Hearthstone: Heroes of Warcraft
Började lira Hearthstone början av Augusti, tycker det är ett grymt kul spel. Dock så verkar jag ha otur med att öppna packs, får dubletter på dubletter haha!
Känner mig ganska nöjd med TGT, jag finner joust och inspire roliga mekaniker som ger spelet lite mer krydda.
Vilka känner ni är de roligaste decksen att spela samt vilka som är jobbigast att möta? Diggar min silverhand paladin (muklas champion ftw), även om den kanske inte är helt solid. Än så länge så har dragon warrior/priest varit drygast att möta medan totemshamans har varit sisådär. Jag har typ inte mött en enda rogue. :S
Inspire är grejt i arena och palla är typ mkt bättre nu. D e najs
Implosion op btw. Det har redan föreslagits, men den borde ändras så att skadan den gör är omvänt proportionell mot antalet imps som spawnar. Det hade varit betydligt mer balanserat.
Vill du ranka upp till 5 for the sweet end season lootz, men har inte nog med dust för att crafta epic top dicks? Fear not, för nu har jag byggt en priest som du kan snabbt och smidigt kan bonka alla meta decks med. Se nedan:
#närmanärenarenaplayerochinteharnax. :))
Get to it, boi. Naxx är typ obligatoriskt för att man ska kunna spela control ju.
Hunters är verkligen dumma på riktigt. De tar det här med "only go face" lite för allvarligt. Som till exempel när jag hade en Lightwell ute men att motståndaren ändå går face, och att Lightwellen sedan healar mig till fullt hp igen. Smart.
Nerf-förslag till Patron:
Gör så att Warson Commander måste vara vid liv för att minions spelade samma omgång ska behålla charge. Tripple whirlwind is no longer a thing.
Nerf-förslag till Patron:
Gör så att Warsong Commander bara ger charge till minions played och inte summoned. Eventuellt buffa så att den ger charge till minions med upp till 4 attack för att kompensera.
Det är inget vidare, eftersom man inte vill döda patron helt, och förstöra andra möjligheter för summoned minions. Det var så Warsong Commander fungerade förut, så det kommer nog inte att ändras tillbaka.
Frothing Berserker är vad som tillåter one turn kills, och är vad som behöver balanseras. Grim Patron har counterplays. Det värsta med Grim Patron är inte Grim Patron, om du inte spelar aggro-decks. Aggro-decks förtjänar det.
Edit: Egentligen finns det ingen anledning att Frothing är så mycket bättre än det neutrala alternativet, Flesheating Ghoul. Frothing har 2/4 stats, och får +1 damage för varje instans av damage mot minions. Ghoul har 2/3 stats och får +1 damage för varje minion som dör. Obalanserat. Kanske Frothing borde nerfas till att bara få +1 för varje instans av damage mot friendly minions, vilket kopplar det till Battle Rage.
Varför inte göra så att minions som får charge av Warsong Commander tappar charge om deras attack buffas över 3 på rundan de läggs ut?
Så att de förlorar deras charge om warsong commander dör annars?
Orks nämnde det på förra sidan.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet