Heroes of Newerth
codex på pyro e so jevla bra xDD
Jag brukade köra codex som standard på WS när hon va relativt nytt. ULTI-CODEX!
Folk bölar ju alltid när man gör något sånt.
Kan bero på att det är totalt jävla värdelöst.
Äsch, får man en bra start å kan få codex runt 15-20 minuter så är det ett bra item på många heroes. Det är ju inte fett värt att haffa en 45min lvl 1 codex som ws, liksom.
Vad fan spottar en lvl 5 codex ur sig, 800 dmg?
3000 gold för en 400 damage burst, pre-resistance, är inte värt. Det är inte heller något vettigt item för carries, och om supports ska sno åt sig 3000 gold från carrien så är gamet redan förlorat.
De enda jag kan se codex fungera på är heroes som ska ta farm och som bygger hela sin spelstil kring burst. Deadwood, till exempel, men även för honom finns det bättre sätt att spendera 3000 gold på tidigt i spelet (pk, bulwark, etc) och det är sjukt ovärt att skaffa det i ett senare skede.
Also, rank5 codex kostar 7000 gold.
Får du en snabb codex betyder det att du får ett läge att stompa skiten ur motståndarna tidigt. 400 extra dmg efter 15-20 min ÄR värt.
Spreadsheet-mässigt är det säkert värdelöst. Det kan vara ett jävligt effektivt item att ha ihjäl motståndarna med.
På vilken hero hade du tänkt dig att det är värt? Oberoende av vilken roll man spelar, så finns det alltid items för 3000g som gör mer nytta för heroen i fråga, eller för laget som helhet.
Framförallt på spellcomboheroes, typ fayde och parasite.
mötte en scout förut med codex och spellshards
Problemet är snarare nästan alltid att folk som är för dåliga köper/kör codexheroes för det är det absolut enda sättet dom får kills på, än att dessa heroes/items är 'värdelösa'.
Och ja: jag pratar givetvis public/matchmaking. För hur många av er/oss spelar competitive?
Fayde kan vara värt, henne tänkte jag inte på. Parasite kan nog också gå, fast föredrar pk på honom. Men det är ju i princip som jag skrev då, champions som får farm och som bygger på instagibb kan benefita av codex, utöver det är det i princip aldrig värt.
Några utöver dessa två du syftade på?
Körde blandat mellan competitive, scrims och publics när jag väl spelade, lirar dock inte längre.
Blacksmith
Voodoo Jester
Hellbringer(aldrig prövat själv - att använda codexen för att få tillbaka hp)
Bloodhunter (prövat, fungerar beroende på motståndare)
inte superovanligt på pebbles heller, efter pk
kört det en del på WS. två-shottade motståndarens carry varje teamfight, såatteh, fungerade bra där också.
Men i regel så fan, har man fått en sick start så varför inte? Jag har kört codex med tundra efter att ha vunnit mid. (pk sen codex) och plöjde rundor.
Säger inte att det funkar alltid, men hellre smasha tidigt än låta gamet gå sent (speciellt inte om man inte själv har en hero som scalar bra)
allt detta runt trashrating, såklart 1600-1750
bs och vj bör aldrig, under några omständigheter alls, ha råd med codex. hb är myycket bättre att rusha sheepstick om man kör solo lane, annars bör man inte heller ha råd med honom. bh kan gå, men ändå om man kör ulti+codex-combo, så räddar en tp motståndaren (man bör iofs ha backup, men du förstår hur jag menar). Sedan, om man nu får ihop 3k snabbt på bh, så är mock ett mycket bättre alternativ.
Finns bättre alternativ på pebbles också, att påbörja AC med chainmail+hyperstone, till exempel.
Får man en sjuk start med tundra kan man, istället för att börja bygga codex, köra på att carrya i mid game - han scalar helt okej för att fixa ett par carryitems och våldta motståndarcarries i mid game, när de fortfarande inte har shrunken+core damage item. Annars är post-haste och necronomicon (kommer inte ihåg vad den heter på HoN) bra items att sikta på.
Fayde och parasite kan jag ge dig att de funkar, deadwood till viss del (i och med att man har gap closers via pathing genom träd eller ranged disables), men överlag är det sällan värt det.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet