt förens det andra är över.
Vet, jag spelar också LoL. Alla DotA-mods verkar ha den funktionen (vilket är bra).
Citat från ChillFTW
en bra sak till som är bra med LoL är att det flyter på mycket bättre än HoN.
jag provade det och jag tyckte det bara va stelt och ingen som hjälpte mig.
^ Är ju endast en personlig erfarenhet. Kan vara likadant i LoL och tvärt om i HoN. Noobs finns överallt.
Citat från ChillFTW
en TILL sak som är bra med LoL är att man kan så kallat "Specca" i masteries som din gubbe blir bättre efter ett tag av.
Runes finns som har nämts och så finns det "extra spells" som du får välja mellan innan ett game, vissa sölar ner en andra healar dig.
det finns så mycket mer i LoL än i HoN, imo.
Speccsen lol'ade jag åt. WoW gtfo. x)
Tycker ärligt talat de här funktionerna är dåliga. :) Varför ska man ha extra spells som t ex heal på en carry? När man istället ska ha en actual healer i teamet istället. Men det värsta är nog flash på summoner lvl 12, lol. En gratis blink på vem som helst. :))))
Citat från ChillFTW
Hade winspree på 12 nyss.
sen va en av mina polare tvungen att sticka så vi fick en random.
ni kan ju nästan gissa vad som hände..
:P sånt e jobbigt :(
Det var som när jag höll på att bygga min build med Nidalee för www.leaguecraft.com
då fick jag ca 13 win streak och sen skulle jag testa och ändra lite grejer i builden då fick jag loose streak på 5 sen bytte jag tillbaka och direkt wins xD
Det är likadant i LoL att man kan reconnecta.
Leavear du mitt i ett game så kan du inte börja ett nytt förens det andra är över.
en bra sak till som är bra med LoL är att det flyter på mycket bättre än HoN.
jag provade det och jag tyckte det bara va stelt och ingen som hjälpte mig.
en TILL sak som är bra med LoL är att man kan så kallat "Specca" i masteries som din gubbe blir bättre efter ett tag av.
Runes finns som har nämts och så finns det "extra spells" som du får välja mellan innan ett game, vissa sölar ner en andra healar dig.
det finns så mycket mer i LoL än i HoN, imo.[/i]
!!! precis!!!
en bra sak till som är bra med LoL är att det flyter på mycket bättre än HoN.
jag provade det och jag tyckte det bara va stelt och ingen som hjälpte mig.
^ Är ju endast en personlig erfarenhet. Kan vara likadant i LoL och tvärt om i HoN. Noobs finns överallt.
Citat från ChillFTW
en TILL sak som är bra med LoL är att man kan så kallat "Specca" i masteries som din gubbe blir bättre efter ett tag av.
Runes finns som har nämts och så finns det "extra spells" som du får välja mellan innan ett game, vissa sölar ner en andra healar dig.
det finns så mycket mer i LoL än i HoN, imo.
Speccsen lol'ade jag åt. WoW gtfo. x)
Tycker ärligt talat de här funktionerna är dåliga. :) Varför ska man ha extra spells som t ex heal på en carry? När man istället ska ha en actual healer i teamet istället. Men det värsta är nog flash på summoner lvl 12, lol. En gratis blink på vem som helst. :))))[/i]
Ja det är väll skit bra det skapar större möjligheter för olika taktiker och item sets med karaktärerna vilket gör att gameplayen blir mindre monoton. Man slipper "Ah nu möter jag den här heroes och därför kommer han spela på exakt det här sättet och därfär spelar jag såhär" och man blir tvingad att vara mer med och fokuserad på spelet och på vad ens motståndare köper och gör!
Alltså, lär dig att citera ordentligt. :(
Citat från jonoy52
Ja det är väll skit bra det skapar större möjligheter för olika taktiker och item sets med karaktärerna vilket gör att gameplayen blir mindre monoton. Man slipper "Ah nu möter jag den här heroes och därför kommer han spela på exakt det här sättet och därfär spelar jag såhär" och man blir tvingad att vara mer med och fokuserad på spelet och på vad ens motståndare köper och gör!
Du är inte objektiv nu. Försök att se det så. Visserligen är det svårt om du har fel bild av HoN, vilket du verkar ha (ditt citat i inlägget stämmer inte alls). Det är ungefär som att säga att LoL har recommended items, precis som HoN, och därmed spelar alla efter den item-builden = enformigt.
Håller inte alls med att summoner spells skapar bättre teamplay, snarare tvärt om. De möjliggör soloplay, "jag har en carry herro med skills som boostar attack dmg och attack speed, men inga chasing spells, och behöver därmed en teammate som hjälper mig ganka med disable/slow! Oh wait-"
Du är inte objektiv nu. Försök att se det så. Visserligen är det svårt om du har fel bild av HoN, vilket du verkar ha (ditt citat i inlägget stämmer inte alls). Det är ungefär som att säga att LoL har recommended items, precis som HoN, och därmed spelar alla efter den item-builden = enformigt.
Håller inte alls med att summoner spells skapar bättre teamplay, snarare tvärt om. De möjliggör soloplay, "jag har en carry herro med skills som boostar attack dmg och attack speed, men inga chasing spells, och behöver därmed en teammate som hjälper mig ganka med disable/slow! Oh wait-"[/i]
Nej summoner spells skapar verkligen bättre och mindre enformigt teamplay!
Och recomended items är ju bara för noobs :p och nej jag sa inte och menade inte att det är enformigt item builds i HoN :P för det är det inte men summoner spells skapar mer möjligheter för andra builds för att om man har en summoner spell som t.ex blindar och slowar så kanske man inte behöver köpa ett item som slowar och därför kan bygga till ett annat super dyrt item vilket faktiskt ändrar hela taktiken och spel sättet med den heroen :)
Den sämsta DotA kopian ute just nu, tyvär. Såg lovande ut när det kom men ack, det saknar så jävla mycket.
Väldigt bra spel! ;) Men det är ett spel man spelar för skojs skull. HoN är mer seriouz bissnezz!
Y'know.
Håller med de två överstående.
Citat från jonoy52
.... men summoner spells skapar mer möjligheter för andra builds för att om man har en summoner spell som t.ex blindar och slowar så kanske man inte behöver köpa ett item som slowar och därför kan bygga till ett annat super dyrt item vilket faktiskt ändrar hela taktiken och spel sättet med den heroen :)
Nu har du liksom bytt samtalsämne. Det jag säger är att det är mindre strategi-teamplay i LoL än i HoN. Du lägger tyngd på hur bra LoL's specialiteter är för den enskilda spelaren.
Står fast vid det jag sade innan och att det krävs mindre team-förlitande i LoL.
Nu har du liksom bytt samtalsämne. Det jag säger är att det är mindre strategi-teamplay i LoL än i HoN. Du lägger tyngd på hur bra LoL's specialiteter är för den enskilda spelaren.
Står fast vid det jag sade innan och att det krävs mindre team-förlitande i LoL.[/i]
Nej precis det jag inte förklarar jag förklarar hur skillnaderna blir i ett spel där ens teamstrategi måste ändras hela tiden och inte vara fast pga de stora ändringarna som individerna i gruppen kan göra.
och spelar man med folk som inte är teamplayers i LoL så har man förlorat.
Well Well we can agree to disagree
Började spela i går, har bara kört 3 games än så länge, men det verkar nice. :)
Är det bara jag som har problem med attackerna bindade till 'A'? De verkar inte funka för mig iallafall.
Citat från jonoy52
Citat från HappyPill
Är det bara jag som har problem med attackerna bindade till 'A'? De verkar inte funka för mig iallafall.
det finns inga attacker bindade till A ...?
Ohwait. Fan, R var det ju. texten är ju så liten och jag hade inte kollat på tooltipet.
Det förklarar ju en del.... Haha.
--------
Ohwait. Fan, R var det ju. texten är ju så liten och jag hade inte kollat på tooltipet.
Det förklarar ju en del.... Haha.[/i]
xD!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet