Hearthstone: Heroes of Warcraft
Citat från Orks:
Citat från CloudEleven:
Min första tanke är att det är lite svagt. Visst, det du drar från din motståndares deck, vilket kan anses som starkare pga fatigue. Men det kan också vara sämre då du kanske drar shieldslam eller något annat kort du inte kan använda dig av.
Tre mana för att dra ett kort är helt enkelt lite svagt, även om det är ett roligt koncept. Antingen två mana, eller ge kortet en effekt, såsom att kortet du drar blir 1-2 mana billigare, eller något liknande. Gillar idén dock! Alltid roligt att slakta motståndaren med deras egna kort.
Svagt? Wow. Vet du att Blizzard hade ett liknande kort i Priest HS beta? Det kostade 6 mana. Att stjäla ett kort är sick. Det är som en bättre mind vision.
Det är absolut en bättre mind vision. Men mind vision kostar 1.
Det var bara min instinktiva tanke, kan givetvis ha missat någon aspekt. Ja, det kan vinna ett game, men det kan också göra absolut ingenting. Möjligheterna liknar ju unstable portal, antingen är det helt sjukt, eller helt värdelöst. Kostar två mana. Ska fundra mer dock, kan som sagt ha fel.
Citat från CloudEleven:
Citat från Densnabe:
vet du om blizzard ska släppa en dk class? skulle vara så underbart
Tyvärr har de gett information om att de inte planerar några fler klasser. De anser att spelet är komplext nog som det är, och vill inte göra spelet svårare att komma in i.
nu sprack mina drömmar om min favorit class i ett jävla nice spel (sätter mig i fosterställning i ett hörn och gråter)
Det senaste jag hörde dock var att de inte hade några nuvarande planer. Men jag vet inte!
Citat från CloudEleven:
Citat från Orks:
Citat från CloudEleven:
Min första tanke är att det är lite svagt. Visst, det du drar från din motståndares deck, vilket kan anses som starkare pga fatigue. Men det kan också vara sämre då du kanske drar shieldslam eller något annat kort du inte kan använda dig av.
Tre mana för att dra ett kort är helt enkelt lite svagt, även om det är ett roligt koncept. Antingen två mana, eller ge kortet en effekt, såsom att kortet du drar blir 1-2 mana billigare, eller något liknande. Gillar idén dock! Alltid roligt att slakta motståndaren med deras egna kort.
Svagt? Wow. Vet du att Blizzard hade ett liknande kort i Priest HS beta? Det kostade 6 mana. Att stjäla ett kort är sick. Det är som en bättre mind vision.
Det är absolut en bättre mind vision. Men mind vision kostar 1.
Det var bara min instinktiva tanke, kan givetvis ha missat någon aspekt. Ja, det kan vinna ett game, men det kan också göra absolut ingenting. Möjligheterna liknar ju unstable portal, antingen är det helt sjukt, eller helt värdelöst. Kostar två mana. Ska fundra mer dock, kan som sagt ha fel.
Det är ju garanterad value. Du +1:ar din motståndare genom att sno ett kort. Kanske ingen big deal mot zoo tex, men däremot mot control av all dess slag. Säg att du spelar mot en warrior och stjäl en shield slam (utan armor för din hero). Visst, du kanske inte kan använda kortet, men du ser till att det inte används mot dina större minions. Du kommer ju aldrig att spela kortet om du inte själv spelar control. Alltså ger det dig en definitiv edge.
Säg att du snor Dr Boom på turn 6. Då blir kortet livärdigt med en Mind Control för 7 mana, med 3 mana overcharge (så totalt 10) som spelas på rundan innan. Ganska sick.
Fast den förra mind vision snodde ett kort motståndaren hade i HANDEN, ganska stor skillnad! Och om matchen inte går till fatigue så är det mer som en Thoughtsteal ;o
Tycker inte den verkar så jätte OP, Fast konceptet att stjäla kort från motståndaren är riktigt svårt att få en bra balans på
Citat från Intake:
Citat från Ekaan:
Fast den förra mind vision snodde ett kort motståndaren hade i HANDEN, ganska stor skillnad! Och om matchen inte går till fatigue så är det mer som en Thoughtsteal ;o
Tycker inte den verkar så jätte OP, Fast konceptet att stjäla kort från motståndaren är riktigt svårt att få en bra balans på
Den snodde inte, den kopierade. Extremt stor och viktig skillnad.
6 mana, steal a card from your opponents hand.
Var förra mind vision :o
http://i.imgur.com/I44f3f0.png
Jag vet inte riktigt hur man ska resonera när man balanserar ett kort. Det jag tänkte dock var:
Death Grip stjäl ett "random" kort, alltså "dödar" en av motståndarens minion (/spell)
Deadly Shot kostar 3 och dödar en random minion.
Draw a card kostar 1,5 mana (om man jämför med Arcane Intellect, som drar 2 för 3 mana)
Alltså 4,5 mana. Minus 1,5 för RNG och att motståndaren inte behöver spendera mana på att lägga ut kortet som stals.
Konstigt tänkande kanske? :(
Men card draw är också RNG i någon bemärkelse för det mesta. Att motståndaren inte spelar ut kortet kan även vara en fördel för den som stjäl det, med tanke på att alla kort inte kan kontras efter att de sätts i spel (spells t ex, om du inte är mage). Kort med deathrattle effect kan inte motverkas helt och hållet av removal cards, men motverkas helt om de försvinner ur handen.
Till skillnad från Deadly Shot dödar inte Death Grip bara en motståndares kort, det förflyttar det mellan händer. Där är en relevant skillnad. Om Death Grip kostade 4 mana skulle jag nog fortfarande spela det i majoriteten av alla mina control-decks. 5 mana är nog mer balanserat.
Ah, jag förstår.
Tack så mycket för feedbacken!
You're welcome. :) Fortfarande en ganska bra idé som jag nog hade velat se.
Vill bara säga till alla antagonister som motsatte sig mina klagomål över Undertaker och Mech Mage: ni förstår inte spelet. Undertaker är nu nerfad och snart följer Mech Warper. Förhoppningsvis även Dr Balanced.
Är det någon annan som tittar på Inven Invitational 2 just nu? Mech mage sure feels like balance. Such decision making, such creativity. Kappa
Mech Hunter är skoj :-)
Bara jag som följer Magicamy spektaklet som om det vore en såpopera?
I guess I am :((
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet